Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Kautenbach

beetje meer bosbouw, samen met John Thielens (Tilly op het 3-rail forum) die hier vorige week op bezoek was stukkie bos aangelegd, ook het beekje op de meest linker module toen gegoten, maar daar zijn nog geen foto's van, net als van de geschilderde bruggehoofden en tunnelportaal op die module.
Is toch wel erg leuk om samen met je hobby bezig te zijn :)







Michael

Wim mooi geslaagd stukje bosgrond...... we want more.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154


Herwig

...Frans stoomlocje...

A.u.b. even een beknopte, korte omschrijving van dat mooie stomertje:  merk & (vermoedelijk) ombouw?

Avondgroeten,               Herwig..

Kautenbach

Martin, meer heb ik er niet, maar.. t beekje staat er wel op :D

Herwig: Stomer, is geen Franse loc, maar een Luxemburgse! CFL 3003, model is van Lilliput, Baureihe 91, via de Moduleclub Luxembourg besteld, is een gelimiteerde serie, ik heb m ook zonder de tekst op de watertank.






Herwig

...CFL locje, in Letzeburg...

Tuurlijk, zie UW berichtje  # 309, voorgaand aan uw foto's.
Fout bij mij, omdat Letzeburg/Luxemburg, voor ons (Vlamingen...) eerder als Duitstalig  bekend is.  Echternach, Vianden, Wiltz, Hosingen, enz., enz.. We vergeten soms dat Zuid-Luxemburg Franstalig is (inclusief Luxemburg-stad, dacht 'k ?).
De Franse tekst op de waterkast van het Liliput-locje was dus enigszins...verwarrend.
'k Zelf heb enkele Liliput Belgische 93igers (zusterlocs). Een voorstel:  voorste cilinder losmaken van voorloper-as en van koppeling, en rechtstreeks kleven onder het chassis.  Niet-functionele modelkoppeling monteren:  is véél mooier... .
In zo'n écht prachtig H0-landschap, zoals u kunt bouwen, hoort een zo fraai mogelijk loc-smoeltje, niet?
Proficiat    &      avondgroeten,                       Herwig..

Kautenbach

ha Herwig,

Ik begrijp de verwarring, ik heb van de Herdam boeken, ze hebben nog veel meer teksten op de tanks van stomers geplaats in Luxemburg, die waren er al vroeg bij met stukje adverteren op het materieel ;D

Ik snap je bedoeling, ik haal in elk geval die koppeling er af voor maart '14, t zijn leuke modellen locs, ff fotootje van zn broertje opgezocht, je bedoelt met cilinder die bij het model op het frame van de loopas, juist voor de loopas is gemonteerd toch?

ik heb ook zn grotere broer, die moet overigens nog worden voorzien van Luxemburgse opschriften, liggen ook al wel klaar, maar ja..(klusje voor een zondagmiddag aan de keukentafel, ergens voor maart '14... ???)







Martin Welberg

Fijn stukkie natuur Wim, zou alleen die bomen iets dikker in de schors zetten, op de foto's is duidelijk de gedraaide draadvorm nog te herkennen..laagje meer denk ik..

Herwig

...Liliputlocje...

Die cilinder vooraan  (perslucht of niet ?), juist ja:  'k heb die kleine verbouwing bij m'n 93igers vlot verricht... . Cilinder draait dan ook niet meer zo komisch mee in een boog.
Avondgroeten,                Herwig..

Kautenbach

d'r moeten nog een hele hoop stammetjes bijgewerkt worden, sterker nog, een heel naaldbos gemaakt worden, de naaldjes zijn onderweg ;D ;D

Ik neem wat draadje mee op vakantie om in alle rust wat frametjes te draaien, stuk of tig...

Herwig; vanmorgen een grotere neef weer terug in gebruik genomen, loopt nu weer als n zonnetje, de CFL 4111. Klein modelbahn
Zojuist wat wagens gebracht voor Vindage Pont.




mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

vyncky

zelf ben ik benieuwd naar het maken van de naaldbomen.

Iets wat ik in de toekomst wil proberen...

Dus graag véél foto's en uitleg van het bouwproces  ;D :P


Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Kautenbach

#327
naaldbomen reportage komt, vanmorgen tussen de huishoudelijke taken door ff de eerse huizen vastgeplakt, en wat an t prutsen geweest..

dr zit een muis onder de bank, ik ben benieuwd of de ouwe baas het beseft, 

De worsten van monsieur B. Jardin, de slager, ruiken goed, maaruh, wat riekt daar nu nog meer, hmmmmmm, een verse worst zomaar op de stoep  >:(






Steam.N

Citaat van: Kautenbach op 08 juli 2013, 16:09:16 PM
... dr zit een muis onder de bank, ik ben benieuwd of de ouwe baas het beseft ...

Is dat dat half konijn op de laatste foto ?   ;D ;D ;D
Man man man, dat ventje krijgt een hart-attack  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

haha, nee, een zwarte kat, maar is idd niet goed te zien zo ;D