Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Verdraaid ...  ze beweren al een tijd dat we in ons melkwegstelsel een zwart gat hebben ...
Niet langer zoeken: het ligt in mijn knutselkamer  >:(

Een half uur gewerkt aan een regenpijp van 5mm, met bevestigingsheugel.
Alles klaar, mooi geschilderd ...
Schiet dat ding uit de pincet, hoor ik het op de grond vallen, aan mijn voeten ...

Gezocht, alles weggezet ... niet gevonden ...
En NEEN, dat P-toetske ben ik OOK niet tegengekomen ...  Q.E.D.

En dan verschieten dat het niet vooruit gaat ...

'k zal maar terug opnieuw beginnen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Klaas Zondervan

Citaat van: Steam.N op 09 december 2013, 23:01:34 PM
Gezocht, alles weggezet ... niet gevonden ...
Je vindt hem straks als je je schoenen uitdoet. Of anders vlak nadat je een nieuwe hebt gemaakt.

Steam.N

Nog niet gevonden.
Heeft geen belang meer: nieuwe aangemaakt.
Maar het is Not Funny, definitely not funny ...

Ach, een tegenslagje af en toe: als het bij zo'n regenpijpje blijft, mag ik me nog erg gelukkig prijzen.
Er lopen velen rond met heel wat meer tegenspoed ...

Alle hoop is op deze avond gericht:
- dak op de zijbouw schilderen (dat dakje plaatsen is gisteren dan toch gelukt
- nog twee regenpijpen
- twee schouwen
Als dát lukt, ben ik zeker tevreden  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

Dat is inderdaad vloeken! Gelukkig blijf je niet bij de pakken zitten hé!  ;)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

Jean misschien moet je maar zo'n grote kartonnen tray(bv palet olie of azijn) in een lokale supermarkt zoeken om op je tafel te leggen, zodoende kan je het afgewerkte stuk en het voorwerp waarop het moet binnen de tray plaatsen en dan kan in principe je werkstukje nagenoeg zeker met een beetje geluk binnen de tray vallen en vind je het onmiddellijk terug(in principe) ::) ??? :-\

Groeten Peter ;)

tray zo'n karton met opstaande zijden(vb waarin blikjes bier verpakt instaan), je hebt ze ook groter voor mini, europ en grote paletten  ::) :-\

Dirky

ik weet waarom ik met spoor 1 begonnen ben...  ;)

regenpijpen kunnen gewoon niet meer verdwijnen  :)

Steam.N

Hahahaha ...Dirk, da's een goeie.
Maar met één regenpijp is dan mijn volledige beschikbare ruimte opgevuld ...
Dus weinig challenge  ;D

Peter: heb je ooit al eens een 5mm stukje zien wegvliegen uit een pincet?
Ik ook niet  ;D ;D ;D  Dat ding vliegt te snel  ;D  En véééél te ver  ;D ;D ;D
En wél een stukje hoger dan het opstaande boordje van zo'n karton.
Blij dat je meedenkt, maar déze oplossing kan ik eventjes niet gebruiken  ;)
En NEEN, ik ga niet stofzuigen  ;D  IT zou er wat  >:( >:( >:( over kunnen worden  :-[ ::) ;)

Pol, bij de pakken blijven zitten: soms ... eventjes ... om goed te vloeken en te tieren ... en dan adem inhouden ... 10 seconden ... dan nog eens ... en nog eens ...
En dan ben ik terug ok, en ga ik terug aan de slag  ::) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Zó herkenbaar, dat wegspringend dingetje uit je pincet, en dan horen vallen maar niet terugvinden. Pech, maar zoals je al deed, moed onder de arm, en opnieuw beginnen. Ooit dukt het weer op, maar meestal veel te laat. Ik leef met je mee.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Citaat van: Dirky op 10 december 2013, 09:29:35 AM
ik weet waarom ik met spoor 1 begonnen ben...  ;)

regenpijpen kunnen gewoon niet meer verdwijnen  :)

Ik ook, maar dan omdat de ogen niets meer kunnen zien zonder bril en het niveau van detail is niet te vergelijken.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Jean we hebben dat allemaal wel meegemaakt troost u.
Seg kunnen we daar geen wedstrijd van maken ?
MSM kampioenschap " Dingen uit een pincet laten vliegen ".
Iedereen is gewonnen want om de afstand te meten dient men de dingen terug te vinden.
Dan hebben we ineens de olympische gedachte, deelnemen is belangrijker dan winnen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

LOL   
Nagel op de kop   ;D ;D ;D

MAAR: wél in categorieën werken, hé? 
Als jij je I-regenpijp laat schieten ... sneller gevonden ... maar zéker minder ver dan de N-regenpijp (die ik nooit zal vinden)  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1586
Oef.  Dakgoten en regenpijpen hangen.
Nu de schouwen ...  de aanzet ....



Vierde muurtje nog plaatsen, en hier en daar de hoekjes bijwerken.
Goed laten drogen, morgen passen op het dak, en schilderen.
Tweede schouwtje is eveneens gestart.

Alweer een stapje verder  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1587
De schouwtjes zitten op het dak.  Eindelijk  ;)
Het is deze avond redelijk hectisch geweest, en ben (ongewoon voor een man) serieus aan het multi-tasken geweest voor enkele niet-NEEB aanvragen !!!

Maar het gaat toch vooruit:





Niet 100% tevreden, en zeker niet afgewerkt (nog een drietal vensterbankjes aan de uitbouw, spleetjes onderaan het hoofddak (eigenlijk moet daar een frontonneke aan, aanwerking van schouwen aan de pannen, vervuiling, de vervorming van de nok wegwerken, de vervuiling van het dak versterken (komt op deze fotos erg bleekjes over, maar dat heeft met de belichting te maken) ...

Ideaal om eens een tussendoortje te doen: geleidelijk aan kleine verbeteringen doorvoeren ...

Maar morgen probeer ik om van deze punten nog zo veel mogelijk te behandelen.
Daarna even een grote kuis van mijn werkblad: het is niet meer te doen ...




[Edit:]  Verdraaid, met zo druk bezig te zijn, vergeten dat ik de lichtbakjes nog moet maken ...
Vandaag ledjes binnengekregen, dus daar ga ik ook nog aan sleutelen alvorens het huisje opzij gezet wordt.
Maar niet vandaag.  De pees gaat er nu af  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Goh Jean,  Ge moogt hier fier op zijn!

Er zijn idd. wel nog wat afwerkingen te doen, maar het oogt toch wel heel fraai en de kleuren zitten ook goed.

;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michiel

Jean, het huisje ziet er geweldig goed uit! Je kan aan de gang blijven met details aanbrengen, maar ik snap dat je deze bladzijde wilt omdraaien, en het volgende project aanvatten. Dit is een 100% geslaagde proefbouw.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)