Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirkh

Jean, ik vindt het prachtig wat jij kan bouwen in schaal n. Ik hoop ooit ook dicht bij dat niveau te komen maar voor het ogenblik blijf ik worstelen met men tunnel galerij, en dat is nog een eenvoudig bouwwerk.

doomslu

Ik zou gaan voor de muur.
Niemand die je kan tegenspreken...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

De kogel is door de kerk ...  ofte het mes is door de slaterplaat ...

Nu is het volle bak een nieuwe muur bouwen, met goeie raampjes ... en boogjes ...

[Edit:] Link bijgewerkt.  Foto zou nu moeten verschijnen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Jean,

Ik krijg een ERROR pagina bij je links.

Ik heb ondertussen via google afbeeldingen ns gekeken en het is idd. een voorgezette muur ;)

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Hoi, Evan:  inderdaad foutje bij de link (en verbeterd, hopelijk)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ToThePoint

Allee het demolition team is op sloperspad.
Kijk al uit naar het vervolg Jean. Goe bezig !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Thanks, Peter.

Afbraak met toch wat wrang gevoel: het is de processie van Echternach  :(
Maar niet te erg getreurd: de nieuwe muur is op buitenafmetingen gesneden, de raamopeningen zitten er in.

Voor de ramen heb ik beslist om ze te etsen.
Bij het maken van het masker maar direct de ramen uitgetekend voor volgende gebouwtjes.
Dan kan ik tussendoor eens een plaatje etsen, terwijl ik met andere dingen bezig ben.

De transparant voor de Monarque-ramen-met-boogjes ligt klaar om een envelopje te maken.
Dus het etswerk zal niet te lang op zich laten wachten.
Hierbij blijft het etswerk niet: de ramen van het terras op het eerste moeten ook nog uitgetekend worden, de roosters van de keldergaten, de naam van het hotel (wordt aan de gevel opgehangen), en nog wat kleine spullen ...

Wat nog méér tijd gaat vragen: de raamboogjes ...
Eerder beloofd, en waarschijnlijk zal het totaalbeeld beter kloppen, maar het houdt me wat tegen ...

Wat me ook tegenhoudt, is dat ik teveel tussendoortjes doe:
- kerstverlichting voor de kerststal in orde maken (ik gebruikte vroeger een Fleischmann voeding  ;D
- loodslabben aan de schouwen van de baanwachterswoning proberen te maken

Enfin, het moet allemaal gebeuren, hé ...

Steam.N

Operatie raamboogjes is gestart ...
Benieuwd wat dit gaat worden ...

Nu de putty laten drogen ...
Ondertussen raampjes etsen !

Steam.N

Weekend is afgelopen ... met twee nuttige werkjes:

- de raampjes van de zijgevel van de Monarque zijn geëtst (solderen is voor morgen)
- de loodslabben zitten aan één van de schouwen van de tweede baanwachterswoning :

Het lijkt er voldoende op.
Die slabben waren wel nodig, om de spleetjes weg te werken  :)

Nu bed in, want binnen vier uurtjes moet ik er terug uit !

Michiel

Verdiende nachtrust! De schoorsteen ziet er erg goed uit. De kleur en nuances van de baksteen is formidabel goed gelukt. En met die loodslab is het af.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Dank je wel, Michiel.
Die nachtrust gaat van nu af echter drastisch ingekort worden !

Daarnet even enkele optelsommetjes gemaakt ivm Leuven 2014 ... :
- rekening houdend met mijn beschikbare vrije tijd: ca 173 dagen beschikbaar  :)
- raming voor al wat ik nog op mijn todo lijst heb staan: 672 dagen vereist  :o :o :o
En dan staan op die todo lijst een aantal toffe, interessante, boeiende dingen zelfs niét op ...  :-\

Zeggen mijn ellebogen dan subtiel :  "je hebt misschien mogelijks een ietsiepietsie klein probleemPJE"...   :(

Dus de todo lijst eens grondiger bekeken, en alles toegewezen aan: "Moet zeker op minibaan" - "voor Optie 1" - .. - "voor Optie 4" ... en nog wat categorieën ...
Groffe borstel, maar geen oplossing:
Raming voor "Moet zeker op minibaan":  332 dagen ... op 173 dagen te presteren ...
Dus nog 159 dagen tekort ...  :o

Er gaan pijnlijke beslissingen genomen worden ...   :'( :'( :'(
En de berekening wordt nog eens nagekeken ... wie weet zijn enkele van mijn excel formulekes fout  ::)
Spijtig dat 2014 geen schrikkeljaar is ...

BUT: no panic:  de soep wordt niet zo warm gedronken als ze geserveerd wordt ...
Out-Of-The-Box-Thinking - mode net ingeschakeld  ;D

Michiel

Jean, ik had voor mezelf ook al eens de schatting gemaakt, en vandaar mijn uitspraak "laatste rechte lijn voor Leuven 2014". Ik zal ook een stevige sprint moeten gaan trekken om het klaar te krijgen.

Maar ik wil vooral niet weten wat jouw lijstje niet gehaald heeft, want dan roep ik natuurlijk meteen: "hoe is het mogelijk, dat MOET erop!";D

Dus, Jean, concentratie, kies voor de essentie en bouw van onderaan op. Dag voor dag, en zie hoever je daarmee komt. En vooral niet paniekeren. Dat doen wij wel voor jou.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

hup heren hup, t moet wel af he ;D geen stress, anders ff advies bij Milocomarty, die kan kilometers werk in 1 dag verzetten, en nog internetten ook ;)

succes, en t wordt erg mooi Jean, die schoorsteen ziet er puik uit zo

Stieven76

Opsluiten in jullie mancave en geen ongewenste gasten binnen laten, enkel om eten en drinken te brengen. ;)