Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Doeme doeme doeme ... ik zit me weer suf te zoeken naar mijn magnetische hoekklemmet om twee wanden bijeen te houden tijdens het solderen ...
Mijn verhuis naar de zolder is nog altijd niet verteerd, precies ...

Wedden dat ik er over struikel, als het niet meer nodig is ?  >:(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#4726
Dus zonder klemmetjes ...

Het begint wat vorm te krijgen :



OP de lange zijden ga ik proberen enkele styreenstrips van 0.28mm dik te kleven.
Breedtes van 0.5 of 0.75mm lijken goed over te komen.
Daarom laat ik het idee van nylondraad over de uitgeëtste lijntjes van de korte zijden vallen.
Ook daar komen stripjes.

Werk voor morgen.  Oogjes moeten dringend toe  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Oepsie ...  nu ik die foto zie:

Ik heb de kast fout op het onderstel gezet: die deuren in de zijwanden moeten langs de kant waar geen platform is ...
Doeme.  Morgen eerst die kast lossolderen, en 180 graden keren ...
Als dát maar goed komt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Inderdaad doeme. Oogskes waren waarschijnlijk al wat aan het dichtvallen... Slaapwel !

modelbaanHO

180° verkeerd of niet, het ziet er erg mooi uit.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Prachtig, prachtig.
Jean, je bent een echte kunstenaar.
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Mooi man, dat doe ik je niet na..

OlivierV

Howzekers Jean! Dat is al eens de moeite!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

raf

hallo Jean

da ken ik zoeken naar iets en het niet vinden en de maand daarna ligt het heel de tijd in de weg als je het niet meer nodig hebt
om iets vast te houden gebruik ik ook al eens wond klemmen
dat zijn kleine verende klemmetjes met 4 scherpe puntjes waar je delen stevig mee kunt vast zetten
kun je vergelijke zoals die dingen om windels mee vat te zetten maar dan kun je de klemmen om een hoekje klemmen
straks eens kijken of ik een foto der van kan maken
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Gisterenavond is het me gelukt de kast zonder al te veel schade los te krijgen van de basis.
Het ding us nu terug vastgesoldeerd, deze keer in de juiste richting.

Vandaag probeer ik het buiten-lattenwerk met 0.28x0.5mm styreentjes te bevestigen.
Daarna airbrush ik raamwerk, dan de rest van het buitenwerk.

Benieuwd hoe ver ik geraak, want ze komen een nieuwe kookplaat installeren, en het weer is te schitterend om de hele tijd binnen te zitten  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Veel te goed weer om te modelbouwen ! Van het zonnetje genieten, straks is het weeral gedaan.
Ziet er in elk geval al prachtig uit.

loebaske

euh...dit is voor mij net een dag om modelbouw te doen, lekker fris in huis...buiten veel te drukkend warm...
tja, ieder zijn ding hé

Steam.N

#4737
Moeizaam plaatsen van het lattenwerk ...



Het is wacthen op het schilderwerk, om te weten of deze (smalste) profieltjes te zwaar uitvallen.

Op de foto zie je dat de kast niet zo goed op de bodemplaat past  >:(
Geen idee of ik dit nog goed krijg ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 05 juni 2015, 09:19:44 AM
Gisterenavond is het me gelukt de kast zonder al te veel schade los te krijgen van de basis.
ze komen een nieuwe kookplaat installeren,

We kunnen al raden hoe je het gedaan hebt! ;D ;D ;D

;)

Steam.N

Citaat van: Rangeerduivel op 05 juni 2015, 13:34:38 PM
Citaat van: Steam.N op 05 juni 2015, 09:19:44 AM
Gisterenavond is het me gelukt de kast zonder al te veel schade los te krijgen van de basis.
ze komen een nieuwe kookplaat installeren,
We kunnen al raden hoe je het gedaan hebt! ;D ;D ;D

altijd geweten dat je een slimmerik was  ;) ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }