Nieuws:

Nu in MSM 261 PRAKTIJK: Verweren van containers | Een Vectron van Beacon Rail in model

Hoofdmenu

spoordijkje jaren '20

Gestart door Michiel, 09 april 2010, 08:57:36 AM

Gerolf

Die Pozidriv-wilg is mooi [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

De wilg heb ik maar meteen omgehakt, en ben maar wat verder gaan begrassen en bestruiken. Ik heb het nog niet helemaal in de vingers, maar al doende zal het wel beteren, denk ik. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN

Helemaal niet slecht hoor Michiel!![;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Helemaal niet slecht hoor Michiel!![;)]

Mee eens [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Erwin en Gerolf, bedankt! [;)] Ik heb ook deze avond wat tijd gevonden, en heb zo ??n kant van de dijk nu helemaal begrast. Het ziet er allemaal nog wat steriel uit, maar om daar aan te verhelpen, moet ik nog eens goed om me heen kijken naar technieken en meterialen om meer wildgroei aan te brengen. Maar goed, nu nog de ander kant, en ik kan bomen gaan vlechten. Weer wat nieuws om te ontdekken...

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

vanmiegroet

als je mijn foliage bekijkt met de uwe dan ben ik een prutser

ERVIN

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

als je mijn foliage bekijkt met de uwe dan ben ik een prutser

En ik ook , Michiel , als dit je eerste scenery-stukje is dat je tot nu toe gemaakt hebt??!! Amaai , wat gaat er dan nog allemaal komen , ziet er z??r goed uit.[;)]

Michiel

@Erwin, met wat je ons tot nu toe hebt laten zien, weet ik dat je het gevoel, inzicht en geduld hebt om mooie dingen te maken, inclusief vegetatie. Kwestie van eraan te beginnen. Trouwens, je hebt ons al hier en daar mooie hoekjes laten zien [;)]. En, het is inderdaad mijn eerste stukje groen ooit. En ik moet toegeven, het valt mee. Het is nog niet geworden wat in voor ogen had (wou het wat "wilder" hebben), maar dat komt met de ervaring.

@Ruben, op de manier dat jij nu al met modelspoorbouw bezig bent, zal je op half mijn leeftijd tig keer mooiere dingen kunnen maken dan ik. [;)] Kwestie van ervaring, en vooral op jouw leeftijd, het leren kijken naar dingen, en realiseren dat wat je denkt te zien niet steeds de werkelijkheid is. Observeer en imiteer. In de natuur is nooit iets 2 keer hetzelfde. Op een modelbaan moet die indruk ook overheersen.

Michiel

Bon, ik heb de achterkant nu ook begrast met een sfeerbeeld als illustratie. Jammer genoeg heb ik nog geen materiaal om bomen te vlechten, dus wordt het voorlopig wat improviseren...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mdvholland

Michiel, fraai werk. ?t Is een genoegen je werk te mogen volgen.[:p]

Wat is de strakke lijn net rechts van je onderdoorgang? Een afwatering?

groet,
Matthijs

ERVIN

Voor mij hoeft het ook niet meer te zijn  , knap hoor Michiel!![:0]

Metpetergaathetbeter

Michiel,
Ik zou zeggen het ziet er al heel knap uit![:0]Ik zou moest ik van U zijn niet teveel meer aan toevoegen want teveel is soms teveel(zelfs als het mooi is!)Groeten Peter[;)]

Michiel

Mannen, enorm bedankt voor de complimenten. Maar zo laten was eigenlijk niet direct mijn plan. [:D] Een klein blokwachtershuisje staat in de stelling, telegraafpalen liggen klaar om geplant te worden, boompjes worden gevlochten en er zijn plannen om een werkend Belgisch armsein van 1904 uit messing te etsen (maar daarmee sta ik nog in het stadium "cad-pakket aanleren").

edit: @Mathijs, die rechte lijn is een diensttrap, dat nog een beetje overwoekerd is door de recente begrassing.

Een voorbeeld van een eerste skelet van een struik dat ik vanochtend inelkaar heb gedraaid:

Gerolf

Goed, Michiel.
Hoewel je berm al mooi is, zou ik hem toch ook niet zo kaal laten.
Is de "steel" van je struik lang genoeg? Hoe ga je hem vastzetten op de berm?