Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Het slechte weer heeft precies op veel modelspoorders goede invloed ::)

Knap Sfeertje Wim!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

merci, en 2e kerstdag, de dames zijn naar Ballorig, tja, dus moet ik maar weer aan de bak ;D

stick to the point geldt voor de bruggen, dus kleine 2 bogige brug ipv een langere, en een klein viaduct iets verderop, met een spoordijk, nog 1 viaduct te gaan geheel rechts. let ook op de wisselaandrijving...

de bogen ingewassen, nu alles bijwerken schilderen, afdekkers erop en hekwerken plaatsen.

verder 2 strengen led verlichting in de bestelling heder wit en geel wit, ik ben benieuwd naar hoe dat werkt (ipv 2 kleurige TL verlichting)

fotootje verder van de "berg en bos" modules, het boog viaduct wordt nog vervangen door een stalen of betonnen exemplaar.


morgen weer verder










Tjalling

Hoi Wim,

Zo kom je de kerstdagen wel door  ;D
Ziet er goed uit, lijkt toch dat je een oplossing gevonden hebt voor de aandrijving.
Het enige is dat de brug wat smal lijkt. Was een extra boog aan de berg-kant een optie geweest?
Die onderdoorgang met die Unimog is en fraaie oplossing, maar ik denk wel dat de weg wat hoger moet liggen.

Succes en ik blijf je volgen!

Groet,
Tjalling

 

Martin Welberg

Citeerverder 2 strengen led verlichting in de bestelling heder wit en geel wit

Persoonlijk vin'k de helder witte te blauw, warm witte zul je geen spijt van krijgen, die hangt ook boven mijn baan (deels dan)

Kautenbach

hey Tjalling,

derde boog is geen optie (meer) ik had als alternatief een 3e boog, en geen smalle onderdoorgang, aan de linker kant gewild, was wel net zo fraai geweest want et is idd  klein beetje smal, aan de andere kant.. het wordt normaliter echt een smal riviertje, ongeveer ter breedte van 1 boog. extra boog aan de bergkant geeft ook beetje te weinig massa voor de spoordijk, en je krijg meer zicht op de rivier die tegen de achtergrond aanloopt.

Vandaag dagje vrij, dus lekker paar uurtjes aan het klussen geweest, de bruggen vorderen nu allemaal. Ook wat nieuwe frames gemaakt voor een paar bomen die als half model tegen de achtergrond komen, ondermeer achter de kerk, nu ff foto achtergrondje voor t effect achter gezet.
Ook een groot frame gemaakt voor de grote boom die tussen de loods en het stationsgebouw in gaat komen, de grootste van de  baan, 25 cm hoog.

Morgen komen de LEDs Martin, ik ben wel benieuwd, er zit als het goed is een eenvoudig aansluit schema bij, is voor mij wel handig, want je kan ze blijkbaar verkeerd aanlsuiten, ook straat en perron verlichting arriveert dan, de echter ruwbouw zit er nu wel op, kan ik de bruggen verder afwerken, overweg bouwen, alle steunmuren ect verder schilderen, huizen afbouwen, en goed plaatsen, stationsgebouw afmaken, losweg inrichten, weg afwerken enz enz enz.. we zijn nog wel even bezig

eens kijken of vlg week de rivierbedding gemaakt kan worden.

Het gebouw direct rechts achter de overweg wordt dee eerstvolgende klus om te bouwen, wordt een cafe op de hoek.. gaat heeeeeel iets lijken op een kitje van Kit du Nord of zoiets, maar dan wit gepleiserd.












Steam.N

Het begint mooi vorm te krijgen, Wim.
En misschien is het maar goed dat je brug maar twee bogen heeft. 
Komt precies beter overeen met de geplande breedte van je waterloop ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Ach Wim, je ken die dingen maar op een manier aansluiten. Blijft een diode....

Kautenbach

.. de grote eik afgebouwd vandaag, nog wel de takkenbos een beetje opschudden hier en daar, vooral onderaan






doomslu

Ik ben toch wel een beetje jaloers op jouw groene vingers...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

hey luc,

mininatur op een draadframe, heel erg goed transportbestendig, en rdelijk eenvoudig te bouwen, ook de kosten vallen nog best mee, deze grote kost schat ik circa 9 a 10 euro in totaal, 25 cm hoog, en heel veel volume :)

Michiel

Wim, ik volg jouw draadje in stilte maar met bewondering voor jouw kunde, gevoel en aanpak. Vooral jouw spontane manier van werken is verbazend. Hoe jouw baan van ruwe opzet langzaam metamorfoseert tot topbaan vind ik bewonderenswaardig. Dat wou ik toch even kwijt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach

he Michiel,

da's wel een heel mooi compliment, blij mee ;D ;D vooral veel lol in, da's het belangrijkste, ontwerp is iets wat ik graag doe, en deze afbouwfase, de elektronica en ruwbouw jas ik soms te snel doorheen, behoorlijke valkuil 8) 8) 8)

voordeel vd draadvlechtmethode, takken zijn eenvoudig bij te stellen, net de grondmaten van de woning rechts vd overweg opgenomen, is nog een lasytige op die scheve helling.


railrunner

Wim,

Zeer mooi!  Met zo'n baantje in huis ben je altijd met vakantie!