Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Michiel, die "Lumière Autochrome"-tip kende ik ook niet, vóór Hugo die hier plaatste.
Het geeft een heel ander blik op het verleden.
Voor jou is dat ook goud waard, die tip.

Nu snuisteren tot bekende gevels gevonden worden.

Bedankt voor de waardering van de gevels.
Alhoewel niet slecht, ben ik er niet écht tevreden mee, deze keer.
Foute afmetingen, slechte verhoudingen, slechte afwerking ...
Het eindresultaat zal wel bruikbaar zijn voor het minibaantje, maar als "historisch" correct zal deze gevel geen hoge score halen ...
Schilderwerken en geplaatste ramen doen wel wonderen ... dus deze avond terug met frisse moed er tegenaan  :-\
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Ik ben het er mee eens dat de 3-gevel nog niet helemaal 'zit'. Maar ik ben ervan overtuigd dat je dat in orde krijgt. En heb je er geen goed gevoel mee? Leg het opzij, begin aan iets anders, en laat het even sudderen. Mogelijk dat je het later anders bekijkt. (Maar ik vrees dat bij jouw "opzij leggen" geen optie is  ;D)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 19 mei 2014, 09:27:45 AM
... Maar ik vrees dat bij jouw "opzij leggen" geen optie is  ;D)[/size]

Understatement van het jaar  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: marc goovaerts op 19 mei 2014, 00:12:05 AM
Heeft Turnhout een eigen schutspatroon ?


de heilige handige Jean !  ::) ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

#2974
Neen, Peter  ;D   Stel je voor ...  :o

Het zou wel eens de heilige Petrus kunnen zijn ... (van horen zeggen ::) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Dat begon me hier toch wat te intrigeren. Dus google ingeschakeld. Na wat zoeken: het is Sint-Pieter.
De stad dus. Voor het begijnhof is het St. Catharina.

Dus Jean, begin alvast maar te denken aan drapages. Zowel Sint-Pieter als Maria hebben heel wat vouwen in hun kleren...

Steam.N

Ja, Marc.  Die vouwen in de kleren staan ondertussen ook op de todo-lijst  ;)

Vandaag maar laat uit de startblokken geraakt, en niet echt op dreef geraakt.
De driewoonst is gevoegd, dat wel, maar voor de rest: geen vordering ...
Misschien krijgen de bakstenen hun eigen kleurtje, maar ik vrees ervoor.
Morgen hopelijk beter ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het loopt moeizaam, deze avond ...  >:(

De trapgeveltjes komen maar niet goed.
Ondanks meermaals delen weg te snijden en opnieuw aan te maken ... telkens wat fout ...   :(
Ik geef de moed natuurlijk niet op, maar het werkt eventjes serieus op de zenuwen ...
Hoge tijd om dit gebouw af te ronden, maar er is nog redelijk wat werk aan.

Hopelijk zit het straks weer helemaal in de vingers, en kom ik terug een stuk vooruit ...  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Gisteren avond was niet schitterend, in tegendeel.
Uiteindelijk maar gestopt met aanpassingen aan de gevel, en de bakstenen wat kleur gegeven.
Slechts gedeeltelijk zandsteen en arduin geschilderd.
Bovendien amper (en met veel moeite) twee raampjes geplaatst ...
Dus een mindere avond.  Zucht.

Maar daardoor krijgen avonden, waar alles wél goed verloopt (en zo heb ik er al veel gehad) meer glans.
Avonden om naar uit te kijken.
En dus, deze avond, met goeie moed opnieuw aan de slag  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Oei, dat is niet zo goed.
Hopelijk heb je snel een goede avond. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michiel

Hoe dan ook, ben je weer een stukje verder. Met elke dag een beetje kom je heel ver. Zoals je zegt, er zijn mindere dagen ,en er zijn er betere. Vandaag is het weer een ... (tromgeroffel)... betere! (hoop ik)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Vergeet niet dat dit een hobby is. Niets moet!

...

Maar ik zou het wel jammer vinden als je de finale van de wedstrijd niet haalt.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Het leven gaat als een sinus: hoge en lage toppen.
Dat het nu wat aan de lage kant zit, verhoogt de kans op betere tijden  ;D ;D ;D

En de wedstrijd ... we zien wel hoe ver het project geraakt ...
Er wordt naar gewerkt, in elk geval  ;)
Handdoek ligt zeker niet in de ring !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Hoogtes en laagtes horen bij elk (deel-)project.
Daar kent Jean intussen het ritme wel van  :)

Soms grote stappen vooruit, soms kleinere, maar het gaat wel vooruit  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

gewoon een huis(blok)je minder bouwen Jean, geen mens die het gaat weten , degenen die het zouden kunnen weten hebben allang het aards voor het hemelse geruild !

Misschien een oplossing de rand van je project daat alleen voor-en zijgevels ?

Gropeten Peter ;)