van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

tomenriet

Ik heb met open mond zitten genieten van dit draadje.
Echt schitterend hoe je alles hebt gemaakt.
Bomen, rotsen ga maar door, alles zo natuurgetrouw en met passie gemaakt.
Ik blijf dit wel volgen, kan ik zeker nog een hoop van leren.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

Michiel

Ik blijf ook genieten van de beelden van je baan. Heerlijk! Maar, zoals ik al veel eerder had vermeld, het talud van de dijk vind ik veeels te steil. Plant daar maar een hoop dichte struiken op. Of had je al iets anders in gedacht op die plek voor de dijk?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

merci voor de complimenten, dus toch maar geen witte krijtbergen ;D, Michiel dr komen nog veel struiken ect op de taluds, incl enkele bomen enzo, (steilheid valt overigens nog mee, zal ook vertekenen op de foto's. Iets meer dan 45 graden)

Kautenbach

geen witte krijtrotsen meer, eerst een laagje van verdunde Woodland Scenics pigmentverven aangebracht>tip van 3 rail Tilly, en daarna verdunde lasuurverf van Heki..

ff de kleuren/flesjes erbij gefotografeerd voor de nummer, scheelt me weer opzoeken 8)

ik zie wel dat het kleurverschil ook komt door verschil van instelling op mn camera, de 1e 2 foto's zijn met landscape genomen, de andere met automatisch instelling, :o








Dirky

blijft een mooi en leerrijk draadje om te volgen... :)

Het gehalte realisme stijgt met de dag!

Kautenbach

... met mn volgende kleine keukentafel projectje begonnen, een eerste probeersel om het kleine voetgangersbruggetje op d rechter module direct uit een plaat styrodur te maken dmv in styrodur ingraveren vd stenen lukte niet echt.
Was al beetje voorzien, dus de volgende methode toegepast, geheel afgekeken van Tjalling, malletje gebruiken van in dit geval Langmesser, en met Das klei een afdruk maken, en deze vervolgens op de styrodur plakken met houtlijm, en bijwerken tpv de hoekstenen, leuk werkje om te doen, en niet al te moeilijk met het volgende resultaat.

Later inbouwen en voorzien van sluit/afdekstenen aan de bovenkant en het wandelpad voert over het spoor naar een volgend avontuur...


Tjalling

en schitterend uitgevoerd!

Groet,
Tjalling
 

railrunner

Wim,

Het kleuren van de rotsen geeft toch een heel ander effect.  Ik ben blij dat je ons toont met wat je de rotsen kleurt en hoe je het doet.  Ik kan toch heel wat leren van je, want rotsen heb ik tot op heden nog nooit gemaakt.  Komt misschien nog van pas, later.  In ieder geval bijzonder knap rotsmassief!

Bruggetje is ook heel mooi.  Wacht op de gekleurde versie.

Het is allemaal bijzonder knap wat je doet!  Leuk om te volgen.


adrievans

Even over je voetgangers brug.
Volgens mij laten ze in het echt de stenen met de ronding meelopen.
Bij jouw hebben de metsers wel heel veel hak en breekwerk.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Kautenbach

#309
hoi Adrie,

Bruggetje is"gebaseerd op" diverse voorbeelden, ik vermoed dan dat beide varianten zullen voorkomen ;)

aan de andere kant begonnen met het aanbrengen van groen en 1e bossages, dr moeten nog heel wat bomen bij..
ook de stenen muren, en de brug nog geheel afbouwen/schilderen ect ect

lok is CFL, kleine serie van Module-Club Luxembourg. bedoeling is om met dit soort kleine treintjes te gaan rondtuffen (uiteindelijk is deze in Troisvierges terechtgekomen he ;))

ook es ietsie geexpirimenteerd met het foto toestelletje, sepia en iets van frozen/blauwig.









Kautenbach

en voorlopig ff de laatste foto's 8)
de bodem van het bos ligt, lage struikjes, boomtakken/stronken ect nog plaatsen








Kautenbach

overtollig strooisel eraf gehaald tpv het bos, en eerst grove takkenwerk erop, nu fijner spul, en wat paddestoelen, varens, bramen en zo, en dan bomen, veel bomen aanplanten..




Steam.N

Wim, je bent erg goed bezig: het realisme gehalte is hoog, heel hoog !!!
Ik blijf met bewondering volgen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

nog ff met de gemaaide graan akker aan het expirimenteren, en het 1e Luxemburgse wandelbord geplaatst, het wandelpad zal straks uitzicht geven op het dorpje Vindange dat direct achter de heuvel ligt, de spoorlijn op de voorgrond komt via de tunnel en dan de brug(pont....) uit in het kleine stationnetje Vindange Pont








Dirky

daar hou ik echt van... realistische taferelen op realistische baantjes! :D ;)