Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

doomslu

Mosel, Moselle, Musel, Moezel...  ;)
(D, F, L, NL)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

goederenwagens verouderen doe ik al heel lang, gistermiddag op een omgeschilderde trix loc CFL emblemen aangebracht, damn, wat een pielepeuterig werk... enfin, ik heb 3 stomers nu voorzien van de juiste emblemen, en ook een begin gemaakt met het verouderen van de locs, boek van Herdfam deel 2 erbij als inspiratie.

De baan is bedacht in de jaren 60. Er zitten dan wel een paar ruime hanteringen in van het begrip "tijd". Ik heb 7 CFL stomers, die ik grotendeels in wil zetten, maar eigenlijk waren de laatste stomers net buiten dienst. Ook heb ik treinstellen met het ronde CFL logo, dat werd begin 70 jaren geintroduceerd. (niet verder vertellen.., dan valt het vast niet op... :o)








Rangeerduivel

Citaat van: Kautenbach op 30 december 2013, 09:49:48 AM
.... CFL emblemen aangebracht, damn, wat een pielepeuterig werk...


dus je had er nog een paar overgehouden... 8)

;)

Kautenbach

jep, hoe zijn die ovale emblemen bevallen, ik merkte dat er bij mij enkele heel dof waren, mocht dat bij jouw ook zo zijn, ff seintje geven, ik heb er nog veel meer..

Rangeerduivel

Nee,ze zijn te duur :D :D :D
Bij mij zijn ze goed meegevallen,geel op een bordeaux achtergrond,zit altijd goed!
De "klant " was in ieder geval tevreden...

;)

Kautenbach

en nog meer ouwe zooi, stoom op t eind van het tijdperk, 3 stomers en de Kof verouderd, laatste afwerkingen volgen nog, ook nog een CFL teerwagen aangepakt














TBCédric

Dat is wel een leuk lokje die kof. De loks zijn wel mooi verweatherd.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Kautenbach

merci, hierbij paar voorbeeld foto's, van de boeken van Ed Federmeyer over de CFL, prachtboeken ;)

vandaag de voorkanten van de modules geverfd, en schapen verouderd, tunnelportaal bijgewerkt en gras bijgewerkt, nog 3 weekjes ;D














tsjoektsjoek

Hey Willem,

de achtergronden op de getoonde foto's doen het goed in het geheel, de Luxemburgse sfeer word door jou perfect weergegeven.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert


Stedahult

Heerlijke sfeer Wim. Ik gebruik ook verschillende boeken
om de sfeer te kunnen interpreteren. En dan nog een beetje
van je eigen fantasie erbij. Dan word het een pracht mix!
Mvh. Steef

Frank_N

Prachtig gemaakt, Wim!
En schitterende collectie lok's 8)

Een vraagje; Op foto 4 staat zomaar een stortwagen....blijkbaar wel een stootblok erachter, maar geen spoor??
Heb je enig idee waarom die stortwagen daar?
Groet van Frank

Kautenbach

hoi Frank,

die wagen staat op een losweg, ik vermoed dat ie met een lading kolen voor de plaatselijke kolenboer er neer is gezet. heb nog lekker effe wat boeken Un der Attert erbij gezocht, en gelijk ook weer eens Ed Federmeijer deel 3 doorgelezen, blijven lekkere plaatjes,

ik zal ook nog es op zoek naar meer losplaatsen aan die lijn.

.





en nog een paar locs verouderd, ik heb meer dan 20 jaar geleden een Franse BB 63000 omgeschilderd in CFL kleuren, en vandaag voorzien van de originele opschriften, en ook ietse verouderd, koppelingen verwijderen, en ook de koppelinghouder aan de voorkant

lekker hoor die vakantie ;D














Steam.N

Prachtige reeks foto's, Wim !
Ook een leuke loc-familie foto  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Naizz, maar wat is er nu over 3 weken  ???