De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

HYA

Citaat van: doomslu op 21 april 2014, 11:05:19 AM
Kom anders maar eens kijken in Luxemburg hoe de banen er bij liggen.  ;)
Mijn excuses!  :-[
Desalniettemin, het blijft een fanatische macadambaan

doomslu

Citaat van: HYA op 21 april 2014, 16:03:05 PM
Citaat van: doomslu op 21 april 2014, 11:05:19 AM
Kom anders maar eens kijken in Luxemburg hoe de banen er bij liggen.  ;)
Mijn excuses!  :-[
Desalniettemin, het blijft een fanatische macadambaan
;D Het was een uitnodiging om Luxemburg te bezoeken. Excuses hoeven niet.
Maar ik heb wel geluk dat de weg er goed bij ligt. Is makkelijker na te maken. Of toch niet??  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Wat een mooi segment is dit, Luc! Prachtig! En ik zou ook wel eens graag die overzichtfoto zien van dit segment ingepast in die kale baan.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

OlivierV

Citaat van: Michiel op 22 april 2014, 11:03:57 AM
Wat een mooi segment is dit, Luc! Prachtig! En ik zou ook wel eens graag die overzichtfoto zien van dit segment ingepast in die kale baan.  ;)
Je bent niet alleen!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

evan

Knap resultaat Luc :)

DAT doet dromen ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Citaat van: OlivierV op 22 april 2014, 11:41:03 AM
Citaat van: Michiel op 22 april 2014, 11:03:57 AM
Je bent niet alleen!
Ik zal een poging wagen tegen het einde van het weekend om iets te laten zien.
Nu de module ingebouwd is is het hoog tijd om wat sporen te leggen. Het kriebelt!  ;)
Ik heb ook beslist om het plan meteen wat aan te passen, zelfde aantal wissels, een beetje meer spoorlengte en dus meer opstelmogelijkheid in het station.
Morgen en overmorgen meer...

mark7758

Sterkte Luc. We wachten op het resultaat.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Al dat gezaag... het is voorbij.  :D
Fase 1 van de weekendwerken zijn geslaagd. De timmerwerkzaamheden zijn achter de rug.  :) Joepie geen gezaag meer. Het stof zit nog in m'n oren.  ;D
Morgen fase 2: zachte bedding om de sporen op te kleven plaatsen.
En wie weet slaag ik er in om ook al wat sporen te leggen.
Wees gerust, er liggen al behoorlijk wat sporen, het gaat 'm hier om de aansluiting met de module 'Manternach'.
Ik zal m'n best doen om dan ook iets te tonen, want ik weet dat Michiel en Olivier die kale baan wilden zien.  ;)

doomslu

Fase twee gelukt vandaag.
Sporen leggen nog niet echt. Helaas alleen voorlopig even uitgelegd om een indruk te hebben.
Toch niet geheel ontevreden.

Zoals beloofd enkele foto's uit de losse hand, vandaar niet super scherp.  :( Sorry, volgende keer op statief (als ik weer wat verder ben...).

De module op z'n plaats. Rechts sluit ze aan op de linkerzijde van het station met 6 sporen. Hier zie je spoor 2 tot 6, want spoor 1 ligt rechts en is een kopspoor.

Voor de fun, nog eens de module in z'n geheel. Er ontbreekt nog behoorlijk wat afwerking.
Sorry Michiel, een mooi frontplaatje om de ondergrond te verstoppen is er ook nog niet en een achtergrond ontbreekt ook nog.

Een zicht op het sporenverloop. Het station ligt in een S. Vergis je niet, de langste perrons zijn 3 meter, op de foto lijken ze erg kort.

marc goovaerts

Als de rest hetzelfde niveau haalt, dan wordt dat wel héél mooi.

Havoc

Mooie foto's. Dat soort zaken wil ik wel eens meer zien: als het nog niet "af" is. dat geeft het idee dat anderen daar ook doorgegaan zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 27 april 2014, 21:28:02 PM
Mooie foto's. Dat soort zaken wil ik wel eens meer zien: als het nog niet "af" is. dat geeft het idee dat anderen daar ook doorgegaan zijn.
Bij mij kom je aan je trekken, Johan. Het meeste is 'niet af'.  ;)

mark7758

Ga door Luc. Leuk om te zien.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Steam.N

Heel mooi, Luc !!!
Prachtig stukje baan, en de lijn van je sporen beloven veel moois !
Zoals anderen al zeiden: laat de foto's maar komen, af of niet !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }