Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 11 april 2013, 12:02:43 PM


Ik vraag me af, langs welke kant ik de achtergrond zou plaatsen en ik heb al zo'n vreemd idee....  ;)


Aan de achterkant Luc ? Geen goed idee ?

Groeten Peter ;)

Kautenbach

afgrond en achtergrond, kan beide beide kanten  ;D

PeterVG


Stevig project hoor, Chapeauroux.
Tijdens een verkenningsreis van de Cevennenlijn ben ik er geweest om dias te maken. Vlakbij zijn er nog twee viaducten die eveneens tot de verbeelding spreken. Alleen vrees ik dat dit project een plaatsvreter gaat worden. Langs de Cevennenlijn liggen er echter alternatieve stations die meer uitnodigen om  in model na te bouwen doordat ze compact zijn en voorzien van mechanische seinen. Jammer dat ik de bedoelde dias nog niet gedigitaliseerd heb anders kon ik tonen wat ik bedoel.

Kautenbach

hoi Peter,

ik ben wwel heel benieuwd, ik kende de lijn niet, maar zie nu meer video opnamen van die lijn, echt prachtig.

Heb je wellicht namen van de stationnetjes die je in gedachten hebt?

groetjes, wim

PeterVG


Wim

Zoek een keertje met google afbeeldingen op Monistrol d'Allier.
Dan zie wat ik bedoel.
Blijkbaar bestaat er al een HO versie van dit station. Dit kwam meteen ook te voorschijn.

Je kan eventueel ook eens zoeken op Train touristique des gorges de l'Allier

Moest ik niet zo verknocht zijn aan de nmbs, ik zou het wel weten en hiervoor kiezen.



Kautenbach

hoi Peter,

Mooi hoor, bedankt, ik had ook al eens kort dat station gezien, ik had gisteren een youtube opname te pakken van ongeveer 3 kwartier, is 1 groot modelbaanlandschap daar. De vingers jeuken al ;D

Nu eerst deze baan afmaken, en dan door, ik heb net de rommeldoos opgezocht en een Weinert overweg met baarden als bouwkitopgezocht. Wordt project vd komende weken, naast het leggen vd rails in mn schaduw station (en toekomstige basis voor Franse baan)

groetjs, wim

Kautenbach

http://www.dailymotion.com/video/xt2jkg_12-aout-2012-langogne-chapeauroux-a-bord-du-cevenol_news

in minuut 27 rijdt je het station binnen, en daarna het grote viaduct over... wa je blijft kijken

mark7758

Wim mail mij even prive. Dan heb ik een kaart van geheel SNCF voor je.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kautenbach

hey Mark,

Bedankt voor de kaart, da's een behoorlijk net werk zeg :P

groetjes, wim

Kautenbach

alle rails in mn station gelegd, en de voeding ook, nu de Conrad wisselaandrijvingen aan het plaatsen, met polarisatie voor de puntstukken. Ik bedien deze via een Esu Switch pilot. Echter.. dit werkt niet goed, afslaand spoor gaat prima, maar weer terug naar rechtdoor niet >:( :(. ik zal vrijdag eens zwaardere wisselstroom spanning erop zetten, en eens proberen met een Peco aandrijving.

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen? (ik heb ook al aangesloten op andere aansluitignen op de decodres, en de diodes bij  wisselaandrijving gedemonteerd, zoder resultaat.)

Gerolf

Conrad wisselmotoren werken alleen betrouwbaar als er geen weerstand te overbruggen is.
De motortjes die er in zitten zijn gewoon te zwak om bijvoorbeeld verende wisseltongen, centreer-veertjes, ... mee te pakken
Scharnierende wisseltongen en geen veertjes of hefboompjes of ... kunnen ze wel goed omzetten.

12 Volt wisselspanning is trouwens teveel. Ofwel ongeveer 8 Volt, ofwel de interne weerstandjes vervangen door 33 Ohm/0.5Watt

Ik heb hierover een artikeltje ingestuurd naar MSM, maar heb geen idee wanneer de publicatie gepland is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tjalling

Hallo Wim,

Conrad aandrijvingen werken niet direct icm Esu lokpilot. Er moet een tussenschakeling tussen die de stroom van de wisseldecoder omzet in echte wisselspanning. Dit kan met een aparte schakeling, of met een relais. Vanavond zal ik de details voor je opzoeken.

De Esu geeft een gelijkspanning, en dat wil niet met de Conrad motoren.

Groet,
Tjalling
 

Kautenbach

hmmmm, dat heb ik weer...

hey Tjalling, die Esu, da's een Switch pilot, die vanaf een wisselstroom aansluiting via een aparte trafo zn voeding krijgt en aparte aansluiting op de booster voor de aansturing, volgens mij geen gelijkstroom, maar..... ik weet het niet zeker hoor, en heb er de balle verstand van.

Als ik Gerolfs conclusie lees, heb ik een hele hoop Conrad wisselaandrijvingen in de aanbieding..

hmmm, wat is wijsheid, HELLUP !! ik zal in elk geval eens testen of die aandrijvingen van Conrad idd tillig wissels omgezet krijgen

gardevil

Ik heb bij mijn Peco wissels het veertje moeten verwijderen, daarna liep alles perfect.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?