Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

wisselstromer

mooi mooi

een uitstapke naat luxemburg zie ik wel zitten
volgens forummeeting daar?
dan moet Luc eens niet tot hier komen :-)
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

loebaske

Dat is nog eens een idee, en stoelen staan er genoeg, of is dat een spiegel beeld [:)]

Gerolf

Stevig sporenplan, Luc. Je bent nog even zoet, schat ik [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Een aardig projectje Luc. [:D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

swarol

citaat:
Een oud truukje: gewoon je filigrane hekjes en andere toestanden eerst een borstelbeurtje geven met vloeibare secondenlijm.
resultaat: beenhard en waterbestendig karton.
Op dezelfde manier maak je handleunigen uit garendraad.


wat zijn filigrane? [?]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Dirky

fijn metaal draadwerk Swa...[:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Dirky

fijn metaal draadwerk Swa...[:)]

Volgens Van Dale: fijn zilver- of gouddraadwerk
Wij doen het echter met gewone draadjes... [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#82
Ik wissel graag eens af en dus heb ik me deze week wat beziggehouden met het leggen van sporen.

Zo heb ik een dubbele wissel afgewerkt. Eén ervan is meegebogen. Deze kon alleen door zelfbouw verkregen worden, want die boogstralen zitten niet in het normale gamma. Niet erg, want ik maak toch mijn wissels zelf.  Ik ben begonnen met een bouwpakket en daarna (bijna) volledig zelfbouw, want de rails en het bielsmatje zijn gekocht en zijn van Tillig.

De buitenste rails heb ik laten doorlopen, zodat de wissels één geheel vormen om een vlotter spoorverloop te krijgen.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Thats the way aha aha ... I like it!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Dat ziet er prima uit, Luc [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Aha, dit doet een belletje rinkelen



Een projectje van dhr Rabijns.  Eveneens Tillig meegebogen wissels ontstaan uit zelfbouw.  Per wissel werden twee zelfbouw wisselsetjes van Tillig gebruikt.  Je bent wel even bezig maar je hebt prachtige meegebogen wissels op maat.  Het is trouwens heerlijk om hier een lange goederentrein van spoor te zien wisselen.

doomslu

Ziet er inderdaad fraai uit.
Daar heb ik ook al aan gedacht, om een superslanke wissel te maken door er biels tussen te steken. Ik zie nu dat het prima gaat. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

#87
Oei oei, wat is het lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb...  :-\

Niet dat ik nooit heb voortgewerkt, maar door jullie schuld beschik ik over (te) weinig vrije tijd. Door dat maandblaadje van jullie, ja. :(! ;)

Wees gerust, er is al wat gebeurd, doch een "evanneke" zit er voor mij niet in. Over enkele weken kan ik wellicht iets laten zien. Momenteel ben ik nog te veel bezig met de losse onderdelen te maken.

Dit was bijvoorbeeld een werkje van het afgelopen weekend.

Van een stukje isolatiemateriaal...



... een tunnelingangetje gemaakt.



Dit moet het (ongeveer) worden:

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Mooie tinten.  Knap gedaan ...
In dat "maandbladje van ons" staat dat mooi beschreven [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

Is dit een modulebaan voor een tentoonstelling van dat maandbladje van ons? Of een vaste? Zeer mooi
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum