Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

marc goovaerts

Zie je wel, dat komt dik in orde.
Kan je tussendoor eens de foto's van de achtergevels plaatsen ? Een probleem voor elke historische reconstructie, denk ik.

Steam.N

Marc, van de achtergevels heb ik geen fotos.
Dus dat wordt, in tegenstelling tot de voorgevels, alles behalve historisch.
Actuele fotos zouden niet veel zeggen, gezien de grote kans dat er serieus wat aan omgebouwd is ...

Natuurlijk, mocht iemand fotos hebben ...

Huidig plan is geïnspireerd door foto's van achtergevels, die ik op het internet vond.
Gezien ik nog niet gestart ben, kan ik nog snel van gedacht veranderen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Spectaculair! Soms een dalletje, soms een topje... Ik denk dat je gisteren een topje had.  ;D Schitterend!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

indrukwekkend, dat wordt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange rij in Leuven, heb je beveiliging ;D ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Kautenbach op 23 mei 2014, 08:51:58 AM
heb je beveiliging ;D ;D

nee, enkel een diep bord(doordenkertje  ::) :-\) mocht hij met zijn rug naar het publiek bezigstaan !  ;D nee, alle gekheid op een stokje volgens mij komt daar een extra dag om iedereen de gelegenheid te geven om eens een aandachtige blik naar het kunstwerk te werpen (niet letterlijk graag!  ;D)

Groeten Peter ;)

Steam.N

Hier heerst het volle vertrouwen in de goedheid van de menschheid  ;)
Ik ga geen hoogspanningsscherm plaatsen ... (toch niet eentje dat je ziet  ;D )
Ah ja, blijkbaar moet ik ook een blikkenvanger voorzien  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Gerolf

Citaat van: Steam.N op 23 mei 2014, 10:25:38 AMIk ga geen hoogspanningsscherm plaatsen ... (toch niet eentje dat je ziet  ;D )

Mij lijkt een goede beveiliging voor grijpgrage handjes en dergelijke een systeem met lichtsluizen en lasergun.
Starwars-systeem dus ... Kan niet zo moeilijk te maken zijn  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Bolje

Citaat van: Gerolf op 23 mei 2014, 11:05:43 AM
een systeem met lichtsluizen en lasergun.
Starwars-systeem dus ... Kan niet zo moeilijk te maken zijn  ::)

;D ;D een lasergun  ;D ;D
Om de vingertoppen te 'verbranden'
Onder de mom van: wie niet horen wil moet voelen  :-[

Maar: zeer mooi werk Jean  :)

Ronald
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Beveiliging met licht-effect? geluidseffect?
Zou kunnen leiden tot "spelletjes" door de kleine gastjes ...

Steam.N

Weekend is gestart:  yeeahaaa !

Er direct ingevlogen:
- belichtingsmapje voor volgend etsproces: ontbrekende ramen en klein-ijzer.
- achterkant dak voorbereid
- enkele gordijnen op 't internet gevonden, waar ik iets mee denk te zijn ...

Deze avond hoop ik:
- het etsproces doorlopen te hebben, zodanig dat ik het resultaat in de verf kan zetten
- de dakjes van de twee buitenste dakkapellen klaar te krijgen
- start geven aan de achtergevel van de driewoonst

Zou moeten lukken, als er niets ongepland tussenkomt.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Wat moet je daar nog op zeggen. Super werk.

Erik.

Steam.N

Etsproces met succes beëindigd: 10 ramen, 2 deuren, en tientallen gevelankers.
Morgenvroeg worden die propergevijld en ontvet, geschilderd en geplaatst.

Met de achtergevel ben ik nog niet gestart: hopelijk krijg ik van de huidige eigenaars van het pand enkele fotos van de achtergevel.
Doen ze dit liever niet, voer ik mijn gefantaseerde gevel uit.

Steam.N

Laat aan de slag gegaan (eens uitslapen kan ook deugd doen).

Dag begon direct goed: reactie van de B&B die op dit ogenblik het drie-gevel-pand gebruikt.
Twee zeer bruikbare fotos gekregen.  Hopelijk komen er nog enkele, om het beeld te vervolledigen.
Reeds duidelijkheid om het dak, het ontbreken van zandsteenstroken (had ik inderdaad zo verwacht), en de raamdispositie van één derde van de gevel.

Nu aan de slag, of het weekend is voorbij zonder dat ik iets gedaan heb ...