Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Stieven76

Prachtige foto's Wim.
Heel mooi gedaan. Moet me toch ook eens een paar Milco matten bestellen. Dat krijg je bijna zelf nooit op dezelfde manier, of althans ik toch niet  ;)  Héél knap.

Michiel

Citaat van: Stieven76 op 06 november 2013, 10:42:28 AM
...Moet me toch ook eens een paar Milco matten bestellen. Dat krijg je bijna zelf nooit op dezelfde manier, of althans ik toch niet...
Kopen kan en mag , maar zelf iets smaken is veeeeel leuker, en je leert ervan. En het gaat meestal toch om het bezig zijn, het knutselen op zich. Een mooi resultaat is meegenomen, en verkrijgt men juist door vooral veel zelf te doen. En, de voldoening is vele male groter dan met kopen. Maar dat is mijn gedacht. ;)

Wim, erg, erg mooi huisje met tuintje! Subliem!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Aan| Wim,

En je hebt die grasmatten ook mooi ingewerkt en gekleefd, blijkbaar.  't Is niet meteen zichtbaar dat het matjes zijn. Ziet er goed uit.

'k Heb laatst op de Utrecht-tentoonstelling grasmatjes (weet niet welk merk) op 'n baantje gezien, die onvoldoende waren vastgelijmd.  De randen krulden helemaal omhoog.  Had die deelnemer te weinig of foute lijm gebruikt, of had de lampenhitte de matjes terug losgemaakt?

Welke lijm heb je benut:  verdunde houtlijm of iets gans anders?

Michael

Wim je hebt weer een prachtig stukje neer gezet, voorlopig ploeter ik nog even door met de soldeerbout en printplaatjes, nog een paar te gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stieven76

@Michiel,


Ik ga alleszins wel proberen om het zelf te doen maar ik vrees dat ik niet snel Wim of Milco's resultaat zal bereiken.
Maar mijn eerste boompje was ook niet direct wat ik ervan verwachtte, dus doen we dat nog eens opnieuw hé  :)

Ik vind het vooral moeilijk om te weten wanneer je welk soort materiaal moet gebruiken. We doen en proberen gewoon verder, dat is net het leuke en geeft soms resultaten die ik zelf niet verwacht had.

Kautenbach

ik zet die matten vast met kopspijkertjes voor tijdens het drogen, en draai randen met een pincet in elkaar, ik heb een ouwe grasmaster 1.0 van Noch, die moet nog worden gepimpt, en dan eens zelf proberen te grassen, als ik toch ooit zover als Milcocomarty kom... ook dan bomen erme bouwen, ooit...


Kautenbach

onderaan het chateau begint de vrije baan, vanaf de tunnel, de dagelijkse boemel passeert de baanwachterswoning..










Michael

Wim mooie kiekjes, achtergrond loopt mooi door, voor detail heb je wel oog.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Citaat van: Kautenbach op 06 november 2013, 19:29:42 PM
...en dan eens zelf proberen te grassen, als ik toch ooit zover als Milcocomarty kom... ook dan bomen erme bouwen, ooit...

Ik zie toch niets fout met dit gras van Kautenbach (ik blijf het een memorabele mooie baan vinden), of kwam dit ook uit het atelier van Milcomarty?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stedahult

Om zo goed als Martin te worden zullen wij nog lang moeten oefenen.
Al moet ik zeggen dat ik het bebladeren van struiken en bomen al aardig
onder de knie heb. En dat komt door zijn tips en natuurlijk Polák  ;)

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit Wim, wij doen beide hetzelfde.
Een beetje van onszelf, en een beetje van wat de handel ons bied.
Zo heeft iedereen een boterham en wij het plezier van het creëren.
Mvh. Steef

Martin Welberg

Hoi, het is ook maar een kunstje  ;) ;D

Steam.N

Citaat van: Michael op 11 november 2013, 19:12:58 PM
Wim mooie kiekjes, achtergrond loopt mooi door, voor detail heb je wel oog.

Volmondig mee akkoord !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

yep beetje van jezelf en een beetje van.... ;D, maar Martin, je doet jezelf wel wat tekort hoor grassen is idd een kunstje, maar goed grassen is kunst hoor, en die milocomatten zijn wel uit de kunst ;)

nog paar fotootjes gemaakt van de tunnel, daar moeten nog aan de zijkanten wat van die witte vlakken op, dan is deze module ook een heel end op dreef, ook nog wat bomen geplaatst en ff fotootje vanaf het chateau naar voren

de railsen zijn gepoeierd, nu nog de telegraafmasten bijwerken, tuinmuur met hek afmaken en wat detailleren zoals hectometer paaltjes enzo, de planning is om in november de afwerking vd stationsmodules op te pakken, moet wel lukken, en es kijken of het allemaal een beetje wil rijen hahahaha






Herwig

Laatste foto:   "pas op voor den hond...".
Een waarachtig wandelschoenen- en rugzak-landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }