Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

SuSke

Jean, ik moet van jou ook eens leren om meer dagen in mijn dagen te krijgen.
Even terug gebladerd, de eerste foto was op 10 mei in reactie 2883 :) dus 15 dagen later staat daar een voorgevel om "u" tegen te zeggen die quasi klaar is.

Proficiat man, gewoon fantastisch.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: Steam.N op 24 mei 2014, 23:13:41 PM
Dank je wel voor de lofwoorden  :)

Ondanks de mankementjes vind ik het zélf ook goed ogen.
Vooral met de gordijnen, en de twee gebouwen naasteen: evenwichtig, en herkenbaar  :)

Geeft alweer een boostje energie om verder te bouwen ...


Zoals je zegt, die gordijnen doen echt wel iets. Zo'n detail die het "echt" maakt, veel meer dan regenpijpen of voetkrabbers.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

#3032
Wát een lijst positieve reacties !!! Bedankt, mannen ! 
Dikke aanmoediging om verder te doen.

@Suske: ik heb het geluk om een vrouwtje te hebben, die me ruimte geeft om de deadline te halen.
Daarna ... onverbiddelijk ... waslijstje aan 1:1 projecten  ::) ;)
Dus dagelijks kan ik mijn vier-vijf uurtjes knoeien  :)

Met af en toe een avondje verzadiging ... suffen in de zetel.
Gisteren me ook laten vangen ivm het volgen van het verkiezings"feest"  ::)
Dus nagenoeg niets uitgestoken.
Deze avond moet het wat beteren :  inhaalwerk aan achtergevels en daken !

Paul (pabe) heeft me gisteren nog enkele fotos doorgestuurd van de achtergevel van het smalle gebouw naast de driewoonst.
(en daarbij eigenaar van het gebouw even laten verschieten  ;D ;D ;D   hartelijk dank aan beiden !)
Gezien ik al met die achtergevel begonnen was, zullen er wel enkele afwijkingen zijn.
Hopelijk krijg ik nog wat toelichting ivm de achterbouw van de driewoonst.

@Martin: zo erg klein zijn de gebouwtjes niet (toch méér dan een suikerklontje).
Smal gebouwtje is 36mm breed, 60 hoog (gevel).  Klontje is iets kleiner  ;)

@Wim: 36 uurtjes in een etmaal? 
Ik zou het graag hebben !  Maar op dot moment zijn het er maar 24 ...  :-\
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ilpatino

Beste Jean,
Beste forumleden,

Toen Mr. Beirnaert op zondag bij ons aanbelde "met een vreemd verzoek" kon ik niet bevroeden dat iemand onze woning in miniatuur aan het nabouwen was. Wij waren zeer aangenaam verrast, en verleenden meteen met volle goesting onze medewerking. Wij zijn de trotse bezitters van de "smalle woning" (die overigens in't echt niet zo smal is  ;D) gelegen op de Merodelei 93.

Mr. Beirnaert trok een aantal foto's van de achtergevel, voor referentie.

De vorige eigenaar wist ons overigens nog een leuke anecdote te vertellen over de woning; tijdens de intensieve renovatiewerken midden jaren '90 vonden de schilders een aantal kogels in het behangpapier (zo'n 10 lagen dik). Blijkbaar werd onze woning tijdens WOII in beslag genomen door een Duits officier, om zo een goed overzicht te hebben over het stationsgebouw. De woning werd niet zonder slag of stoot opgegeven, vandaar dat er een glasraam van de binnendeuren werd kapotgeschoten, en dat enkele kogels bleven steken in het behangpapier.

Wij gaan dit project zeker mee blijven opvolgen, en hopen aanwezig te kunnen zijn als het ooit wordt openbaar gemaakt door de maker, Jean.

Wij wensen hem dan ook nog veel moed en veel succes om dit project af te maken!

groeten,
Gunter Mertens
Tessa Gorrens
Turno Verzekeringen

Steam.N

Beste Gunter,

vooreerste hartelijk dank voor uw gastvrijheid, om de u overvallende Paul toe te laten de nodige foto's te trekken.
Ze zijn zeer nuttig voor de afwerking van Merolelei 93 (met excuses voor de "smalle woning" titel die ik je gebouw gaf  ;) )

Gelukkig heb ik te weinig tijd om de binneninrichting na te bouwen, want die kogelgaten zouden me extra werk opgeleverd hebben  ;D

De baan wordt (als alles meezit) ingezet in de mini-baantjes wedstrijd, die plaats vindt in Leuven, op 18-19 october 2014.
Het zou een leuke kennismaking zijn, mocht ik je daar tegenkomen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Of hoe sociaal modelbouw kan zijn...  :D

ilpatino

Beste Jean,

ik kom zeker eens kijken in Leuven!

Mocht je nog foto's willen van ons huis, géén probleem, dan geef je maar een seintje

groeten

Gunter

stoomloc

Hallo Jean,

Prachtige woningen. Dit is echte topmodelbouw. Ik blijf dit volgen, meestal wel als een stille genieter.  ;)

Wim

Martin Welberg

CiteerSmal gebouwtje is 36mm breed, 60 hoog (gevel).

Niet klein zegt ie dan, da's op mijn baan een buitenhuisje  ;) en bij jouw een volledig gedetailleerde gevel...chapeau..

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ilpatino op 26 mei 2014, 12:20:55 PM


Mocht je nog foto's willen van ons huis, géén probleem, dan geef je maar een seintje


met daar bovenop nog een goede verzekering !  ;D ;) sorry Jean, Gunter kon het echt niet laten !  :) ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 mei 2014, 16:03:34 PM
Citaat van: ilpatino op 26 mei 2014, 12:20:55 PM
Mocht je nog foto's willen van ons huis, géén probleem, dan geef je maar een seintje
met daar bovenop nog een goede verzekering !  ;D ;) sorry Jean, Gunter kon het echt niet laten !  :) ;)

Stel je voor dat de miniatuur versie ineenstort ... of dat er brand uitbreekt ...
Je hebt groot gelijk, Peter  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#3041
oei ik heb mij schuldig gemaakt aan verdoken publiciteit !  :-\
Groeten Peter ;)

PS altijd leuk als iemand  je huis heeft nabouwd, behalve als hij het interieur 100% getrouw naboost zonder dat je weet dat hij er ooit geweest is, even nadenken  ;) ;D
Groeten Peter ;)

PS aangepast na opmerking taalkundige  ;D ;)


Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 mei 2014, 16:17:05 PM
oei ik heb mij schuldig gemaakt aan verdoken publiciteit !  ...
Is je vergeven, Peter.   Je goeie inborst, hé  ;D

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 mei 2014, 16:17:05 PM
... altijd leuk als iemand die je huis nabouwd, behalve als hij het interieur 100% getrouw naboost zonder dat je weet dat hij er ooit geweest is ...
Dan moet je eerst de tijdcapsule in, hé, en 110 jaren terug de tijd invliegen ...
Ben die nog niet tegengekomen ...
Dus Gunter zit safe  ::) ::) ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

jij hebt ook niet veel nodig om mee te zijn !  ;D
Groeten Peter ;)

Durango

Gewoonweg schitterende geveltjes. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )