Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

railrunner

Wim,

Ik heb nog eens de tijd genomen om dit draadje nog eens volledig door te nemen, het was een tijdje terug.  Je bent heel wat gevorderd zag ik, en uw baantje blijft me charmeren.  Prachtig, prachtig!  Om duimen en vingers af te likken!  Zeker die sepiafoto's komen precies recht uit de oude doos.  Spijtig dat het geen N-baantje is  ;)

Kautenbach

ha, dank, maaruh, spijtig geen N baantje? u maakt me nieuwsgierig ;)

Kautenbach

vandaag de laatste complete bouwdag gehad aan deze baan, we liggen keurig op planning, een unicum hahaha, vanavond es ff testrijden

ik ben met de afbouw van het station begonnen, eerst een foto van de baan afgelopen oktober, daarna het linker deel van het station na vandaag, hier sluit de module met het chateau op aan, het geheel nog te voorzien van sparren, deze worden verplaatst van achter de losweg op t station naar links van het station, pas beter bij de achtergrond, verder nu poeiers op de rails en daken, hekwerken plaatsen, gras gelegd, de Wuelzerbeech voorzien van de nodige golfjes ect ect ect..

Hier op het stationsplein een Frans eerbetoon (Arcitec) aan de gevallenen in WOI

ook de module met het baanvak is zo goed als gereed, en de dagelijkse railbus, met aanhanger, passeert, de tunnel ingang voorzien van witte markering, ouwe bielzen, lupines verouderde koeien ect ect
















PietB

Hoi Wim,
dat ziet er héél fraai uit man, om jaloers op te zijn.

grt Piet.

Steam.N

Wim, een zeer mooie reeks foto's van een prachtige baan !
Mijn voorkeur gaat naar dat keermuurtje op de tweede foto.
Maar de rest is evenzeer de moeite waard (riviertje, standbeeld met kerk in de achtergrond, het straatje naar de overweg, ...)
Allemaal erg mooi !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterVG

De foto met het WO I monument vind ik monumentaal, echt een prachtbeeld.
Het blijft voor mij onbegrijpelijk hoe je het klaarspeelt om in zulke korte tijd deze baan in mekaar te boksen met een super resultaat. Ikzelf zou er 10 jaar langer over doen.

doomslu

Voor mij is de foto met monument ook de beste. Subliem. Net echt.
Niet vergeten de kieren onder de woning links te dichten, maar daar heb je nog tijd voor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sneeuwregen1


vyncky

Citaat van: doomslu op 26 november 2013, 20:57:27 PM
Voor mij is de foto met monument ook de beste. Subliem. Net echt.

Inderdaad Luc, dat vindt ik ook!
Misschien nog een gedenkplaat erop bevestigen als finishing touch?

Ben echt benieuwd om de baan eens in het echt te bewonderen....

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Stedahult

Je bent bijna klaar joh  ;)

Zeer fraai Wim. Hier gaat zaterdag de achtergrond ertegen
zodat de mrs. deze kan gaan schilderen met pastel..
Mvh. Steef

Kautenbach

merci merci, de kier onder het hotel moet idd nog dicht, dat gebouw staat los , net als het stationsgebouw, over de overgang vd beide modules.

bijna klaar, nou ja... het meeste is gedaan, ik moet nog heel veel freubelwerk doen/detailleren enzo, en natuurlijk schapen verouderen... wel lekker dat die tijdsruimte er is, gisteravond mn Marklin kof in CFL uitvoering eindelijk aan de pruttel gekregen ;D

baantje is in elk geval op Ontraxs! te zien Yannick, gedenkplaat zit er al op, maar aan de straatkant, misschien idd nog een los bordje er voor

steef, wens mrs succes, gaat ze mee naar Ontraxs?! en is ze weer opgeknapt

Stedahult

Uiteraard gaat ze mee, drie dagen alleen staan is wat veel op een
module van 3.30 met 2 fiddel yards. Het gaat steeds beter, al werkt
ze voorlopig nog niet full time.
Mvh. Steef

vyncky

Citaat van: Kautenbach op 27 november 2013, 20:18:32 PM
baantje is in elk geval op Ontraxs! te zien Yannick, gedenkplaat zit er al op, maar aan de straatkant, misschien idd nog een los bordje er voor

Dan moet ik toch eens gaan kijken naar Ontraxs. Iedere keer wel willen gaan, maar nooit van gekomen. Misschien deze keer dat het wel lukt... ;)

Citaat van: Kautenbach op 27 november 2013, 20:18:32 PM
bijna klaar, nou ja... het meeste is gedaan, ik moet nog heel veel freubelwerk doen/detailleren enzo, en natuurlijk schapen verouderen... wel lekker dat die tijdsruimte er is, gisteravond mn Marklin kof in CFL uitvoering eindelijk aan de pruttel gekregen ;D
Hoe doe je dat? Wat lichtjes drybrushen of gebruik je een andere techniek?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Frank_N

Citaat van: Kautenbach op 14 november 2013, 19:29:31 PM
ha, dank, maaruh, spijtig geen N baantje? u maakt me nieuwsgierig ;)

Ik denk dat Jim zoiets bedoeld, Wim:
http://martin3500.tripod.com/hohenstein.htm

Dan nog....  8) Is waar je mee bezig bent volgens mij niet haalbaar in N ;)
Groet van Frank

ERVIN

Gouden handen , dat moet je hebben , sommigen zijn er mee geboren , andere niet , t'jonge wat een prachtbeelden hier  , dit is TOP!!