Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Michiel

Wat zijn 2803's? In elk geval een geluk dat je het op tijd hebt gezien.

Ik hoop dat jouw ellebogen goede voorspellers zijn. Ik kijk dus uit naar het verslag van morgen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Michiel, een ULN-2803 bevat 8 power-darlingtons: hiermee schakel je, via de mC pinnetjes een schakeling die grotere stromen aankan.

Dus stel dat ik ál mijn mC pinnetjes zélf en gelijktijdig leds uitstuur, dan kom ik boven de maximale dissipatie van de mC.
Met de ULN-2803 leveren de pinnetjes slechts een kleine stroom, en de ULN-2803 levert de nodige stroom voor de ledjes.

Misschien een overkill in bepaalde toepassingen, maar nu ik nog de mogelijkheid heb om de ledjes zo te verbinden dat de ULN-2803's kúnnen toegepast worden, zou het stom zijn, om de aanpassing niet te doen.  Best al mijn opties zo lang mogelijk open houden.

Ondertussen is voor één van de vier gevels de aanpassing al gebeurd.
Dus morgen zou de rest gemakkelijk moeten kunnen afgewerkt worden.

Als dán de samenvoeging van de vier gevels nog lukt, ben ik toch tevreden over de vooruitgang aan Monarque, deze week.
Niet wat ik gehoopt had, maar toch een belangrijke stap voorwaarts.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1697
Deze morgen de bedrading on orde gebracht voor de voor- en linkergevel.



De rechter- en achtergevel moeten herdaan worden (polarisatie wijzigen, en draadjes op lengte brengen).

Daarna breng ik nog het gelijkvloers (eetzaal/salon) in orde, alsook de lichtjes van de twee dakramen.
Dan mag het boeltje samengelijmd worden ...

Gezien ik nog niet zeker ben hóe ik het salon/eetkamer op het gelijkvloers ga inrichten, ga ik al wel glas en lichtbakjes voorzien en bevestigen, maar zónder bodem.
Dan kan ik de inrichting achteraf nog inschuiven, tegen dat ik er wat uit ben hoe ik het wil.

Benieuwd hoe ver ik vandaag geraak, want het is alweer feest  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Indrukwekkend! Niet alleen het proper vlechtwerk, maar ook de hoeveelheid aan onafhankelijk verlichtbare raampjes. Zeggen dat "wij" het doen (of deden) met 1 (lees één) gloeilampje.  ;D

En nu hopen dat het in Leuven duister is.  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 29 december 2013, 10:50:35 AMEn nu hopen dat het in Leuven duister is.  ::)

Vraag alvast aan Luc een donker hoekje van de zaal. Zeker spelen   ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

 ;D ;D ;D 
Misschien hang ik de "rok" (die we verplicht moeten voorzien volgens het reglement) aan de lichtbak van het baantje, en niet aan de modulerand  ;D ;D ;D
(met een venstertje hier en daar, natuurlijk  ::) )

Liever dat, dan in een verlaten duister hoekje  :o
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PietB

Verdikkeme wat een pracht werk lever jij af Jean!!!!
Ik wordt terplekke jaloers op zoveel vindingrijkheid, proficiat!

grt Piet.

conducteur

Ah je probleem is zie ik al min of meer omgebouwd, misschien had je ook een high side driver kunnen gebruiken ipv de 2803... Met wat geluk bestaat er misschien een die pin-compatibel is?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

jean-luc

Man, man, da's nu een van de draadjes die ik sporadisch volg.

Ge zijt meer dan goed bezig Jean!  ;D

Groeten, Jean-Luc

Gerolf

Een high-driver: heb je daar een (bestel-)nummer van, Rian ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Jean, die grote connectoren, zijn die om rechtstreeks in de zekeringkast aan te sluiten?  Of zijn het die minieme afmetingen van je hotel die ze zo groot laten lijken?  :) :) :)

Nog altijd goe bezig!



Groetjes, Peter


conducteur

Niet direct Gerolf, maar ik kan me niet inbeelden dat ze niet bestaan...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Rian, spijtig dat de aanpassing reeds gebeurd is.
Wel nuttig voor een andere keer.  Dus leuk als je het typenummer doorgeeft. (oeps, reacties gekruist)

Peter, het zijn inderdaad mini-connectortjes.
Maar met een loupelamp lijken ze niet zo klein  ;)
En met fijne pincetten erbij is er helemaal niets aan  ::)

Jean-Luc, Piet, hartelijk dank met de positieve reactie  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Ben wat aan het zoeken geslaan: de UDN 2981, verkrijgbaar op oa Reichelt.de lijkt me op het eerste zicht een geschikte high-side driver gelijkaardig aan de uln2803/2804. (de prijs is wel wat hoger)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }