Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Oepsie ... ontwikkelbad ietjes te straf gemaakt ...
Gedaan, voor deze avond.  Morgen volgende poging ...
(het ligt aan het manneke, dus even tot rust komen  ::) ::) ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Het manneke heeft ook soms rust nodig hé

Metpetergaathetbeter

goodnight Saigon ! euh Turnhout !  ;)
Groeten Peter ;) PS Eventjes lezen in mijn MSM !

Steam.N

Nieuwe dag, nieuwe hoop, nieuwe doelstellingen  ;)

Vrouwtje is naar de winkel, en brengt straks wat gedemineraliseerd water mee.
Dan brouw ik een nieuw ontwikkelbadje (wat meer beheerst  ::) ), met juiste concentratie, hopelijk.
Derde keer, goeie keer, zeker ?

Ondertussen is het boogjes snijden.
Nog twee te gaan, vóór het voegen kan starten  :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Ontwikkelbad maak ik met gewoon kraantjeswater, Jean.
Keukenontstopper (natriumhydroxide) kost bijna niks, en de kalk in het water heeft nauwelijks invloed
Bij Natriumpersulfaat (etsmiddel) ligt dat anders, en daar best wel gedemineraliseerd water

Liever niet te straf, wat langer ontwikkelen en op tijd kunnen stoppen ;)

Citaat van: Michael op 30 mei 2014, 11:22:59 AM
Citaat van: Steam.N op 30 mei 2014, 10:55:46 AM
De ets-techniek is een godsgeschenk ... Wat je daar allemaal niet mee kunt ...
Dat wil ik ook leren, komt er dit najaar nog eens zo'n actie.....Gerolf????

Ik heb geen plannen in die richting  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Thanks voor de rechtzetting, Gerolf.
Zal het noteren voor volgende keer  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3096
Etsproces afgelopen.  Eindelijk.

Deze voormiddag eerst nog twee mislukte pogingen:
ontwikkelen ging prima, maar na een tiental minuutjes etsen, viel het op dat het plaatje "bewolkt" was (wolkjes waar het etsen niet van start ging).



Neen, geen vingerafdrukken (toch niet de mijne, want daar let ik erg goed voor op).
Uiteindelijk spoelbakje vervangen door proper water ... en derde poging van de dag gestart.
Etsproces leek goed te gaan ...
Tot eindresultaat:



Ziet er bíjna goed uit:  Raampje rechtsonder is te ver geëtst: onderverdelingen foetsjie ....
Vreemd, omdat andere lijntjes even dik zijn.

Maar resultaat is goed bruikbaar.
Die verdwenen onderverdelingen los ik nog wel op  ;)

Bakstenen van de achtergevel beginnen ondertussen hun kleurtje te krijgen, ramen gaan nu geschilderd worden, achterbouw wordt gestart ...
Nog genoeg te doen, dit weekend  ;)
Benieuwd of de driewoonst af geraakt, zondag avond ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3097
Achterkant van driewoonst begint vorm te krijgen:



Nog redelijk wat te doen, maar het begint er wat uit te zien zoals ik in mijn hoofd had.
Dak van de veranda moet nog een stuk naar beneden geplooid worden, en de linkerkant moet nog opgemetst worden.
Er ligt ook nog nieuw etswerk (en dus tekenwerk) te wachten: ramen voor de linkerkant en de binnendeur, een fijne leuning, ...

Het dak mag er bijna op: de zijgevels zijn bijgewerkt, zodanig dat de nok 5mm lager komt.
Maar definitieve bevestiging komt pas, eens alle ramen en deuren geplaatst.

Nu even een uurtje rust ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Jean,
Ik ben op zoek naar een woning.  Is die van jou nog te koop?  Alles erop en eraan; zelfs een ruime treintjes-zolder.  ;)




Die hoekige veranda?  Is die niet te 'modern'?  Of zijn die moderne veranda's van nu eigenlijk 'retro'?


Groetjes, Peter


Steam.N

Peter, die hoekige constructie wordt een stenen constructie, waarvan je nu slechts de "binnenmuur"  ziet.
Hopelijk ziet het er aanvaardbaar uit, als het af is ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

die linkse veranda voor die tijd ziet er bijna revolutionair uit, was dat in die tijd al zo ?

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Trouwens mooi werk van Verandabouw J. Devel en dochters ?  ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

Peter, geen idee of dergelijke constructie in NEEB bestond.
Wat je nú ziet, is slechts de binnenbouw.
Die wordt ommetst met bakstenen, en de openingen gedicht met klassieke ramen en deuren.
Eens af zou het geheel er een stuk minder revolutionair moeten uitzien  ;)

PS: De verandabouw gebeurt voorlopig nog steeds door een éénmansbedrijf ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

HYA

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 mei 2014, 19:45:05 PM
die linkse veranda voor die tijd ziet er bijna revolutionair uit, was dat in die tijd al zo ?
Zolang de stijl Art Nouveau is geen probleem mijn gedacht.(?)

Steam.N

#3104
Het wordt wat laatjes.
Opmetsen gaat erg traag, want véél verstek snijden, véél laagjes ...



Dit metselwerk gaat tot boven.  Foto zou een beter beeld moeten geven van wat het gaat worden.
Morgen zal ik me zeker niet vervelen  ;)   
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }