Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Oeps ... vergeten, Michael.
Bij het volgende muurtje maak ik een reeks fotos !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Citaat van: Steam.N op 28 mei 2014, 12:53:51 PM
Oeps ... vergeten, Michael.
Bij het volgende muurtje maak ik een reeks fotos !
Super, je hebt nog even tijd ik heb nog niet alles in huis.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Havoc

CiteerSuper, je hebt nog even tijd ik heb nog niet alles in huis.

Te laat! Morgen zijn de winkels dicht...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#3063
Michael, nog even wachten: ik teken op dit ogenblik de ramen die ik nog moet etsen voor de achterbouw die ik net rechtgezet heb.
Dit weekend starten de werken aan de achterbouw van de driewoonst, en ik zal de nodige fotos trekken om mijn boogjes-uitleg nog eens te doen (alhoewel die niet veel inhoudt  ;) ).

Tekenen ... lijkt zo'n niet-modelbouw activiteit ...
Nog een uurtje doordoen, en ik ben er weer even van af.  ;)

Bouwkundig is er deze avond niet veel gebeurd, behalve het laten aansluiten van de achterbouw op de achtergevel, het corrigeren van de tipgevel van de achterbouw, en het bouwen van het onderdak.



Morgen sluit ik de werken aan dit gebouwtje af.  Eindelijk ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Jean je bent een kunstenaar, ik vind het er geweldig goed uitzien, en al je gebouwen zijn uniek. Waarschijnlijk al vaak vermeld maar met welk teken programma werk je?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Michael, het tekenprogramma (CorelDraw) gebruik ik uitsluitend voor het aanmaken van de belichtingsmapjes bij het etsen.
Geen plannen tekenen bij het huisjes bouwen (daar hoogstens een schetsje met potlood op papier, en een verschalings-excel om de globale afmetingen te bepalen op basis van foto's en postkaarten).

Bedankt voor het compliment.
De hoogte van de ramen van de achterbouw, is nogal verschillend van de hoogte van de ramen van de achtergevel.
Het ziet er vreemd uit, en doet telkens twijfels rijzen, maar het klopt redelijk met het grote voorbeeld. 
Het zal daar daarbinnen dus trapje-op trapje-af zijn ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 29 mei 2014, 09:32:02 AM

De hoogte van de ramen van de achterbouw, is nogal verschillend van de hoogte van de ramen van de achtergevel.
Het ziet er vreemd uit, en doet telkens twijfels rijzen, maar het klopt redelijk met het grote voorbeeld.

Jean,

Ik denk als ernstige en aandachtige lezer  :) dat die achtergevel wel voorgevel zou moeten zijn, of heb ik het verkeerd voor? Zo te zien is het deze keer niet zo laat geworden maar dat zal natuurlijk liggen aan het feit dat je vandaag niet naar het werk  moest om te .......werken natuurlijk !  ;D ;)

Groeten Peter ;)

Michael

Jean bedankt, coreldraw heb ik nog wel ergens liggen dacht ik, ik kom daar nog wel eens op terug.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 mei 2014, 09:46:19 AM
... Ik denk (als ernstige (tiens ? ? ?) en aandachtige lezer) ... dat die achtergevel wel voorgevel zou moeten zijn, of heb ik het verkeerd voor ...

;D  Laten we het eenvoudig houden, en er van uitgaan dat de "voorgevel" de gevel is die naar de straat gericht is, en de "achtergevel" de gevel die aan de voorgevel parallel loopt.
Kun je met die afspraak leven ?  ;D


Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 mei 2014, 09:46:19 AM
... is het deze keer niet zo laat geworden maar dat zal natuurlijk liggen aan het feit dat je vandaag niet naar het werk  moest om te .......werken natuurlijk !  ...

Je hebt me helemaal door  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

blijkbaar bevalt dat ernstige mij niet geheel en zal ik maar weer de gewone toer opgaan, inderdaad mijn fout te snel gelezen, ik dacht dat jij wou schrijven dat de achter- en voorgevel verschillend waren, maar het was de achterbouw en de achterkant, mogelijks de plaats waar personeel verbleef diende niet zo statig te zijn !

Honderd knievallen en excuses om je geschreven woord in twijfel te trekken, Jean !  ??? :-[ ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 mei 2014, 10:09:17 AM
blijkbaar bevalt dat ernstige mij niet geheel en zal ik maar weer de gewone toer opgaan, ...

Oepsie ... Enkele smileys vergeten te plaatsen  ;)
't Was voor de zwans, hé, Peterke !

Honderd knievallen ... slecht voor je knieën, jong !   En voor mij nooit nodig !!!
Hopelijk lag daar een floeren kussentje op de grond ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

geen reden tot ongerustheid Jean, inderdaad die smiley's vergeten, nu ja Jean je zou moeten weten dat ik net als jij etenwaren (of toevoegingen, smaakmakers) gebruik, bij jou is dat een suikerklontje en bij mij een KORREL(TJE) ZOUT.
Groeten Peter ;)

raf

ik moet nog ergens een versie van corelxara hebben liggen
dat is een coreldraw versie zonder de toeters en bellen maar die voor de leek meer dan voldoende functies bevat
alles wat coraldraw ook heeft zonder de ballast laat ons maar zeggen

jean voor de rest niets dan lof en dit wil ik wel eens in het echt zien
wanneer is de volgende tentoonstelling ???en gaan der van jullie ook naar ciney??

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

CorelDraw was nu geen duur pakket (90 euro, dacht ik).
Daarvan gebruik ik maar de basics.
Even gesakkerd bij het leren, maar nu erg tevreden.

Volgende tentoonstelling?  Bedoel je waar je mijn gedrochtjes kunt zien?
Het wordt een first-off, in Leuven, October 2014  ;)

Ciney?  Wat is daar te zien?  Wanneer?   Lijkt me redelijk ver om er even naartoe te rijden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

mooie tentoonstelling en voor ieders wat te zien
we staan er met de club reeds jaren
het is een jaar niets geweest wegens omstandigheden bij de organisatie maar nu terug volop bezig
en ze hebben er lekker biertjes LOL
http://www.mijnalbum.be/Album-WRCCJSVY-Foto's-van-Modelbouw-Voorwerpen.html
linkje van een paar jaren gelden

gr raf en ik kijk er naar uit om je creaties laat ze ons maar noemen te zien
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.