Zelfbouw gebouwen & natuur. H0lland in model.

Gestart door H0lland, 07 januari 2011, 09:24:03 AM

H0lland

Maar eens begonnen met het maken van de goten, daar ik deze voor het schilderwerk op het dak wil hebben. Ik zou later anders spijt krijgen als ik met superlijm (nodig i.v.m. het plakken van Resin) knoei op het pas geschilderde dak. (M.a.w. nu kan ik nog ff lekker knoeien... ziet straks niemand!  [;)] )

Tja, valt verder eigenlijk weinig over te zeggen... Uit wat Evergreen strips (van verschillende maten), snij ik de benodigde onderdeeltjes op maat. ff plakken, vervolgens rondom aan het dak vast zetten ?n de kapel krijgt zijn hemelwaterafvoer-systeem  [:D]

Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

H0lland

Goten... rondom... (en bordesje/trapje = ook bijna af)...

Tis nog steeds een "cabrio-kapel"... kozijnen etc. moeten er immers nog in...

Next...
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

"Torentest" (Nee, zit nog niet vast) & beveiligingshaken (zitten wel al vast)

Patrick
H0lland -> facebook

Steam.N

Patrick: perfect [;)]
Zeer mooie uitvoering en detailering !  Chapeau.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Zeer mooi resultaat, doe zo verder, dit is modelbouw [;)]

Dirky

Zeer mooi...

...de rechtopstaande stenen van het trapje? is dat realistisch Patrick?

H0lland

Dank voor de complimenten, heren!

Trap is conform de werkelijkheid... Rechtopstaande stenen! [;)]

(Let wel... Mijn trap gaat later nog +/- 3 mm. de "grond" in!)
Patrick
H0lland -> facebook

Thommy

citaat:
Geplaatst door Dirky

Zeer mooi...

...de rechtopstaande stenen van het trapje? is dat realistisch Patrick?

was ook m'n 1e gedacht...maar het klopt blijkbaar
Greetz

Thommy

H0lland

citaat:
Geplaatst door Thommy
maar het klopt blijkbaar...

Als een bus! [;)]

(Had ook talloze foto's gemaakt om geen detail te hoeven missen)

Patrick
H0lland -> facebook

janjozef

zou ze wel eens ingebouwd willen zien staan

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

H0lland

Ik ook Jan, ik ook!

Maar eer alles echt definitief is ingebouwd in het diorama, moet er nog een hoop (zucht) werk verricht worden.
Het kan mij eigenlijk allemaal niet snel genoeg gaan, maar ik (en mijn dio-bouwcollega met wie ik samen het complete diorama maak) hebben alle tijd nodig om een werkelijkheidsgetrouw diorama neer te zetten, waarmee we ook daadwerkelijk een kans willen maken om de wedstrijd ook met een positief resultaat af te kunnen sluiten.

Maar, zodra de kapel af is, zal ik een snel mini-dio in elkaar zetten... Beetje zand eromheen 2 boompjes ernaast en er vervolgens een leuke foto van maken!

Het complete diorama is straks "live" te zien op het Eurospoor 2011-evenement te Utrecht.
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Ik heb volgende oproep weliswaar ook al in de rubriek "gezocht" gesteld, maar zet voor de zekerheid ook even hier een kopie neer:

Hallo,

Voor een stukje te bouwen scenery, richt ik mij even met name tot dit Belgische forum... (Zonder mijn eigen Nederlandse broeders tegen het hoofd te willen stoten, meen ik vernomen te hebben, dat er meer ervaring bij onze zuiderburen betreffende dit onderwerp aanwezig is, vandaar!)

Ik ben namelijk op zoek naar een foto (of meerdere) van een ouderwetse (bij voorkeur eerste helft van de vorige eeuw) dakdekker ?f eigenlijk meer specifiek een leidekker.

Ik zoek met name een foto, van een leidekker die werkzaamheden verricht op een leiendak m.b.v. de vaste veiligheidshaken op het dak en de "hang-constructie" die daarbij gebruikt werden.

Wie o wie kan mij daaraan helpen?
Bij voorbaat dank!

Groet, Patrick
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Weer eens aan het "friemelen" geweest.

Er moet natuurlijk (voordat het dak er definitief op gaat) nog een poort, ramen/kozijnen en tralie-werk aangebracht worden.

De poort heb ik gesneden uit een stuk styreen... groeven en krasjes gemaakt voor de "hout/planken"-look, vervolgens uit een dun strookje styreen strip de gehengen (scharnieren) en een slotplaat gemaakt... gaatje door de slotplaat, alwaar ik een heel klein ijzerdraadje (in een ronde vorm gebogen) doorheen gestoken heb als "deurklink/poort-...(euh)..-ring" ... Geheel paar keer verven (en weatheren) ?n we hebben een "echte" kapelpoort!

Gelijk al het hardsteen op de juiste kleur gebracht en het bordesje "ingelegd" met 3 tegels... De Entree is klaar.

?n een foto van de ware grootte...

Kozijnen/raamwerk (etc) zijn ook klaar... (liggen te drogen ?n gaan er dus vanavond pas in!)  
Patrick
H0lland -> facebook

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michael

Patrick, de poort ziet er erg mooi uit. Nu nog even wachten op de volgende foto's.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154