Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

Traintamarre

Ik ben erg onder de indruk van dit werk : een hoge kwaliteit. Alles is daar: eerlijkheid, vriendelijkheid en nederigheid.
MVG,

Bernard

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

inmiddels de kunstwerken stuk voor stuk in de verf aan het zetten, steunmuur achter het emplacement, inclusief de plek waar bij tijd en wijle kolen worden gelost, de brug, de steunmuur rondom de kerk, ook gras rond de kerk nagenoeg gereed, hier en daar dat gras wat geaccentueerd, verder ook het groen aan de voorzijde, tussen station en stroompje, verder aan het aanbrengen, de kleine stukken hier nog opvullen en daarna struiken ect aanbrengen.

zodra ik weer tijd heb start ik met de afwerking van de weg, en het trottoir.. tussendoor verder huizen bouwen.. druk druk ;D

ook de module die rechts vh station komt aan het opbouwen, klein stukkie landschap, als eindstuk omdat het spoor rechtsvoor uit het station verdwijnt, en je toch verder moet kunnen rijden he ;)










mark7758

Nice. Very nice. Ga door. Ik zie hier door de draden het bos niet meer. (Bouw van een schaduwstation.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Steam.N

Zeeeer zeeer mooi, Wim.  Ook erg realistisch.
Misschien het gras rond de kerk nog wat bijwerken?  Of een reling ter hoogte van het muurtje?
Riviertje komt alweer erg mooi over.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Sfeertje zit er al lekker in Wim ! Muurtje ziet er top uit, fijne weathering..

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kautenbach

haha, huisje is gelikt nu in de basiskleuren, dus schiet op, ook straks de stoep aangrengen, de Preisekes, en vooral de 2 a 3 terras tafels verdwijnen zo nog ;D

binnenkort een hele hoop luiken bij Paulologic bestellen, 1e verdieping van deze hoekwoning, maar ik ga hierna het hotel aanpakken, het dak gaat eraf, komt simpelere kap op, en lager, passend bij de naastliggende bebouwing, ik ga ook kijken of erluiken aan het hotel komen,






Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

merci, 2 huizen vandaag zo goed als afgerond, de lijm vd bloemekes is nog nat ;D






Durango

Ziet er gelikt uit Wim. Overigens kijk je dwars door je huizen heen. Doe je daar nog iets van zwart karton of zo in plaatsen?
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

marimon

Knap hoor zeer knap!! Mag ik vragen welke verfsoort en kleuren je gebruikt hebt voor de muur aan het kolendepot?
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Kautenbach

hoi Marc, Leon,

Ik gebruik als basis een paar kleuren Tamiya verven, ik zal de kleurnummers opzoeken, ondermeer WF-57. en maak het ter plekke, dus onder het schilderen, verder op kleur met Vallejo Model color verven, die laatste bevallen me er goed.

De tamya verven heb ik ook gebruikt op het grote viaduct in de baan die in MSM 120 (dacht ik) stond, eerst de voegen kleuren (wit met klein beetje zandkleur) en dan diverse tinten drybrushen, maar die vallejo verven bevallen mij eigenlijk nog beter. Ik heb een setje bij Langmesser gekocht toen ik daar de gipsmallen kocht, waarmee de steunmuren zijn gemaakt, in dat setje zit ook een lasuurverf, waarmee je goed de voegen in kan kleuren. Beetje expirimenteren wat je het beste bevalt, en nog bijwerken met wat pigment poeders

de huizen moeten allen nog worden voorzien van interieur en/of gordijnen, je kijkt er idd door heen (doorzon woning, lekker licht ;D) is een vd vele klusjes,

Ik heb mn vriendin en beide dochtgers toegezegd da'k nog een schoenenwinkel ga maken, er moet in de hoek woning nog een taartenvitrine komen (Tjalling, bedankt :P :P ;D) ect.

ik ga nu eerst het hotel aanpakken en de wegen, nog meer dan genoeg te doen... en dan zijn er mensen die denken dat ie al bijna klaar is (of voor begin 2014 8) 8))

Kautenbach

t gaat toch best snel :)

dit weekend echt de slag gegaan, het hotel is flink gedownsized, in elk geval in de hoogte, er een simpeler kap op gezet (de basis is de Volmmer ?? typisch duitse brandweerkazerne, beetje te uitbundig voor de beoogde sfeer), met stuk minder dakkapellen maar wel grote schoorsten, 3 stuks. het hotel is al wat ouder, en elke kamer werd vv een kolenkachel destijds, die een eigen rookgas afvoer had, dit betekent, grote schoorstenen, op z'n Frans geplaatst, ze staan nog los.. en moeten nog verder afgebouwd worden.

voor de entree komt nog een stalen luifeltje met een glazen kap erop, en dan is ook dit projectje alweer aardig op dreef... en dat op een zaterdag middag en een zondag middag..

stoepie ervoor langs, en ik ben wel blij dat de 2 huizen links vh hotel nog niet definitief geplaatst waren, die zijn nl wat opgeschoven..

nu kan alles wel definitief geplaatst worden.








Cozzy

 :o :P mooi mooi!
Sfeer is top Wim!

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog