Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Dirky

in een ander draadje is het werkwoord Martinnen naast Evannen te komen staan... Jeannen lijkt ook deel te gaan uitmaken van dat lijstje!  ;)

marc goovaerts

En vergeet ook Dirken, Gerolfen, Michielen, ... niet !

Val-Rikard

Jean,

Het was al een lange tijd geleden dat ik eens op mijn gemak naar dit draadje keek. Ik viel zowat van mijn stoel. BONK!!!
Dit alles op deze kleine schaal, ongelofelijk. Je zit niet stil!!! :o :o :P ::) Ik ben ervan overtuigd dat je schilderwerk, waar je je zorgen in maakt, perfect in orde komt. Je test met het zinken dak bewijst dit.  ;)

Michael

Citaat van: Dirky op 23 november 2013, 23:27:02 PM
in een ander draadje is het werkwoord Martinnen naast Evannen te komen staan... Jeannen lijkt ook deel te gaan uitmaken van dat lijstje!  ;)

Citaat van: marc goovaerts op 23 november 2013, 23:46:09 PM
En vergeet ook Dirken, Gerolfen, Michielen, ... niet !

Wordt het niet tijd voor een heruitgave van de van Dalen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 23 november 2013, 23:46:09 PM
En vergeet ook Dirken, Gerolfen, Michielen, ... niet !
En is 'rikken' dan een synoniem van werken met pluimkarton?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Oei oei oei ... wat een lofzag, mannen   :o
Eerlijk gezegd: serieus overdonded (maar het doet erg veel deugd, dat geef ik toe !!!  :) :) :))

Alléé: ik kan met goeie moed aan de afwerking beginnen.
Thanks, allemaal   ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1446
Het vordert ... stilletjes ...

Klein dak geschilderd
Dakgoten hangen
Eerste regenpijp is geplaatst.



Het is wel wat prutswerk, met die regenpijp-houders, maar uiteindelijk lukt het wel.

Straks overal braampjes en uitwasjes wegwerken.
En de schouw niet vergeten, natuurlijk.

Ik denk dat ik dit huisje deze avond als afgewerkt ga beschouwen (je kunt blijven bijwerken, natuurlijk).

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

Ik val in herhaling , maar dat heb je weer mooi voor mekaar gekregen. ;)

Steam.N

#1448
Regenpijphouders vallen precies toch wat te dik uit ...

Ondertussen grote ergernis: ik neem de tweede regenpijp vast, waar de houdertjes op gefixeerd en geschilderd zijn ...
Valt die uit mijn handen op de grond ... en ik vind die niet meer terug ...
Op handen en voeten, alles uitgezocht ... verdwenen ...
Ver#@%$ ...

Moet die opnieuw ineen steken  ...  Doeme doeme doeme ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Ik vind persoonlijk Jean dat de regenpijp een beetje log afsteekt tov de rest van je knutselkunsten. Dus ik zou eerder naar een andere subtielere oplossing zoeken.

Groet,
voorzitter van het team van opbouwende kritiek.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 24 november 2013, 19:33:23 PM
Ik vind persoonlijk Jean dat de regenpijp een beetje log afsteekt tov de rest van je knutselkunsten.  ...

Klopt inderdaad, Olivier.
Zeker de houders, maar misschien zelfs de regenpijp zelf.  (0.5mm, dus 8cm realiteit:  zou dus eigenlijk moeten OK zijn).
Ik zal eens rommelen, en zoeken voor een dunnere pijp ...

Bedankt voor je feedback.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Een fijn stripje (heel) dunne folie als houder ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Houdertjes zijn van 0.2mm koperdraad.
Ik heb nog een spoeltje 0.1mm, en zal daar enkele houdertjes van maken. 
Benieuwd of dit een zichtbaar verschil geeft.

Zo dun kan ik folie niet snijden  :(
Qua dikte zou het wel kloppen.
Ik kan het eens proberen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Jean, ik zou gewoon de beugels "faken" door een zwarte ring te schilderen op de regenpijp. Tussen de pijp en de muur is er in realiteit zowat 2cm wat minder dan 0,2mm moet zijn... Beugeltje schilderen en buis plakken tegen de gevel... Zal er in alle geval veel beter uitzien dan te zware ringen, niet?

Steam.N

Dirky, misschien is jouw voorstel het beste.

Ondertussen ben ik nog eens gaan kijken naar mijn goederenloodje, dat ik indertijd maakte in mijn draadje "Sprong in de Diepte" (ScrapYard) (baksteen in metalen vakwerk).

Daar had ik ook regenpijpen, en gebruikte blijkbaar 0.1mm koperdraad als houder.
Verschil met wat ik nu doe, is dat ik toen de beugel afknipte net vóór het begin van de torsing.
Ik had daar dus open cirkeltjes.
Daardoor kon ik de regenpijpen tegen de gevel lijmen, en kwam het geheel lichter over.
Ook de vervuiling hielp, omdat de regenpijpen minder afstaken tegen de muur ...

Dus dunnere draadjes, en géén afstand met de muur.
Dát probeer ik eerst.  Anders een lijnte verf.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }