Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

niko

Wederom knap werk Jean  :), hopelijk geraak je er uit met het wormwiel.
En net zoals Dirkh zei , het etsen misschien eens beter bekijken

Mvg Niko
mvg Niko

Steam.N

Thanks, Niko en Dirk.
Dat etsen is inderdaad een pracht-techniek.
Eens je je door de aanvangs-miserie doorgeworsteld hebt, wordt het leuk  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Jean, bekijk je museumfotonog eens ? De zijwanden van het wagonnetje zijn niet rechttoe-rechtaan, maar lopen onderaan naar binnen toe.

Steam.N

Klopt.  Ik heb me die overwegingen deze morgen gemaakt.
Tekeningen worden deze avond aangepast  ;)

Bovendien moeten er op die wanden nog details op komen.  Het ziet er erg steriel uit ...
Ik mis dingen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het nummer van MSM dat deze avond in de bus lag heeft me wat geïnspireerd om de ets-maskers aan te passen.  Tram en wagons waren mooie exemplaren !
Dus is het etsen naar morgen verschoven  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ondertussen zijn er motortjes en wisselstukken binnengekomen (hartelijk dank voor de verzenders  ;) ).
Dus het denkwerk voor de aandrijving kan terug opgestart worden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het is mijn dagje niet ...
- tablet is uit z'n "beschermhoes" geschoven en op de grond gevallen: recht op een hoek natuurlijk.  Perte totale ...
- fiets-gps proberen aan te sluiten op de laptop: lukt van geen kanten ... .  Handleiding is een pak papier met wat inkt op, maar bruikbaar ? ? ?
  Schrijvers hebben de cursus "Hoe koeioneer ik maximaal de gebruiker" gevolgd ...
- fouten gevonden in klaargemaakte belichtingsmapjes voor de stoomtram-wagon: redelijk wat herwerking nodig ...
  (gelukkig dit gezien nét vóór ik aan het etsen ging).

'k Zal maar diep ademhalen, en hopen dat het snel betert ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Er zijn zo van die dagen........dat je beter even alles zou laten liggen en een rustige wandeling maken...alhoewel, het regent hier momenteel ::) ::) ::)
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ja het kan soms dik tegenvallen...

Het komt wel goed, Jean...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Een Mio GPS ? Gegarandeerd problemen, werkt alleen als je de drivers installeert en telkens na het aansluiten van de GPS de PC herstart. (bij WIn 8 toch)
Ik  heb daar ook dagen mee gesukkeld.

Rangeerduivel

Citaat van: Peter op 30 mei 2015, 16:18:53 PM
even alles laten liggen en een rustige wandeling maken...

Beter dan met de fiets op pad want hij weet zijne weg nie zonder GPS! ;D ;D

;)

Steam.N

Ik heb me nog eens goed dik gemaakt: 
wilde een nieuw tablet bestellen via internet: selectie ... in winkelkarretje ... uitchecken ... willen betalen ... "winkelkarretje is leeg" ...
Ettelijke keren geprobeerd, alles gecheckt ... Het lukte niet ... En dan dat zinnetje: "Als je vóór 23:00 bestelt, wordt het morgen geleverd"...
Er is dus alweer goed met mijn voeten gerammeld ...

Dan maar de belichtingsmaskers verder afgewerkt ...
Ik denk dat ik daar nu door ben, en morgen kan gaan etsen.
Hoop doet leven ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Het is uw dagje niet  ;)  Morgen gaat dat allemaal beter.
Ik heb net mijn buvette verpest door een druppel lijm >:(
Je bent dus niet alleen.

PeterC

Jean, als ik dit lees samen met je laatste pm's wordt het misschien tijd voor een nieuwe tablet!  ::)




Een dikke proficiat met een artikel in 'Continental Modeller'.  Het artikel heb ik niet kunnen lezen, enkel de inhoudstabel gezien.




Ik volg stil verder  ;)

Groetjes, Peter


Steam.N

Citaat van: PeterC op 30 mei 2015, 23:12:21 PM
Jean, als ik dit lees samen met je laatste pm's wordt het misschien tijd voor een nieuwe tablet!  ..

Grapjas  ;D
Tablet zal voor morgenmiddag zijn.  Meer dan 100 euro méér betalen om het vandáág in handen te hebben vind ik overdreven.
Zo wanhopig ben ik niet  ;)

Het is regenachtig, dus de fiets blijft op stal.
Kans dat ik naar de zolder trek is redelijk groot  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }