Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Is dit een modulebaan voor een tentoonstelling van dat maandbladje van ons? Of een vaste? Zeer mooi

Ga eens een pagina achteruit en je zal het plan zien.
Het is een segment van een vaste baan. Waarom dan een apart segment maken? Wel... je weet maar nooit of we ooit iets modulairs gaan doen... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

hele mooi tunnel ingang Luc, mooi gedaan, wat voor plaat materiaal gebruik je?

wim

doomslu

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

hele mooi tunnel ingang Luc, mooi gedaan, wat voor plaat materiaal gebruik je?

wim

Ik denk dat het polystyreen is. Ik ben niet zo thuis in die dingen. Een dikke plaat isolatiemateriaal uit de doe-het-zelf. Deze keer vond ik enkel de rose versie, terwijl ik de blauwe net iets beter vond...

C.B.

Dit zie ik graag , zo'n tunnelportaal. (en de omgeving die je gekozen heb).
Die baksteentjes inkerven in dat isolatie materiaal , doe je dat gewoon met een mesje?

Ik ben helemaal benieuwd hoe het eruit zal zien als het helemaal af is.
Goed bezig , dat in ieder geval.
Groetjes.
Claudio.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Re460

Dit zie ik graag , zo'n tunnelportaal. (en de omgeving die je gekozen heb).
Die baksteentjes inkerven in dat isolatie materiaal , doe je dat gewoon met een mesje?

De kleintjes met een mesje, de grotere (tunnelingang) met een fijn potloodje.

Gerolf

Knap gedaan, en tof om nog eens wat modelbouwwerk van je te zien, Luc [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Update

'Ooit zal het klaar zijn', en dank zij de verlengde weekends in mei zijn we toch weer een (klein) stapje vooruit gegaan.

Brug en tunnelportaal staan op hun plaats en zijn in het landschap verwerkt. Zo goed als alles is uit isolatieplaat gemaakt.
Het meeste 'landschap' kreeg al een basislaagje verf.

Wat nog moet komen:
-   Alles achter de brug vorm geven. Daarvoor moet ik de module even verplaatsen, zodat ik er beter bij kan.
-   Alles wat muur is moet verweerd worden. Hier en daar zijn de stenen in werkelijkheid heel vuil en er is ook heel wat mos aanwezig.
-   Het tunnelportaal moet nog details krijgen, maar dat is iets voor later.
-   Dan kunnen we zand, bosgrond en gras laten aanrukken.
-   ... en de rivier maken.
-   En dan kan aan het groen gedacht worden. De mannen van de groendienst staan zich nu al in het haar te krabben, want er moeten heel wat bomen komen?  :o

De tunnel op zijn plaats:

De brug in het landschap:

En een algemeen zicht, met vooraan het gedeelte dat al zo goed als af is. Brave koeien, ze blijven rustig in de wei! zonder afspanning! :D

evan

Ja Luc[:0]

Dat ziet er goed uit man!!!  De compositie is heel leuk en de kleuren komen ook al mooi over.  Doe zo maar lekker verder[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

conducteur

Je landschap maak je met schuimplaten. (dat kan ik toch afleiden uit eerdere foto's), wat doe je daarboven?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Prachtig, Luc !
Heel mooie samenstelling en uitvoering.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

Je landschap maak je met schuimplaten. (dat kan ik toch afleiden uit eerdere foto's), wat doe je daarboven?

Als bovenlaag heb ik voor het eerst de methode met een mengsel van eierkarton en behangerslijm gebruikt.
Waar er een rotswand moet uitgebeeld worden is de plaat bewerkt en geschilderd.

ERVIN

Heel erg mooi Luc , vraagje , die bovenleidingsmasten , van welk merk zijn die , want die zien er eveneens prachtig uit.[;)]

Metpetergaathetbeter

Luc,

Fraai werk die je daar deed en is het daarom  onze MSM een weekje later uitkomt ? [:o)][}:)][:D]

Groeten Peter[;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Luc,

Fraai werk die je daar deed en is het waarom  onze MSM een weekje later uitkomt ? [:o)][}:)][:D]

Groeten Peter[;)]

Je hebt 'm. [;)]

@Erwin: de masten zijn van Sommerfeldt, de klassiekers dus. De draad is home-made. [;)]