Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Steam.N

Wim,

Dit ziet er alweer goed uti.  Mooie fotos!

Die wisselaandrivjving kun je vanop afstand doen, via ondergrondse kabels  naar je wisselaandrijvingen, die je kunt plaatsen waar je wat meer plaats hebt.
Bossie heeft deze oplossing in een ander draadje al vernoemd, maar ik ben de naam van die kabels kwijt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

merci voor de complimenten, Martin, ik kom graag, leuk, maar wordt niet in 2013 hoor, ik moet nog wel wat afbouwen!

die bowden kabel wordt beetje lastig, omdat het wissel op een brug ligt, en ik niet 90 graden kan draaien met die kabel in de brug ivm de breedte van de brug, ik ga es op zoek naar Tjalling's voorstel, komt vast goed.

Leerpuntje, bezint eer ge begint, zeker met dit soort dingen :-\ in had verderop al een wissel liggen juist op het lattenframe, die heb ik dus wel kunnen verplaatsen,

Kautenbach

Tjalling, gaat om t wissel op de brug, ik ga f fpuzzelen, lastige aandrijving om aan te komen, en niet goedkoop.

1e grotere boom afgemaakt voor op t stationsplein, kerk staat dus nog beetje los, en is zelf ook nog "under construction'






SuSke

Wim, bowden kabel parallel met de brug leggen, ter hoogte van de wissel een boomerang plaatsen en verbinden met je wisselstang. Je kan de wissel zo omleggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Begint er al aardig op te lijken !!

Servootje Wim, printje voor de polarisatie...

Ronald

Wim, mooi gedaan!  :) ;)

Wat betreft die kabel; ik heb er slechte ervaringen mee. Ze liggen onder mijn Lake Louisa RR maar ik blijf vinden dat die kabels teveel speling houden. Er zit teveel "rek" en beweging in, ondanks dat ze netjes in een buitenkabel liggen. Ook heb ik er al eentje gehad die blijkbaar een braampje of zoiets had en zich ophing in die binnenkabel. Da's niet de bedoeling denk ik. Ik heb ze er nog onder liggen maar inmiddels wel speciaal draad van iemand gekregen om er doorheen te doen. Dan zou het kunnen werken maar met een gewone gevlochten kabel vind ik het niks.

Just my 2 cents, ik zou zoals Martin al zegt liever met een servo werken en het laatste stukje met een messing buisje met binnendraad doen.

Gerolf

Ik werk ook liever met staaldraad in messingbuisjes, zelfgemaakte "bowden"-kabel als het ware.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

Sorry Wim, was het jaartal vergeten erbij te zetten, ik wil je niet te veel onder druk zetten  :) , maar is inderdaad 2014
Mvg Marty

Kautenbach

....2014... da's over een jaartje, wordt doorwerken, ik doe mn best  8) 8)

eerst maar eens kerst en oud en nieuw vieren, 2 weken vrij, vandaag dus ook, en de 2e boom voorzien van loof, deze 2 zijn circa 25 cm hoog, en ze doen het met zn 2en beter dan alleen..






Martin Welberg

Citeer2 weken vrij

Toch 2013  ??? ;D....gaat lekker Wim !

martintje

Wim, als ik klein puntje mag geven, je stammen van doe 2 bomen zijn nogal dunnig.
Ik denk als je die dikker maakt, het nog beter oogt.
Mvg Marty

Kautenbach

Marty, klopt helemaal, had ik ook al gespot, wordt met de vlg ronde boompjes bouwen eenvoudig meegenomen, gisteravond ff wat gras geplakt,

ik zag in een flits de kerstman langskomen, vandaar dat de kwaliteit vd foto's minimaal is, hij het net de trein naar Frankrijk gemist, en de arreslee is ook al foetsie, rennen dus ;D










hmmmm, slechte verlichting > slechte foto...

en hoe doet ie dat nou, op een kamertje van 3,8 bij 2,6 meter, een hele grote  "wokkel" met daarin een station, de dubbelsporige landschapsmodules die ik op Ontraxs! meehad, en 3 enkelsporige modules, in aanbouw... ofwel, treinenzolder pur sang!

onder het station 3 enkelsporige modules opgesteld (om terug te komen op de vraag van Martin tijdje terug)





Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw