Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#3210
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 juni 2014, 22:46:39 PM
... Waarschijnelijk "vanavond niet schat!"moeten aanhoren ? ...

Niet dat het je aangaat, maar moest ik dáárop wachten om aan het knutselen te gaan ...
Eigenlijk is het enige goede antwoord:  "Toch wel, schat, met dat knutselen doe ik niemand kwaad"  ;D ;D ;D


De voorgevel is klaar voor het schilderwerk:
Dakgoot geplaatst, en de steuntjes er onder gezet ...



Steuntjes zijn deze keer écht wel aan de kleine kant: stukjes van 0.5mm van een 0.28 x 0.5mm
Zélfs onder de loeplamp dikwijls maar amper te zien ...
En als er soms iéts teveel lijm aangebracht was, gingen ze direct smelten ...

Het grind ligt er als vervanging van één of ander versiersel, wat op de postkaart absoluut niet duidelijk was.
En dat ik zeker in N niet kon namaken.
Nu hopen dat het morgen goed verf pakt ...

Achtergevel begonnen, maar niet naar mijn goesting.  (hoogtes van de ramen klopten niet met de voorgevel.  Erg onlogisch).
Vuilbak ingekieperd.  Morgen beter  ;)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#3211
Citaat van: Steam.N op 07 juni 2014, 23:50:28 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 juni 2014, 22:46:39 PM
... Waarschijnelijk "vanavond niet schat!"moeten aanhoren ? ...

Niet dat het je aangaat, maar moest ik dáárop wachten om aan het knutselen te gaan ...
Eigenlijk is het enige goede antwoord:  "Toch wel, schat, met dat knutselen doe ik niemand kwaad"  ;D ;D ;D


ik was wachtende en wist nagenoeg zeker dat je hier op zou reageren  8) ;D ;) , al eens gedacht dat er binnenkort zullen zijn die komen kijken wat jij allemaal in de vuilbak kiepert !  ;) Fraaie gevel !

Groeten Peter ;)


Gerolf

Alweer een mooi geveltje, Jean  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Citaat van: Steam.N op 07 juni 2014, 23:50:28 PM
Vuilbak ingekieperd.  Morgen beter  ;)

Waar staat die vuilbak?  ;D

Kautenbach

links naast t station, hoogt, 0,05 suikerklontje, niet te zien, en dan zelfs met daarin in model, modelraampjes die "niet" helemaal goed gelukt zijn  ;D

blijf geboeid lezen, wanner ga je groen/details, straten ect maken?

Steam.N

#3215
Citaat van: Kautenbach op 08 juni 2014, 11:14:02 AM
... wanneer ga je groen/details, straten ect maken?

Maak me niet zenuwachtig, Wim  ;)
Ik hoop nog steeds tijdig klaar te komen het minibaantje af te werken (mits hier en daar wat te snoeien in de todo-lijst) ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Mooi gevel Jean, in afwachting van het vervolg. ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

modeltreinbart

Jean moeten wij dat nu dubbelzinnig opnemen ?  :D  :D  :D
Heten teen diene Jean zenne
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Steam.N

Neen, Bart.
Voor alle zekerheid mijn eerder berichtje bijgewerkt  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Weer lekker bezig Jean ! Top !

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 08 juni 2014, 14:32:48 PM
Neen, Bart.
Voor alle zekerheid mijn eerder berichtje bijgewerkt  ;)
lijkt mij ook het meest verstandelijke want met die Bart weet je nooit (met al zijn werken :-X ;D)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Op hoop van zegen een nieuw etsproces gestart: ramen en deuren van de wit-gevel ...
Boeltje belicht, en ontwikkeld.
Daarna sproeiertje gebruikt ipv een dompel-spoelbakje.
Slechts één klein wolkje ... (gelukkig dat ik een overschot aan ramen ets, dus dat wolkje is niet zo erg)
Dus sproeiertje lijkt beter te werken dan dat dompelbadje.
Hopelijk kan ik binnen een uurtje verder werken.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het is gelukt, en ben 28 ramen en 2 deuren rijker.
Proces liep niet vlekkeloos, maar de probleempjes waren geen spelbreker.

Van die voorraad gaan er al direct 10 ramen en twee deuren opgesoepeerd worden ...
Proper vijlen, airbrushen, plaatsen, glas, gordijnen ... gekende cyclus.
Achtergevel is gevoegd, en krijgt zodadelijk een kleurtje.
Het vordert wat.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Allé! Dan toch een geslaagde avond(en)!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Zal écht geslaagd zijn, als de wit-gevel afgeraakt  ::) :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }