Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Je kunt vele kanten op ... messing, giethars, electronica, gebouwde spullen in styreen, ... voor gebouwen, seinen, kleine scenery, ...

Als ik nu niet onder druk stond, zou ik van mijn geveltjes al siliconenmallen maken, voor het geval iemand ooit interesse zou krijgen ...
Op dit ogenblik is het echter al te druk  :(  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Knutselavond full-speed gestart ...
- etsproces gestart om ontbrekende deuren en ramen te produceren
- standaard ramen zijn ge-airbrusht.

Nu kan ik starten aan de inbouw van de geëtste boogjes ...
Dan de bovenkant van de gevel afwerken (bouw)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Verdraaid, wat gaat het hier traag ...

Etsbad uitgeput ... ramen en deuren zitten nog altijd te pruttelen ...
Gelukkig (eindelijk) bijna klaar.

Het inpassen van de boogjes is ook geen sinecure: eerste boogje zit er nú pas in ...
Maar nu is het kwestie van door te bijten ...  nog acht boogjes te gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

'k zal ook maar eens reageren want al dat werken volgens mij ben jij tegen uzelf bezig al die postings! ;D

jammer dat het wat tegevalt maar jou kennende komt dat best in orde !

Groeten Peter ;)

Steam.N

#2929
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 14 mei 2014, 21:57:20 PM
... volgens mij ben jij tegen uzelf bezig al die postings ...
Dokter zegt dat dit erg zorgwekkend is ...
Ik moet dringend afkicken  ::)  en minder posten ...

Daarom even overgeschakeld van boogjes snijden naar ramen plaatsen.



Deurtje zit er maar voorlopig in, want het moet nog geschilderd worden.
Nog niet gebeurd wegens twijfel: ramen zijn (op postkaart) licht, deur is donker.  Vreemd ...

Boendien moeten nog twee ramen geëtst worden ... rats vergeten ...
En twee ballustradekes: ik probeerde ze gisteren uit te tekenen, maar boeltje was te fijn.
Even zien hoe ik dit oplos (komt wel goed).
Arduin en zandsteen (en dakgoot) moeten de verfborstel nog zien.
Al bij al een bevredigend resultaat.

Van de boogjes van het volgende pandje zijn er vier geplaatst.
Nog vijf te gaan.  Té veel voor een avondje, vrees ik.  Wie weet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerAl bij al een bevredigend resultaat.

Bevredigend noemt hij dat... Er zijn mensen die hun ziel zouden verkopen om dat te kunnen. Trots zijn op zo'n werk mag best.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirkh

Prachtige voordeur kan je die ook op schaal 1/1 maken? ;)
Boogjes zijn perfect gelukt. Dit gaat weer een machtig gebouwtje worden.

HYA

Wie deze kwaliteit levert wordt beter gebannen van het forum. Dit is ontoelaatbaar goed.

Toppie Jean.

Ps. Voor bevrediging zijn er andere sites  ::)

doomslu

Citaat van: Havoc op 15 mei 2014, 22:25:32 PM
CiteerAl bij al een bevredigend resultaat.

Bevredigend noemt hij dat... Er zijn mensen die hun ziel zouden verkopen om dat te kunnen. Trots zijn op zo'n werk mag best.
Inderdaad...  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Jean, dit is weer een pareltje aan het worden. Grandioos knap werk, hoor.  8) 8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Bolje

Citaat van: doomslu op 15 mei 2014, 22:42:53 PM
Citaat van: Havoc op 15 mei 2014, 22:25:32 PM
CiteerAl bij al een bevredigend resultaat.

Bevredigend noemt hij dat... Er zijn mensen die hun ziel zouden verkopen om dat te kunnen. Trots zijn op zo'n werk mag best.
Inderdaad...  :o

Heel mooi werk, en leuke gedetailleerde deur.
Doe zo verder,

Ronald
Vele groeten,
Ronald

Steam.N

Jongens, ik ben hier zeker fier op !
Maar het dingske is al zo dikwijls door mijn handen gegaan, en deze avond wilde het schilderen even niet lukken, en hadden de ramen eventjes een eigen leven, toen ik ze wilde kleven ...
Dus de liefde was even bekoeld  ;)

@HYA: kan je niet volgen   ::) 
Er gaat toch niets boven modelbouw ? ? ?  ;D

@Dirk: die voordeur is mijn beste benadering van de voordeur die er op dit ogenblik in hangt ...
Als ik je een pleziertje kan doen met een broertje ervan ... in N, natuurlijk ...  ik had er twee geëtst, en  heb er dus eentje op overschot ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2937
Terug aan de slag.

Geveltje is afgewerkt (op de twee raampjes op het gelijkvloers na) en is geschilderd.
Ik had er een beetje hartzeer van, om die propertjes bij te schilderen:
de gevel heeft op de laatste foto hier alleen zijn voegsel gekregen, en die verf zit nogal wat op de (ongeschilderde) arduin en zandsteen.
Zo gaf die gevel in zijn "vuile" toestand, de indruk een verweerde gevel te zijn, zoals ik die veel in Antwerpen gezien heb.
Maar ik zit in Turnhout, en dat huis is toch wel picobello onderhouden.
Dus van mijn hart een steen gemaakt, en het werk afgemaakt.



De deur is nogal donker geschilderd.  Daardoor zie je de tekening bijna niet meer (op de foto zie je die nog wel).
Drybrushen met een lichtere kleur ?  Later eens proberen ...

Nu het lastige werkje van de boogjes afronden.
Dan kan ik de lange gevel ook afbouwen en schilderen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Jean,

die ramen krijgen die ook een ander kleur, zo niet waarom je deur niet in het wit steken en je tekening is weer veel attenter in beeld ?

Meeste huizen zijn de ramen en deuren toch in hetzelfde kleur, niet ?

Groeten Peter ;)

Steam.N

#2939
Niet in mijn geval: op de postkaarten zijn de ramen zijn licht, deur is donker. Vreemd ...



Natuurlijk, als die deur me blijft storen, pits ik die even uit de deuropening, en herschilder ik ze licht.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }