Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Peter

Vandaag een dikke omslag met de post ontvangen.
Afzender: DB Netz, gevuld met, voor mij althans interessant, plannen, en nog eens plannen van het gebouw en nevengebouwen in verschillende periodes. He, he, we kunnen weeral even verder.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Vriendelijke jongens bij DB Netz precies.

Peter

Of ze er vriendelijk uitzien weet ik (nog) niet. Wat ik wel weet is de hele vriendelijke brief die er bij zat, en dat is altijd toch wel aangenaam.
Nu nog de geschikte dakpannen vinden. Waarschijnlijk worden het die van MBZ, een merk dat hier weinig gekend is, doch prachtige gebouwen enz. heeft in lasercut.

http://www.mbz-modellbahnzubehoer.de/
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomloc

Interessante produkten, Peter

Mvg

Wim

Peter

Heb inmiddels de juiste dakpannen gevonden, niet van MBZ zoals eerst bedoeld, doch die van David (Goover models) Het was gewoon geluk hebben dat David die bij had op de beurs in Merksem. Niet alleen zijn het de juiste dakpannen, maar zijn de vellen ook nog eens 43 x 30 cm, wat betekend dat ik zonder naden kan werken, want mijn gebouw is 32,4 cm lang (dakgoot inklusief)
Wel moest ik alle dakgebintes terug verwijderen, want doordat ik de plannen van DB Netze heb gekregen, bemerkte ik dat de hellinghoek van mijn dak verkeerd was. Dus die gebintes zijn afgebroken en de nieuwe, met de juiste hoek zijn in aanbouw. Doordat ik die plannen heb weet ik nu ook 100% zeker waar de dakramen, de schoorstenen  en de treden voor de schoorsteenveger moeten komen. Na het weekend komen de eerste foto's. Inmiddels is de "schalterhalle" d.w.z. de loketzaal ook klaar. Ook hiervan later detail foto's
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#155
He, he, het is er eindelijk van gekomen.
Doordat het dak bij het grote voorbeeld nogal wat verschillende vlakken, en daarmee samenhangend, ook verschillende hellingshoeken had, kwam er nogal wat reken- en paswerk aan te pas. De plans die ik van de DB had gekregen waren wel behulpzaam, maar bemoeilijkten langs de andere kant ook het werk door die verschillen duidelijk te specifieren. Maar het is gelukt. De "gebintes" staan, en ik kan nu de dakwerkers[:)] laten komen om de pannen aan te brengen. Het zal nog wel een groot werk zijn van al die verschillende dakramenn schouwen enz. aan te brengen.

dak by Peter Verlooy, on Flickr

PA240001 by Peter Verlooy, on Flickr

PC270002 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Dat komt allemaal in orde. Dakwerker Peter zal dit wel perfect goed maken.

Ik blijf met bewondering volgen !![^][:p]
mvg,
Paul(ogic)

Stefan Appelmans

[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]

Wat anders?
stefan.

Peter

#158
Moest van het mooie weer vandaag profiteren om verder te werken. Tja, dakwerkers werken wel in (bijna) alle weer, maar .....
Het zal beteren nadat ik maandag aan mijn rechter oog ge-opereerd wordt, de 16e januari volgt dan het linker..en dan maar hopen[:)]
De eerste twee grote stukken zijn reeds gelijmd, het driehoekig stuk ligt nog los, want er komt nogal wat paswerk aan te pas om alles mooi te laten aansluiten. Langs de kant van de sporen sporen staan de schoorstenen er ook al, en de gaten voor dakramen zijn al voorzien.

PC300001 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Peter, gaat het voorste dakstuk niet te ver naar links en rechts, op dakgoot hoogte?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Paulogic

Ik denk dat het stuk vooraan wat te laag staat en hierdoor die indruk geeft.

Mooi Peter,... als het afgewerkt is geef je toch een instuif he [8D]

Succes met uw oogingreep (en)  en groeten aan uw lieve Dame !

mvg,
Paul(ogic)

Peter

citaat:
gaat het voorste dakstuk niet te ver naar links en rechts


Nee hoor, de driehoekige voorste stukken bedekken gedeeltelijk de dakpannen van het middenstuk. Moest dit niet zo zijn had ik (in model ) een spleet tussen beide dakdelen. Bij het grote voorbeeld is het verschil in inclinatie van de beide dakdelen gedeeltlijk opgevangen door smalle platen zink (vroeger koper), op het breedste gedeelte van de spie, pannen, en nokpannen.(zelf gezien vanuit een hoogtewerker waar de stadsdienst vlakbij mee bezig was) Helaas geen foto van. Dat mocht niet van die mensen, anders zou iedereen weten dat een "onbevoegde" op hun hoogtewerker geweest was [:0]
Foto's van de verdere afwerking zullen dit duidelijk maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Peter knap man en zelfs in een dakwerker kruipen om detailfoto's te maken. Goe bezig !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

#163
Wat ik daarjuist bedoelde: Hopelijk verduidelijke de beide foto's de problematiek van de daken met verschillende inclinatie (hellingshoek) en dan nog de driehoekige vorm, waarmee dan ook nog rekening moet gehouden met het verloop van de pannen. De nokpannen moeten nog aangebracht worden

PC300001-3 by Peter Verlooy, on Flickr

PC300002-3 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Dat wordt een moeilijk spieke !  
Succes [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }