Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

PeterC

Peter, ik ben een 'stille genieter'.  Tussendoor geen woow's, geen oohh's, maar nu wel: 'prachtig werk'!
Groetjes, Peter


railman56

'stille genieter'
wees ervan overtuigd dat je niet de enige bent. [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

C.B.

Peter , als ik dit allemaal zie , kan ik maar 1 ding schrijven :
gewoon een prachtig meesterwerk.
En weet ; dat ik aan een klein simpel muurtje een volle week mee bezig ben geweest ,
is het echt ongelooflijk hoe je al die details op het station hebt gemaakt.

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat staan op uw modelbaan.

Groetjes.
Claudio.

PeterC

citaat:
Geplaatst door Re460

...En weet ; dat ik aan een klein simpel muurtje een volle week mee bezig ben geweest...



Geduld is een mooie 'gave' en in dit 'draadje' wordt dit duidelijk gemaakt...
Groetjes, Peter


C.B.

citaat:
Geplaatst door PeterC

citaat:
Geplaatst door Re460

...En weet ; dat ik aan een klein simpel muurtje een volle week mee bezig ben geweest...



Geduld is een mooie 'gave' en in dit 'draadje' wordt dit duidelijk gemaakt...



Inderdaad , als je de eerste post bekijkt van Peter , zijn we bijna al een jaar verder.
Maar het resultaat is er wel naar , en zo hoort het. [;)]
Groetjes.
Claudio.

pabe

Weekje geleden bij Peter langsgegaan omdat ik het station zo fascinerend vond...  [:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0],
meer kan ik daar niet meer over zeggen [B)]

Peter

#231
He, he, eindelijk het geduld gevonden om de 6 treden en het gaanpad voor de schoorsteenvegers kunnen plaatsen. Nu nog schilderen in vuil donkerbruin. De bovenkant van de luifel heeft zijn opstaande 'roodkoperen' rand tegen de muur gekregen en een eerste laag verf. Dat roodkoper heeft zeer dikwijls een donkerbruine laag.

DSCN0053-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Peter, hier zijn geen woorden voor!
Prachtige constructie !!!  En de schildering van het dak is ook super.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Ik heb bij goover models vandaag op de beurs hier in Bl'ge ook een plaat styreen gekocht om het nog eens te proberen. Een vorige poging was niet zo goed gelukt, dus probeer het nog eens. Terwijl we aan het zoeken zijn naar inspiratie die eenvoudig na te bouwen is, wil ik nog even een vraag stellen. De platen op maat uitsnijden dat lukt mij goed. Openingen snijden voor ramen en deuren ed ging mij destijds minder goed af, hoe doe je dat? Is er een techniek voor?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
Openingen snijden voor ramen en deuren ed ging mij destijds minder goed af, hoe doe je dat? Is er een techniek voor?
Niet in ??n keer heel het gat proberen uit te snijden, maar eerst een kleiner raam, en dan verder snijden en/of vijlen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#235
Een beetje kleur op het afdak en het gaanpad geven al direkt een heel ander beeld.
Het afdak moet nog wat verder "vervuild" worden.

DSCN0055-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Het wordt hoe langer hoe mooier. Blijven de muren zo proper ?

Peter

En we gaan ook weer verder met het station.
Eindelijk zijn de "gordijnen" enz. aan de binnenzijde aangebracht, waarbij ook rekening werd gehouden van welke ramen s'avonds mogelijks verlicht zijn.
Morgen zal ik er een foto van plaatsen.

Wat de muren betreft: ja, die blijven inderdaad heel proper (heel licht patina) want het station is aan de buitenzijde zeer goed onderhouden (op al die jaren dat ik er geweest ben) zodat er geen vervuilde en/of beschadigde plaatsen te zien zijn.

Ben nu eindelijk gestart aan het gelijkvloerse interieur (gedeeltelijk) zijnde de wachtzaal/lokettenzaal en de brede gang die van daar vertrekt naar het perron. Dit gedeelte wordt via LED's verlicht en met een paar figuurtjes voorzien (niet te veel want het is geen spitsuur[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

We wachten op foto's Peter. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Peter, foto's zeggen meer dan +1000 woorden...
Vooral die laatste foto's op je snijmat geven weer wat voor een omvangrijk gebouw het is!
Prachtig!
Groetjes, Peter