Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

marc goovaerts

Da's dus altijd een probleem hé. Met veel geluk vind je op het net nog wel foto's van huizen en vrachtwagens in driekwart.
Maar de achterkant ?

Steam.N

Jongens, wat kan het soms traag gaan ...
Maar de rechtergevel is nagenoeg ver genoeg (glas en gordijnen geplaatst, en lichtbakjes geraken vandaag nog af) om morgen de voorgevel terug verder te zetten.

Aan die voorgevel komt ook wat etswerk te pas.
Dat is wat verandering, ten opzichte van de afwerking van al die raampjes  ;)

De drang om voort te doen blijft, want eens de Monarque af, komt een grotere (ooit aangesneden) uitdaging om de hoek piepen.  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1637
Net thuis van het werk ... laatste werkdag, dus goedgezind ...
Vrouwtje echter erg somber ... klein stemmetje ... Oh-hoooo ...

Iets gebeurd vandaag ... niet kwaad worden ... tijdens het kuisen is NEEB tegen de vlakte gegaan ...

De trap op, drie treden tegelijk ...
Troosteloze aanblik :



Diep adem gehaald ... tot heél veel geteld ...
Toegegeven: de opbouw was tijdelijk, stond in de gang, maar toch ... in de hevigheid van het kuisen een steun weggeduwd ...

Inventaris gemaakt van de schade ...

Gelukkig zat het station nog niet definitief ineen, maar met mijn styreen-tanden-verbinding ineengepuzzeld ...
Dus gebouw in fledders vaneen, maar geen schade ... op een zijtorentje van het klokkentorentje na ... (op handen en voeten gezocht ... en gevonden)
Loc: verbinding met tender afgebroken
Wagon: koppeling afgebroken
Goederenloods: een daksteun verbogen

Al bij al een meeval ... stel dat hotel Monarque of een baanwachtershuisje er op gestaan had, was de schade groter geweest, met al die definitieve kleine details ...

Opluchting bij het vrouwtje, die de hele dag met een serieus ei gezeten heeft, en me zelfs op 't werk niet heeft durven bellen ...
Het geluk lacht je soms toe, zelfs bij een tegenslag  :)


Dus even prioriteiten wijzigen:  nú EERST de definitieve onderbouw voor het minibaantje uitwerken.
Een tweede keer zal ik zoveel geluk niet hebben.
Maar om de onderbouw te kunnen vastleggen, moeten eerst enkele mockups gemaakt worden ...
Deze avond wordt hieraan begonnen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dani

OMG.....     gelukkig valt de schade nog mee.  Maar toch , het is een opdoffer hee !

Succes met de wederopbouw.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

evan

Dat zal inderdaad met een heeeeel klein stemmetje geweest zijn.

Ja Jean,  dat is even slikken, maar een geluk dat het meevalt.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

...holey sh.....



pffff, ik kan me voorstellen dat je vrouw in de piepzak zat, damn, heel vervelend zoiets. nou, gelukkig valt het nog een beetje mee, je zult zelf ook wel enorm geschrokken zijn..

toch, weer die suikerklontjes, en dan die spanten van de loods ernaast, t blijft bewonderenswaardig ;)

railrunner

Rene Artois uit 'Allo Allo' zou zeggen: you...    ;D

Gelukkig valt alles blijkbaar nog mee.  Succes Jean!

Michiel

Ouche!... ik vraag me af wie van beide de grootste schrik op het lijf heeft gekregen. Zij tijdens het schoonmaken, of jij bij het thuiskomen. Maar het blijkt al bij al een meeval bij een tegenslag, zonder al te veel schade.

Ik ben benieuwd naar de eerste mockups van de definitieve baan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Troost je Jean,er zijn er altijd waar het slechter afloopt!
Ooit meegemaakt dat in een bui van dronken waanzin alles,maar dan ook alles vernietigd werd...
De baan,het rollend materieel en heel de santekraam!
Bij jou was het slechts een ongeluk(je),maar speel het slim,en laat je vanavond "vergoeden"  :-*

;)

Gerolf

Dat is een foto waar een mens niet echt vrolijk van wordt  :o
Het is dan ook begrijpelijk dat je vrouwtje zachtjes piepte  ::)

Goed dat je al bij al er niet veel tijd mee zal verliezen  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Jean, neem een heel goede raad aan van mij.
Het is een hobby en ja ge steekt uw hart en ziel erin dat moet ge me niet vertellen, maar knuffel uw vrouwke en zeg dat alles wel meevalt en begrijpt dat ze dat niet opzettelijk gedaan heeft !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toon begrip voor uw vrouwke man, ze zal dat zeker appreciëren !
Het is en blijft een hobby ook al kleeft uw ziel eraan.
Verwen ze is want ik kan me heel goed voorstellen dat ze heel aangeslagen is.
Des te meer appreciatie krijg jij later van haar ivm de hobby.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Gelukkig valt het nog een beetje mee. Zelfs de suikerklontjes zijn nog heel.
Vanaf nu zelf kuisen Jean !  ;)

Metpetergaathetbeter

Jean misschien het moment om die 3D printer gedaan te krijgen ? Is op deze manier veel sneller herstelt  ;D

Op zo'n momenten zijn het voor de partner die dit ongetwijfeld per ongeluk teweeg bracht bijzonder ongemakkelijke en vervelende momenten ! Liefde overwint alles, hoewel ?  ;)

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Hopelijk krijg je alles weer zonder veel problemen voor elkaar, misschien dit bewaren op een plaats waar jij alleen kunt kuisen is misschien de oplossing, maar ja ook dan kan het al eens verkeerd gaan !
  Groeten Peter ;)

Dieter

Dat zijn gigantische suikerklontjes...
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!