Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

oetbeem

Mooie plaatjes :)

Prachtig gemaakte baan met mooi materiaal erop zie ik

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Michael

Wim de sfeer zit er alweer goed in, lijkt het zo of wordt deze baan mooier dan de vorige?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

hoi Michael,

Vrijdag kun je t beoordelen, 8) ik ben er zelf wel tevreden over tot nu toe.

Tjalling, de torenspits in nog van de originele vh bouwpakket, er moet een 8 hoekige spits op komen, wel met een knik, ik had nog de overwegin om er een uivormige koepel op te zetten, a la Leffe, maar daar zie ik vanaf, om een beetje goed hoogte te krijgen is een hogere spitse punt wel mooi, en de breedte vd we, ja da's nog een fijnem, ik overweeg idd om een trottoir verbreding/wegversmalling toe te passen, de sopprbomen langer maken is geen echte optie, keuzes, keuzes, haha

Kautenbach

hey Michael,

Was wel erg leuk jullie een keertje te spreken, inmiddels is eea alweer gewijzigd.

Ik heb de "oude" achtergrond achter het station inmiddels verwijderd, en ruimte gemaakt (dus vitrinekasten weggehaald) om de compleet nieuwe achtergrond daar op te hangen, aan het frame dat ook mee naar Ontraxs gaat, wel handig om te kijken of het werkt.

Verder inmiddels de gehele ruwbouw klaar van de beide landschapsmodules links vh station, en ook al ween heel eind met de aankleding.. het ruwe landschap in grote lijnen alweer klaar

Ik he het verloop van beekje en weg heeeeel iets aangepast, zodat beide de spoorlijn (eigenlijk andersom natuurlijk, de spoorlijn kruist...) kruizen dmv 1 brug, een stalen of betonnen brug.

Vanmorgen het bedieningspaneel klaargemaakt. geeft wel goed beeld vh sporenplan. Er zijn 6 schakelaars, waarmee ik een eindsectie stroomloos kan schakelen, wel handig als je aan de voorkant staat te bedienen, en van trein wilt wisselen. De loc met trein stopt zo goed aan t einde vh spoor (beetje lomp oplossing, maar werkt al 25 jaar, zowel analoog als digitaal, perfect)

De nummers corresponderen met de digitale wisselbedieningen

Photobucket werkt prima, ik heb de truc door met het sterretje rechts bovenin de foto, gaat heel handig.

Morgen en overmorgen bouw ik de laatste 2 dragers/frame in elkaar, met een aantal tussenstukken om die aan elkaar te koppelen/danwel te gebruiken als ophangframe voor de achtergrond, als het droog is tenminste.

Inmiddels 4 kleuren pigment verf van woodland scenics in de bestelling bij Wentink Arnhem om het wel hele witte landschap te kleuren.








Michael

Wim dat was wederzijds leuk je gesproken te hebben, heeft ook meteen invloed op onze plannen gehad want de poten constructie daar zien we vanaf en gaan een soortgelijke techniek als jij toepassen om de segmenten van de baan op te zetten. Maar als zo vaak eenvoud siert.

Ondertussen ben je alweer een flink stuk opgeschoten het duurt nog wel even hoor de volgende Ontrax is pas in 2014  ;) ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Stedahult

U gaat lekker zo. Een fraai stel tussen de wildgroei.
Ballast ook van Polak?
Mvh. Steef

Kautenbach

#276
hoi Michael ea,

Vandaag dagje vrij gehad, en de opbouw verder afgemaakt, nu totaal 6 grote frame/dragers klaar, 6 staanders, en 6 vd 10 benodigde "koppelstukken/afstandshouders" die tussen de grote frame/dragers geplaats worden.
Ik kan nu het geheel snel opbouwen, en vooral, het is 1 stijf geheel van 7,5 bij 2,1 meter, met een hoogte van 2,1 meter.

De afstandshouders hebben diverse functies, stabiliteit, juiste afstand tussen de grote frame/dragers, als frame om de achtergronden aan op te hangen, en als laatste, als zijwand tbv transport vd modules. Ze hebben exact dezelfde lengte als de modules, zodat de dragers snel, stevig en goed op maat klaarstaan voordat de modules erop worden geplaatst. sterker nog, alles, dus verlichting en achtergronden kunnen zo eerst worden gemonteerd, wel zo veilig :D

T is een beetje een lompe constructie, maar ach, het gaat om het praktische nut, snel opbouwen/afbreken, goed/veilig transporteerbaar (en stapelbaar ivm ruimte) en vooral een goed stevig frame, die een val van evt publiek moet kunnen doorstaan









reeves

Hallo Wim, je draadje even(............) doorlezen, prachtig , inspirerend , vol handige tips, knap gedaan ;)

Groet Tom

Michael

Wim bedankt voor de foto's van het onderstel, ik heb plannen om dit weekend te gaan stoeien met het onderstel van mijn module bakken. Als het lukt laat ik je nog wat weten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

#280
 :)schroevenwimmie dan Martin, hahaha 8)

Michael, lukt het een beetje met jullie frame opbouw, kom ander ff kijkje nemen op 9/10 augustus. Dan bouwen Tjalling en ik het geheel op om te kijken of het allemaal een beetje past 8)

Ik heb de dames het huis uit gekregen, en we zetten dan de gehele baan op in de woonkamer, zal wel weer een feestje worden hahaha

nog n foto bijgevoegd van 1 module geplaatst op het frame, direct achter de module het frame waaraan de achtergrond wordt gehangen. dit frame kan naar achteren worden geplaatst, tot 1 meter diepe modules mogelijk, zodat er met dit frame verschillende modules kunnen worden geshowd, voor in de toekomst 8) 8) 8)

als "huiskamerprojecten" bezig met de kerk, die heeft zn basiskleuren nu gekregen, de spits laat ik voorlopig nog intact. Verder 20 frames voor (voornamelijk loof) bomen gemaakt, die staan klaar om te worden voorzien van loof.

Druk bezig met de ruwbouw van de rechter module, deze komt dus rechts van het station, geheel rechts op dit tafereel (thema boerenschuur tegen steile bergwand, met een klein korenveld erbij) komt een kleine brug over het spoor. deze brug verhult straks de overgang van zichtbaar gedeelte naar de achterkant vd baan. De achtergrond loopt boven de brug door, direct links en rechts vd brug komen bomen om het "gat" in de achtergrond zoveel mogelijk te verhullen..

De rotspartijen worden gemaakt met Sculptamold, bij Wentink 4 kleuren pigmentverf besteld (zonder dus verzend/bestelkosten.. weer een voordeel v.e. winkel tov internet ;)) waarmee de rotsen op kleur gebracht gaan worden. de boeren schuur zit al in de ruwbouw in elkaar, is een volgend "huiskamer" projectje, en het korenveld op Ontraxs2013! gehaald, van merk..euh.. iets Tjechisch..Polak dus (ff "ge edit..")

oh ja, hget ballast dat ik gebruik komt van Modelscene, bestel ik bij Langmesser, daar komt ook mijn loof, en gras vandaan,

Er komen een paar kleine paden over deze module, waarvan 1 diagonaal over de bergrug/kam naar achteren verdwijnt. Hier komt, in tegenstelling to de rest vd berg, geen bos, zodat er een mooie doorkijk zou moeten ontstaan. Het spoor ligt er niet al te best bij, alle dwarsliggers losgesneden ect (het is niet voor niets dat de lijn gesloten is..)

nog 9 maandjes te gaan....














GVL

Wim, ferme constructie. 
Kunnen oneffenheden van de vloer opgevangen worden?

OlivierV

Wim, je zet er wel vaart in!

Ben ik correct wanneer ik vermoed dat deze 2 nieuwe modules links en rechts naast het station komen dat in de vorige pagina's gebouwd werd?
En ook dat Kautenbach een geheel andere baan is?  :D

Groeten,

Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Kautenbach

oneffenheden zijn prima op te vangen op zich, met wiggen ect, eigenlijk nog stelpootjes inbouwen/boren :)

Olivier, hierbij, schaalloos, een opzet van het geheel. de onderzijde is nu de zichtzijde. bovenste deel uit zicht (tenzij..) bedoeling is om op termijn een geheel rondlopende baan te maken, dus geheel in zicht, vandaar dat het "schaduwstation" niet strak is uitgevoerd.

het geheel meet straks dus ongeveer 7,5 meter bij 2,1 meter (en ook hoog 2,1 meter) je ziet rechts bovenin een "koppelbak" getekend staan. In feite is dat een transport bak (plank van 1,25 meter, met daarop een spoor, onderzijde vv piano schanieren waaraan 2 zijwanden met een halve bovenzijde zijn gemaakt, binnenzijde geheel vv schuim, je rijdt er een complete trein in/uit klapt geheel dicht en trein kan gewisseld/opgeborgen/gedraaid worden. erg handig.


Kautenbach

de meest rechter module bijna geheel gegipst en gesculptamold, foto's komen nog. Ik zit te wachten op mn pigmentverven van Woodland

Vanmiddag weer een paar bomen in het loof gezet, deze komen direct rechts vh station, bij de tunnel ingang op de stationsmodule.



zonder boom, en..