Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

Todtmoos

Gestart door stoomloc, 17 juli 2008, 13:03:38 PM

Michiel

Imposante realisatie, met een mooi en vloeiend sporenverloop. Het dalend spoor omheen de ringloods vind ik persoonlijk wat te ver doorlopen, en mag van mijn part al halfweg, achter de loods helemaal ondergronds gaan (met verhoogd muurtje en zo). Ook de aansluiting van het depot met het stationsemplacement lijkt me wat beperkt. Je moet steeds op de hoofdbaan rangeren/keren, en er is maar 1 overloop, namelijk helemaal aan de ander kant van het emplacement.

Maar voor de rest, erg knap hoor! [8D][8D][8D] Ik zie graag je vorderingen komen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Leuk te zien dat er mensen zijn die vooruitgang boeken! [:D]

Ik ben ook erg gecharmeerd door het vloeiend spoorverloop in het station. Ik maak hier dus nogmaals van de gelegenheid gebruik om allen die in de planningsfase zitten te tonen wat je enkel kan bereiken met flexrails! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Het lijkt me een leuke baan te worden.  Moet ik volgen.
Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat belooft, Wim [8D]
Ik zie heel wat mooie dingen gebeuren.
Je tunnelportaal, heb je dat ook getest met lange rijtuigen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ziet er veelbelovend uit. Het enige kleine opmerkingetje dat ik heb, is dat de sporen als er nog een perron tussen moet nogal dicht bij elkaar liggen. Ik zou toch proberen een perronbreedte van 5? 6 cm aan te houden. Geen kritiek, enkel advies.
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomloc

bollen neus, Steam.N
Bedankt voor jullie leuke reacties

Michiel

Dat ik het dalend spoor zover laat doorlopen heeft voornamelijk te maken met de bereikbaarheid van de sporen. Tegen de kanten komen muren uit gips die na het gieten ter plaatse worden gevormd.

De bedoeling is dat een locomotief zijn wagons op de meest uiterste sporen ontkoppelt en laat staan om naar het BW te rijden. Dan komt er een andere loc om terug aan te koppelen en de reis verder te zetten. Er is inderdaad maar 1 oversteek. Wat ik kan doen is de oversteek schrappen en op de 2 sporen het dichtst bij het station geen ontkoppelingen doen. De locs dan enkel op het verste spoor in de richting van mijn depot laten ontkoppelen en laten aflossen door een andere loc. Een andere oplossing is een tweede oversteek ergens na de 3-wegwissel plaatsen. Hoe zou jij dit oplossen. Graag een reactie.

Op mijn depot komen nog meer voorzieningen en aansluitingen op de draaischijf zoals bij de foto's vermeld.

Luc

Met flexrails werken is heel leuk en geeft bevredigende resultaten en zeker aan te raden.[:)]

Gerolf

Ik heb dit inderdaad getest en heb nog een beetje plaats over. Altijd heel praktisch ingesteld. [;)]

Peter

Kritiek mag altijd, geen enkel probleem zeker als het opbouwende kritiek is.[;)] Ik dacht dat alle plaatsen een vijftal cm als tussenruimte hadden. Maar misschien het verst verwijderde spoor niet, ik zal dit binnenkort allemaal eens nakijken.

De bedoeling was ook om in het krokusverlof onder de draaischijf het liftsysteem te installeren, maar het was nog niet klaar.[:(] Ik had het aan iemand gegeven om te lassen en gezegd dat het niet dringend was. Dus dat is voor een volgende keer.

Groeten

Wim

Michiel

Hallo Wim,

je hebt er kennelijk wel over nagedacht, en in de optiek dat je beschrijft, is de huidige aansluiting van het depot met het emplacement voldoende. Ik zag de depotfunctie meer algemeen, maar jouw benadering is zeker te motiveren. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

just4fun

Prachtig werk allemaal, leuk om te zien.
Komt er geen kurkbedding onder de sporen?
Paul

doomslu

Wim, om nog even door te bomen op de opmerking van Peter. Zo op het zicht liggen de 5 sporen in het station bijna op gelijke afstand van elkaar. Misschien kan je daar waar de perrons komen een ietsje verder uit elkaar gaan en waar geen perron tussenkomt iets dichter. Mij lijkt het dat dat kan, maar dit is enkel "op het zicht". Je zal dat moeten nameten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomloc

citaat:
Geplaatst door Michiel

Hallo Wim,

je hebt er kennelijk wel over nagedacht, en in de optiek dat je beschrijft, is de huidige aansluiting van het depot met het emplacement voldoende. Ik zag de depotfunctie meer algemeen, maar jouw benadering is zeker te motiveren. [;)]

Wel Michiel,

Je hebt me op een probleem gewezen, ik had het nog niet gezien. Bedankt, ik ga de oversteek weglaten, ik denk dat dit de meest eenvoudige oplossing is.

Wim

stoomloc

citaat:
Geplaatst door just4fun

Prachtig werk allemaal, leuk om te zien.
Komt er geen kurkbedding onder de sporen?
Paul

Paul,

Een terechte opmerking!! Er komt wel degelijk kurk onder de sporen op dezelfde wijze als je op de foto's kan zien bij de stijgende/dalende sporen rond mijn depot. Eerst een bruine laag en daarna meer op maat van de sporen gesneden kurk. Dat er nu nog geen kurk onder de sporen ligt, komt omdat er altijd nog veel veranderingen kunnen gebeuren. Kurk leggen staat wel op de planning, maar wanneer ?

Wim

stoomloc

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wim, om nog even door te bomen op de opmerking van Peter. Zo op het zicht liggen de 5 sporen in het station bijna op gelijke afstand van elkaar. Misschien kan je daar waar de perrons komen een ietsje verder uit elkaar gaan en waar geen perron tussenkomt iets dichter. Mij lijkt het dat dat kan, maar dit is enkel "op het zicht". Je zal dat moeten nameten.

Luc,

Ik zou perrons voorzien tussen de sporen 1 en 2 en tussen de sporen 3 en 4. Spoor 5 zou ik gebruiken om wagons te laten staan waarvan de loc wordt gewisseld of een wachtende kolen- of bevoorradingstrein. Ik dacht dat er voldoende ruimte was tussen die sporen. Maar ik kijk het zeker nog wel na.[:)]

Wim

stoomloc

Ben bezig om een binnenwand in gips te maken met mallen van Sp?rle. Ik plooi deze zelf in vorm als de gips voor een deel is uitgehard. Ik wil deze verstevigen. Welke manieren hebben jullie daarvoor toegepast ?

Wim

mahtoska1

Amaai, dat zijn grote vorderingen.
Goe bezeg.

Beste groeten,

Pieter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door stoomloc

Ben bezig om een binnenwand in gips te maken met mallen van Sp?rle. Ik plooi deze zelf in vorm als de gips voor een deel is uitgehard. Ik wil deze verstevigen. Welke manieren hebben jullie daarvoor toegepast ?

Wim

Normaal gesproken is het niet nodig om de zaak te versterken ,gips is stevig zat.
Echter een plankenje er achter kan nooit kwaad.

Ik zou de mal al buigen voor je gaat gieten.Of vlak daar na
Half uitgeharde gips breek snel en koppeld niet aan elkaar.
Wil je echt save spellen koop dan porselijn gips dat is steenhard en heel stevig
MERKNAAM porselin.
succes