Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Peter

citaat:
En jij deed dat vast tegen je goesting.


Nee, eigenlijk niet, maar na mijn eerste proefopstelling wou ik wachten tot het helemaal af was.

citaat:
Ben je er eigenlijk lang aan bezig om zoiets te maken , want daar heb ik nu eens geen gedacht van.


Sinds juli vorig jaar, d.w.z regelmatig zo'n een uurtje (of twee)
Echt aan werken is in feite slechts de helft van de tijd, want de andere helft spendeer je aan zoeken naar de geschikte materialen, rekenwerk, expeimenteren om oplossingen te vinden (bv. dakrand, de ramen enz) en wachten tot het geschikte materiaal er is.
Ik denk, moest je gewoon kunnen doorwerken, zo'n twee ? drie uur per dag dat het op een maand klaar kan zijn.[:)]

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#196
De laatste loodjes wegen het zwaarst, zegt een bekend spreekwoord, en het is nog waar ook
De Velux dakramen is op zich al een enorm prutswerk (de grote gaan nog, maar die kleintjes[:I])
Ook de luifel langs de perronkant is "prutsen" maar we geraken er wel.

Ben ook nog op zoek naar metalen looproosters voor op het dak. Nee, ze mogen natuurlijk in kunststof zijn (zie foto)
afmetingen in model; 300x5 mm en max dikte 0,75 mm. Iemand enig idee?

DSCN0052-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Tjalling

Op het forum Beneluxspoor.net staat iemand die dergelijke roosters heeft laten maken voor zijn brug (aanbrug Hedel), deze roosters zijn van nieuw-zilver gemaakt als ik het goed heb.

Groet,
Tjalling
 

MARKLINRIJDER

Peter,

Onderstaande is het fijnste dat ik ooit weten te bereiken heb op de CNC met een boortje van 0,3mm.



Mijn idee is dat dergelijke fijne zaken, jammer genoeg, enkel met etswerk kunnen bereikt worden.

Grtjs,

David

Peter

Je hebt gelijk David,
Maar vermits ik geen flauw benul heb van etsen, zal ik donderdag eens eerst gaan rondkijken bij Verschooten en Ballien (niet de modelspoorwinkel h?[B)]) Indien die niets hebben wacht ik wel tot 31 maart als we weer in Aachen zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

PeterC

Peter,

Misschien eens kijken in het aanbod van ??n van de grotere leveranciers van etswerk: Aber (http://aber.net.pl/).

Die zaken zijn te krijgen/bestellen bij Minitair http://www.minitair.be/ (geen aandelen; wel tevreden over hun aanbod/service).

[edit]: Om je zoekwerk te besparen: http://aber.net.pl/list/siatki_i_plytki_z_otworami__do_zastosowania_w_rozn/
Groetjes, Peter


just4fun

citaat:
Geplaatst door Peter

Je hebt gelijk David,
Maar vermits ik geen flauw benul heb van etsen, zal ik donderdag eens eerst gaan rondkijken bij Verschooten en Ballien (niet de modelspoorwinkel h?[B)]) Indien die niets hebben wacht ik wel tot 31 maart als we weer in Aachen zijn.


Je kan misschien ook eens vriendelijk in Gerolf (meester etser himself) z'n richting kijken [;)].
Eventueel teken ik wel het 'negatiefje' (of positiefje, zoals het nodig is). Mits het krijgen van de nodige info is dit niet moeilijk te tekenen.
Paul

Gerolf

citaat:
Geplaatst door just4fun
Je kan misschien ook eens vriendelijk in Gerolf (meester etser himself) z'n richting kijken [;)].
Sorry, Peter. Deze keer niet. Net zoals ik anderen moet teleurstellen, trouwens.
"Na oktober 2012" heb ik intussen al vaak tegen mensen gezegd [:I]
... maar ik denk wel dat je aber/minitar je spullen kan vinden
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

citaat:
Sorry, Peter. Deze keer niet


Ik heb NIETS gevraagd, omdat ik wist dat Gerolf zijn handen vol heeft met zijn eigen projecten. Het alternatief is trouwens (indien ik geen geschikte roosters vind) deze te vervangen door houten balken, want die roosters liggen er nog maar een paar jaar op.
Op veel Duitse huizen vind je trouwens nog altijd houten balken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
Ik heb NIETS gevraagd, omdat ik wist dat Gerolf zijn handen vol heeft met zijn eigen projecten.
Weet ik wel, Peter. Geen probleem, hoor.
Ik verwachtte dat iemand de suggestie ging doen, en ik had ook eerder al getwijfeld om mijn hulp aan te bieden.
Deze keer hou ik me in, dus [:I] Even goeie vrienden, hoop ik [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

citaat:
Even goeie vrienden, hoop ik


Nog altijd[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Heb je zo eentje opgestuurd Peter

recuperatie filtergaas... misschien bruikbaar!


just4fun

citaat:
Geplaatst door Gerolf

... deze keer niet ...


Ik had dat gesuggereerd, dat kan iedereen lezen en ik bedoelde daar helemaal niet een rechtstreekse vraag mee. Maar vermits Gerolf 'in de buurt' woont van Peter ... enfin, jullie begrijpen het wel.
Ik weet ook wel dat Gerolf de handen vol heeft, maar misschien was er een klein pruttelpotmoment waarop Gerolf zelf iets moest etsen. Als hij dan eventueel een tekening van mij aangeleverd zou krijgen voor Peter z'n rooster  en even mee tussen de soep en de patatten mee kan pakken ...
Maar geen probleem, dit was helemaal geen vraag, enkel een suggestie dus. Steeds bereid tot helpen, dat was alles. En dit nog steeds.
Paul

Peter

Paul,

Ik weet heel goed dat je dit enkel suggereerde, en ik ben al dikwijls dankbaar geweest voor je hulp. Maar deze keer heb ik speciaal niets gevraagd dan waar ik zoiets kon kopen. Ik weet dat Gerolf een meester is in het etswerk, en onder normale omstandigheden zou ik me voor raad en daad aan hem gewend hebben, maar zoals ik al zei: hij heeft veel te veel werk momenteel.
Langs de andere kant wil ik ook niet de indruk geven dat ik telkens hier op het forum andere mensen de hete kolen uit het vuur moet laten halen.
Als ze het zelf voorstellen, graag (zoals je zelf al dikwijls gedaan hebt) maar niemand hoeft zich verplicht te voelen, alhoewel ik al dikwijls zeer dankbaar ben voor alle morele en praktische hulp die ik van forumleden heb gekregen..
Met vriendelijke groeten
Peter