Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

modelbaanHO

Citaat van: Gerolf op 08 juni 2014, 10:46:33 AM
Alweer een mooi geveltje, Jean  8)
Kan ik alleen maar bijtreden.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

#3226
Geveltje ziet er wat bewoonder uit:



Voorgevel is afgewerkt, achtergevel mist nog drie raampjes.
Dan het dak er op, en dorpel en schoenschraper een likje verf geven.
De kans zit er in dat ik dit gebouw deze avond afkrijg.  Leuk.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Heel leuk. En hij zal echt niet misstaan tussen de anderen. Vergeet wel de roosters van de kelderramen en de deurklink/knop niet...

Steam.N

Marc, deurknop wil ik nog wel zetten, maar de roosters van de kelderramen ? ? ?
Waar zitten die kelderramen ?  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Tja, zo in het wit is het nog niet erg duidelijk. Ik had de insprongen onder de ramen geïnterpreteerd als plaatsen waar smeedijzer een kelderraam moest suggereren. Van zo'n 'leefkelder'. Is waarschijnlijk gewoon arduin ? 

Steam.N

Gepleisterd.
Voorgevel is geschilderd, in bijna-wit ...
Zélfs de arduinstrook onderaan is op de postkaart licht van kleur.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 08 juni 2014, 23:40:02 PM

Zélfs de arduinstrook onderaan is op de postkaart licht van kleur.

weersinvloeden ? Belichting ? Misschien zag hij er even bleker uit dan hij moest zijn !

Alwaar prachtig (monnikken) miniatuur werk  ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

#3232
@Peter: ik denk het niet: het gebouw ernaast, heeft op de postkaart grijsachtige arduin.
Ze zullen indertijd wat witsel overgehad hebben, en de arduin dan maar meegedaan ...

Ondertussen is het gebouw nagenoeg af (op regenpijpen na, maar die komen later, als ik het gebouw niet meer teveel moet vastpakken:
Het heeft zich ondertussen genesteld tegen zijn grote buur  ;)



Eigenlijk moet er nog een schouw op, maar heb nog geen idee waar ik die ga zetten.
Gezien beide naastliggende gebouwen hoger liggen, zal de schouw moeten opgemetst worden tot de nok van de buur.
Dat wil zeggen dat ik beide gebouwen aan mekaar moet lijmen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Om zijn rook vlot kwijt te geraken zelfs iets boven de nok van zijn buur, wanneer die (zoals dikwijls) tegen de zijgevel van de buur opgemetst is.

Bolje

#3234
Terug een heel mooie woonst.
De nieuwe preisers staan al te popelen om te verhuizen.  ;D ;D ;D
Vele groeten,
Ronald

Thommy

tenzij... als op het bakstenen gebouw de schouw aan de kant van et witte huis staat, dan kan dat huis de schouw gemeenschappelijk gebruiken. Hangt ervan af wie er het 1e stond in bouw (Kan, bij m'n ouders is het ook zo. Geen schouw op ons dak, gaat in de schouw van de buur)
Greetz

Thommy

Gerolf

Amai, Jean  :o
Zo snel, en zo mooi gemaakt.
Die ballast-vakken bovenaan de ramen is een schitterende vondst  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Dank je wel, Gerolf.
Het voelde niet zo ingewikkeld, toen ik er aan begon, maar je weet nooit wat je tegenkomt.
Gebouw staat me uiteindelijk tóch wel aan.
Nu ik het deze morgen bekijk, lijkt het me wat té witjes.  Had wat meer beige mogen zijn.
Maar dergelijke gevels kwam je in alle kleuren tegen, dus ik zal het nu maar zó houden.

@Thomas, dat zou deze keer ook het geval kunnen zijn.
Het is een elegante oplossing, en deze woonst krijgt samen met het volgende huis een gemeenschappelijke schouw.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

Een populaire kleur was Maria-Theresia-geel. Komt nog hier en daar in Antwerpen voor.

modèlisme

Jean,
Je kan gerust een schouw op het dak plaatsen. Ze hoeft niet boven het dak van de gebuur te zijn. Trouwens dat is niet de juiste bouw.
Een schouw trekt door de wind die boven de schouw waait en niet door de hoogte.
Wind die rakelings boven de schouwopening waait vormt een vacuum aan deze opening en daardoor gaat de schouw trekken.
En de wind waait zowel boven het lagere dak, dan over het hoge dak.
Anders zou lager gelegen huizen of gebouwen niet met een kachel kunnen verwarmt worden, want niemand laat toe een schouw van de buur te gebruiken. Dit kan enkel als de 2 naastgelegen huizen van dezelfde eigenaar zijn.
Dus plaats maar met een gerust geweten een schouw op het lager gelegen gebouw met een normale hoogte. Daar is niets mis mee.
groetjes,
Paul.