Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Steam.N

Citaat van: doomslu op 28 december 2012, 13:48:47 PM
Ik ben toch wel een beetje jaloers op jouw groene vingers...  ;)
Zelfde geldt voor mij !!!  Zeer mooie en realistische bomen, Wim !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

de groene vingers weggestpot :) :) ;D merci, overigens Luc, hoe kun jij met jouw groen nou jaloers op de mijne zijn ;D ;D

... het is toch wat, zo'n vakantie... mn vriendin is net de deur uit, shopppen in Amsterdam, met haar eigen creditcard nog wel!!

ik zit dus thuis met beide dochters die druk aan het huisje spelen zijn, wat resteert er dan, weer een nieuw "woonkamertafelproject"

Het cafe op de hoek, ik heb al jaren jang een aantal onderdelen witmetalen geveldelen liggen, 2 ervan wil ik invoegen in dit hoekpand. Nog best een lastige, kijkend op de "referentie foto's" uit de Federmeyer reeks zijn de panden in de omgeving van vergelijkbare stationnetjes niet al te uitbundig, dus daarom voor de volgende opzet gekozen.

Nu een mock up maken om te kijken hoe eea in de praktijk op de baan uitvalt en dan bouwen maar. Kozijnen zijn voor de rest van Auhagen, daar zal ook het leiendak vandaan komen. Luiken liggen nog, C-traccs  ;D
De schoorstenen ben ik nog niet helemaal uit, op zn frans, dus grote die over de nok heenlopen, of kleinere, achter de nok tov de straat, ik heb van beide 1x een grof exemplaar op de bijgevoegde schetsen gezet.

Verder speel ik mt de gedachte op op de blinde kopgevel langs het spoor een reclame aan te brengen, da's voor mij ook een helemaal nieuwe techniek. FF kijken hoe oa Martin dat doet.. Een leuke kabouter als reclame? (of toch Moussel of Diekirch, daar heb ik ook bierwagens van.. zie de bijgaande foto uit de "oertijd")










Tjalling

Hoi Wim,

Alles weer afgebroken?  ;D ;D ;D

Over die gevel: kun je die niet gebruiken voor het soort gebouwtje dat bij Grundhof heeft gestaan? Zie oa http://www.rail.lu/garegrundhof.html doorscrollen naar halverwege.
Het lijkt me nl niet helemaal logisch zo'n deur-raam partij op zo'n hoek te zetten (waarbij ik me uiteraard kan vergissen ;) )

Verder sluit ik me aan bij de complimenten van de anderen: Het wordt schitterend!

Groet,
Tjalling
 

Kautenbach

hey Tjalling,

Merci, je hebt idd beetje gelijk wat indeling vd pui betreft, het was wat logischer geweest om de deur in het midden te hebben. Wel komt die pui alleen op de beganegrond, de verdieping zaag ik eraf, je ziet, ook in de modellen die ik heb staan van arcitec, wel vaak dat een deel vd gevel wat "gepimpt" is. Ik neem hem mee in de overweging ;) Op de 1e foto vd mock up is de pui goed te zien, geheel in donkere kleur en het pleiserwerk grauwwit, luiken 1e verdieping of ambergeel, of donkergroen, ook daar ben ik nog niet helemaal uit

De mock up tussen de bedrijven door gemaakt, en geplaatst. aan de spoorzijde komt een toegang naar de kelder, wat is nu wijsheid wat betreft de breedte van die gevel, ietsjes smaller of toch zou houden?

Aan die gevel en tegen de achtergevel komt een druivestruik met soor overdekte patio, kijk je mooi in vanaf de zichtzijde vd baan,








Martin Welberg

Nice ! Paar schuttinkjes erbij en wat trash en andere rommel, mooi hoekie !

Tjalling

Zoals je het nu neerzet kan het wel, denk ik, de pui heeft mooi tegenwicht van de pui aan de andere kant van de straat.
Misschien een koelmeubel met taartjes achter het raam?

Het ziet er mi wel dorps uit als zo'n stukje van de gevel helemaal luxe uitgevoerd is en de rest eenvoudig.

Groet,
Tjalling
 

ems

Hoi Wim,

Fantastisch zeg, wat een veranderingen alweer door de bomen en de verdere aankleding!
Staat dat sein op de brug wel juist of is dat iets Luxemburgs? (in mijn beleving moet de arm juist van het spoor af draaien)
Groet, Edwin

Kautenbach

hoi Tjalling,

goed idee om een taartenkast te plaatsen, Edwin, ik kijk morgen of ik idd het sein toch naar rechts verplaats, op het SpoorgroepLuxemburg Forum kreeg ik die tip ook aangereikt.

Gisteren en vandaag de ruwbouw in elkaar gezet, en de eerste plinten aangebracht, en ff op de baan getest, vooral niet op de rommel letten. fotootjes rondom genomen.

morgen laatste vakantie dagje thuis, alleen, dan ga ik ondermeer verder met de weg en groen aanbrengen. Ik heb de eerste trottoirbanden gesteld op de brug en in de hoek voor het gebouw in aanbouw, als de bouwblokken ook goed staan vul ik de tussenruimte op met (ik denk)  DAS klei, voor mij ook nieuw om mee te werken, ben benieuwd..








doomslu

Je hebt ook niet stil gezeten, Wim.
Het wordt weer iets voor 'het boekske'.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven 1/43 modelling


een warme rustige sfeer, dat kan me wel bekoren !


Steam.N

Ziet er mooi uit, Wim !
Die bomen doen het goed, hoor  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

en de laatste bouwdag voor voorlopig zit erop, mooi opgeschoten;

stoepranden gesteld, voegen vd bruggen gewit, meer groen/gras aangebracht, ondermeer rondom de kerk, en vooral de rivierbedding gemaakt..

oh ja, en het sein verplaatst naar rechts ;)








Gerolf

 8) Prachtige rivierbedding, man  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan