Nieuws:

Nu in MSM 253 DIVERSE: Recensies * Beurstip * Verkiezing van model van het jaar * Inhoudsopgave 2024

Hoofdmenu

Zelfbouw gebouwen & natuur. H0lland in model.

Gestart door H0lland, 07 januari 2011, 09:24:03 AM

Steam.N

Patrick,  

Gerolf haalt me de woorden uit de mond:
- alweer erg mooi gedaan
- ik dacht ook even aan de verhoogde steunberen.  Steek je het grondvlak wat dieper in de grond?

Benieuwd naar het vervolg [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

janjozef

en ook goed gelijk verweerd en ook ik vroeg me af waarom wat hoger geplaatst, wat te klein gebouwd[;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

H0lland

Jullie zien het allen goed! De steunberen zijn idd een millimeter korter... Dat heb ik gedaan omdat de bovenzijde goed moest uitkomen met de leien dakjes erop. Later komt alles helemaal weer goed, daar ik het gehele gebouwtje 3 mm. hoger heb gebouwd als zou moeten... het kapelletje wordt later enigszins "verzonken" in het landschap van het diorama gebouwd! [;)]
Vriendelijke groet uit "(H0)lland"!
Patrick
H0-scale -> The World is Mine!
H0lland -> facebook

Roderik

En zo hoort het ook. Niet zo lelijk als een hinderlijke spleet onder een gebouw.
Always be modelling!

H0lland

citaat:
Geplaatst door Roderik

En zo hoort het ook. Niet zo lelijk als een hinderlijke spleet onder een gebouw.

Niets aan toe te voegen! [;)]
Patrick
H0lland -> facebook

marc goovaerts

Maar riskeer je dan niet zo'n spleten onder de steunberen ?

H0lland

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Maar riskeer je dan niet zo'n spleten onder de steunberen ?

Nee hoor! Het gebouw is 3 mm. hoger als zou moeten... De steunberen zijn weliswaar ??n mm. korter, maar dus nog steeds 2 mm. te hoog!
Het gebouw komt dus 3 mm in de grond (lager) te liggen, de steunberen komen dus 2 mm in de grond (lager) te liggen! Resultaat... Absoluut geen spleet![;)]

Op sommige plaatsen komt het gebouwtje (en dus ook de steunberen) overigens zelfs nog iets dieper te liggen, daar de grond eromheen niet precies horizontaal ligt, maar in een lichte helling.
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Gisteravond ook het dak maar eens afgemaakt... Althans voor zover mogelijk.

Nu klopt het geheel! De de ronde zijde bestaat uit drie gelijkbenige driehoeken, met exact dezelfde hellinghoek als het "grote" dak!

Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Op het dak komt straks natuurlijk de gigantische, pompeuze klokkentoren [;)] ...

Patrick
H0lland -> facebook

janjozef

ja dat is natuurlijk nodig om af te werken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Gigantisch is die klokkentoren wel h?.[:o)]
Mooi , heel erg mooi , zet dit in een natuurlijke omgeving en het lijkt net " echt ".[;)]

H0lland

Dank, dank!

Apropo klokkentoren ?n dus bel/klok... Ik heb overwogen (toen ik die gigantische toren aan het bouwen was) om de klok daadwerkelijk te laten slingeren (mbv een aandrijving)... Sound-moduletje erbij en de klok kan echt luiden! Echter heb ik daar toch maar vanaf gezien, daar het bewegende detail z??? miniem is en dus zo'n "grote" investering niet waard is.

Hier is overigens een plaatje van de toekomstige (messing) klok...

?n natuurlijk mag straks het (messing) kruis op de toren niet ontbreken! (Met dank aan collega Hans)

Groet, Patrick
Patrick
H0lland -> facebook

Gerolf

Mooi klokje, Patrick [8D] Waar heb je dat vandaan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

H0lland

Hallo Gerolf,

Het klokje heb ik gekregen van een vriend ?n hij heeft het volgens mij hier vandaan...

http://www.scalelink.co.uk/acatalog/General___Scale_1_76__OO__Varieuse.html  

... Zou het wel even moeten navragen of dat ook daadwerkelijk zo is,.. kom ik er later op terug! [;)]

Vriendelijke groet, Patrick
Patrick
H0lland -> facebook

H0lland

Gerolf,
De klok (of eigenlijk de bel) blijkt van een stoomloc afkomstig te zijn die voor een ombouw-project gebruikt gaat worden. Waarschijnlijk is deze bel zo niet los te krijgen, althans niet dat ik weet!

Groet, Patrick
Patrick
H0lland -> facebook