Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

hahah, merci Edwin, hoe gaat ie bij jouw?

Kautenbach

inmiddels de eerste kleuren aangebracht bij het cheateautje, nog een wash en pigmenten op de gevel, kozijnen moete nog geverfd worden, en hele dak onder handen genomen worden..









TBCédric

ZOOOOOOOOOOOOOO Realistisch én DAT in gips!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

prulleman

toch logisch, gips is het allerbeste spul voor dit soort werkjes
prachtig gedaan, eindelijk nog eens iemand die met gips aan de slag durft, dikke proficiat

Kautenbach

jep, gips lekker spul om mee te werken, ik had er nog niet eerder een huis mee gebouwd, maar't bevalt prima

vandaag gootjes, daklijsten, regenpijpen aangebracht en dak verder afgemaakt, klaar voor de schilder en daarna de poeiers, we schieten op, ik wil eigenlijk met een lichtere wash de nu wel hele bruine kleur wat afzwakken






vyncky

Citaat van: Kautenbach op 14 september 2013, 17:28:09 PM
jep, gips lekker spul om mee te werken, ik had er nog niet eerder een huis mee gebouwd, maar't bevalt prima

vandaag gootjes, daklijsten, regenpijpen aangebracht en dak verder afgemaakt, klaar voor de schilder en daarna de poeiers, we schieten op, ik wil eigenlijk met een lichtere wash de nu wel hele bruine kleur wat afzwakken


Misschien een grijstint om de voegen wat te accentueren?

verder een mooi gebouwtje!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kautenbach

Edwin,

vandaag ouderschapsverlof, dus tussen t schoonmaken , boodschappen, honden uitlaten, kids ophalen door de grijze wash erop gezet, en de kleiner onderdelen geschilderd. Nu nog bloembakken ect

zo, en nu naar dansles.... 8) 8) 8) 8) 8) (nee, ik niet...)









Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

haradigi

Hi Wim,

Via via hier terregt gekomen.
Ziet er allemaal prima uit, ga je volgen.

groet
Harald

ems

Erg fraai geworden Wim!
Bij mij is de zomerstop weer bijna voorbij. Ben vooral bezig geweest met uitzoeken wat voor materieel ik nog wil aanschaffen; komend najaar moet Kautenbach weer doorgaande treinen kunnen verwachten! Het schaduwstation is klaar, de laatste paar meter moet nog aangelegd worden
Groet, Edwin

OlivierV

Hola pola, dat is mooi geworden Wim!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

GVL


Herwig

@  Wim K'bach,

Mooi & schattig plaasteren kasteelhoevetje. Het zuigeffect van 't gips geeft meteen genuanceerde tinten op de muur.
Laat 't alstublieft  NIET vallen.... .
Avondgroeten,    Herwig..

Michiel

Verbluffend mooi! Heelijk om naar te kijken. Erg sfeervol, maar wel met een lek dak boven de kapel (of wat is die donkere spie?). Best nog een paar schalieleggers op het dak aan het werk zetten om het gat te herstellen. ;D

En letterlijk, een huisje in het zonnetje, leeft helemaal op!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stedahult

Erg fraai Wim, die zal goed opgaan tussen het groen.
Mvh. Steef