Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#1455
Einde van de weekend-werken :

Dirky, uiteindelijk jouw voorstel toegepast :



Het verfwerk moet wat verbeterd worden, maar niet voor deze avond.
Het is wat gesmos ...
In elk geval komt het geheel een stuk lichter over.

De regenpijp aan de andere gevel zat er al opgekleefd, met de oorspronkelijke houdertjes, vóór de opmerkingen gemaakt werden.



Het kan er door.
Misschien vervang ik die nog ... Nachtje over slapen.

En neen, geen schouwtje ... NOG niet: net gevoegd, en zit nu in de verf-stijgers.
Maar de fut is er uit: na drie keer opnieuw de laatste regenpijp opnieuw maken (verdwenen, weggeschoten, enz), ben ik blij dat die tegen de gevel gevangen zit  ::)
Morgen (en komende dagen) af en toe wat bijwerken ...

Want morgen een ander gebouwtje terug in handen nemen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Die regenpijpen zien er prima uit  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

helemaal mee eens, sowieso de gehele uitstraling/verwering ect prima, veeel te laat natuurlijk met mn vraag, maar  komen er nog rollagen boven de ramen?

Steam.N

Maar Wim toch ...

Had je me dat eerder gevraagd, dan had ik die toch bijgestoken ?  ;D ;D
Grapje, natuurlijk.

Dit wachtershuisje was mijn eerste versie, gebaseerd op plannen van standaard wachtershuisjes van die spoorlijn.
Toen de muren recht stonden,  viel mijn oog op een postkaart (die ik al maanden had), waarop het échte NEEB-wachtershuisje op stond.
Even serieus gesakkerd, maar dan snel van het échte huisje eveneens de muren aangemaakt.

In dát huisje komen inderdaad rolluiken ! 
Geen rolkasten langs de buitenkant (die het gemis aan kopse stenen zouden kunnen camoufleren), maar klassieke, driekwart opgetrokken.

Het eerste huisje heb ik afgewerkt, omdat het wel ergens op mijn toekomstige baan een plaats kan vinden, en het was het ideale testplatform voor muurschildering,  raamverlichting, kleine schouw in Slater baksteen (3x3mm sectie, in verstek samengelijmd), (en blijkbaar ook de regenpijpen).

Deze avond begin ik met de afwerking van het échte wachtershuisje.
En deze keer probeer ik de raamstijlen te etsen.
Etsen op zich is geen probleem, wel het juist uittekenen van wat ik wens, alsook het bekomen van voldoende relief.
Benieuwd ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Opnieuw schitterend werk Jean!  :D
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

OlivierV

Dat is al een veel betere Regenpijp Jean! Strookt terug met de rest van je knutselkunsten.  ;)

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

#1462
@allen: bedankt voor de leuke reacties  :)

@Olivier: Bedankt voor de opmerking, gisteren.
Heeft me over de streep getrokken, want ik was er ook niet 100% tevreden mee, maar wilde me nog even bedenktijd geven  ;)
het is nog niet helemaal in orde, maar wel een hele verbetering.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Mooi gedaan Jean, en dat in N  ;)

Kautenbach

een extra icoontje met applaus is wel op zn plek hoor ;) die dakplaten cindt ik erg geslaagd ook, welk merk pas je toe? en hoe staat het met de wondes aan je vingers ;D

Steam.N

Thanks, Wim.

Die dakplaten zijn van Kibri, geloof ik (al een heel tijdje geleden gekocht).
Veel te dik voor N, zoals je al weet  ::)
Maar door ze even onder een vertikaal freesje (Dremel) te houden, zijn ze direct op gewenste dikte (weet ik nu, na een bloederige episode  ;))
Dat frezen heb ik slechts gedaan voor het buitenste deel (vanaf binnenkant muur tot rand van het dak.
Zo behou ik meer de sterkte (en vermijd vervorming) van het dakplaatje.

En wees gerust, die wonden zijn gelikt en genezen.
Ik hou er zelfs geen lidtekens aan over  ;D

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

geeft we leen mooie dieprode kleur aan die dakpannen ;D ;D bloed zweet en tranen, ik zou je bouwsels best es keertje ergens komend najaar aanschouwen, volgens mij best top,  ;D

wat wordt de volgende uitdaging?

Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 25 november 2013, 19:25:15 PM
ik zou je bouwsels best es keertje ergens komend najaar aanschouwen ...

Wel dat is het grote plan, maar als ik zie wat ik op mijn wensenlijst heb, en de tijdsraming om het te realiseren, kom ik ettelijke maanden te kort ...
Dus ik zie wel.  Geen tijd meer verliezen, af maken waarmee ik begonnen ben, en nieuwe ideeën in de doofpot stoppen ...

Citaat van: Kautenbach op 25 november 2013, 19:25:15 PM
... wat wordt de volgende uitdaging?

Wel, alhoewel de goesting naar andere dingen neigt, ga ik eerst mijn definitieve wachtershuisje vastpakken.
Grotendeels identiek aan het eerste, maar mogelijks geëtse raampjes, als ik het geduld heb om ze uit te tekenen.
Etsen is het probleem niet.


Maar in het kader van "ik werk eerst af",  moet ik van het eerste wachtershuisje nog de schouw monteren, en de draadjes van de ledjes verbinden met een stekker.
Niet veel werk, maar het moet gebeuren.
Hopelijk vandaag toch de aanvang van het volgende ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1468
Eindelijk: mijn todo lijstje voor eerste baanwachtershuisje is afgewerkt:
- schouw
- ledjes verbinden met een stekker, waarmee later, na opbouw, snel de nodige verbindingen kunnen gemaakt worden.



Huisje af?  Neen, nog weetjes tot verbetering, maar die komen als het huisje op de baan geplaatst wordt.

Nu even, vóór ik ga slapen, de muren van baanwachtershuis 2 een eerste beurt geven ...
Op hoop van zegen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Citaat van: Steam.N op 25 november 2013, 23:28:18 PM

Huisje af?  Neen, nog weetjes tot verbetering, maar die komen als het huisje op de baan geplaatst wordt.

- Bloempotten op vensterbanken?
- Huisnummer?
- Deurdorpel?
- Afwerking onderkant uitspringend dak?

Zijn maar ideetjes.