Piko

Gestart door Peter, 30 juni 2008, 11:11:40 AM

tufken

- We mogen nog niks zeggen [}:)][}:)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Decapod

Bwa, ik denk dat het niet allemaal zo zwart is het lijkt als je sommige posts hier leest hoor. Ik denk dat er wel degelijk nog mooie koopjes kunnen gedaan worden in modelspoor. Je ogen open houden en selectief kopen is de boodschap.
Als ik kan kiezen tussen een kleinseriemodel dat schappellijk gepreisd is (voor kleinserie) en de zoveelste type 64 van een grote fabrikant, dan heb ik snel gekozen. Ondanks het feit dat heel wat modellen van grote fabrikanten vandaag heel goed afgewerkt zijn, vind ik de prijs toch nog steeds erg hoog. Die weegt dan niet op tegen een messingmodel of iets in die categorie. 't Is dus een beetje van beide kanten.

En waarom eens geen geld gaan uitgeven aan een kleinseriemodel? Nog eens: hoeveel types 25, 26, 64, 81 overspoelen de markt niet. Ik ben ook niet het type verzamelaar dat bv. elke 59 heeft staan (alle respect voor mensen die dat wel hebben hoor!), nee, ik wissel liever af. Voor mij is realistisch en gevarieerd rijden belangrijker dan verzamelen. Dus een kleinseriemodel is altijd welkom ... .
Maar, gelukkig is dat niet voor iedereen zo. Maar goed dat er zoveel verschillende types modelspoorders zijn.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

prulleman

Ik vind het juist wel tof om een vloot van dezelfde te hebben, zij het dat allemaal net iets verschillen. Daarom ben ik een grote fan van de 64. Dieb kleine verschillen zijn echt de moeite. Maar ik heb ook een type 12 besteld[:D]. Trouwens, met de gespreide voorafbetaling komt hij praktisch binnnen ieders bereik. Ik ben ook alles behalve rijk[:o)]

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door tufken

Een gokje: dieselloc type 51 met rokken (en hopelijk dan ook het type 200).
MC

argilla

citaat:
Geplaatst door prulleman

Ik vind het juist wel tof om een vloot van dezelfde te hebben, zij het dat allemaal net iets verschillen. Daarom ben ik een grote fan van de 64. Dieb kleine verschillen zijn echt de moeite. Maar ik heb ook een type 12 besteld[:D]. Trouwens, met de gespreide voorafbetaling komt hij praktisch binnnen ieders bereik. Ik ben ook alles behalve rijk[:o)]

250% gelijk heb je . Met die deelbetalingen van Guido, komt het binnen handbereik van diegene die "echt" willen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Ik ben wel verzamelaar en koop elk nummer dat ik te pakken kan krijgen maar alleen van belgische stomers en aan redelijke prijzen, alleen zijn het dikwijls geen echte koopjes, maar stevige prijzen,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

Om eens even terug te komen op het begin van deze draad: ik heb gisteren in Loco Revue gelezen dat Piko vanuit zijn nieuwe fabriek in China modellen kan maken met een oplage van 500 stuks!!! Let wel het gaat dan ook over nieuwe modellen h?,dat geeft toch wel wat mogelijkheden dacht ik zo.D? hamvraag blijft natuurlijk of de Belgische invoerder warm te maken is voor zo'n projekt.

Gerrit

Peter

Inderdaad Gerrit,
Maar wie is de invoerder van Piko eigenlijk? Maar toch vind ik het idee van een enquete (of een poll) door MSM/TMM nog altijd de beste oplossing om zo de invoerder warm te maken voor een bepaald model.
Als iedereen het afzonderlijk zou doen geraken we nergens,want dan zitten we waarschijnlijk met 20 verschillende modellen[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

Ik opteer voor stoomlocs[:p] geef mij maar een type 7. Mag best wat kosten. ik ga tot 500.[}:)]

tufken

citaat:
Geplaatst door Peter

Inderdaad Gerrit,
Maar wie is de invoerder van Piko eigenlijk? Maar toch vind ik het idee van een enquete (of een poll) door MSM/TMM nog altijd de beste oplossing om zo de invoerder warm te maken voor een bepaald model.
Als iedereen het afzonderlijk zou doen geraken we nergens,want dan zitten we waarschijnlijk met 20 verschillende modellen[:D][:D][:D]

Peter, en doe hem maar de groeten:
Piko Belgi?

we zullen ze wel leveren [:D][:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

SuSke

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door Peter

Inderdaad Gerrit,

Peter, en doe hem maar de groeten:
Piko Belgi?

we zullen ze wel leveren [:D][:D][:D]

Dat is nog gemakkelijker.
We sturen onze wensen gewoon naar tufken, die sorteert de boel uit en zorgt nog voor de levering ook!! [;)] echt top [:D]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janjozef

dan mogen ze beginnen met de benelux hondekop, daar hebben ze al een basis voor

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

citaat:
Geplaatst door tufken

Wanneer mag je iets verklappen? [:I]

argilla

misschien kan B-models ons helpen ?
Daar eens kontakt mee opnemen en vragen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rochevalien

Volgens mij zijn we hier rondjes aan het draaien[|)] de vraag was welk model van Piko men graag zou willen zien uitkomen.
Dat de M4's en het AM75 stel (met een goede motorisatie )van Hornby nog populair zijn is  al eens aan de orde geweest.Over de M4's loopt al een poll in een andere draad....
De Benelux-hondekop was eerst door Piko zel aangekondigd maar werd later geanuleerd omdat er t?veel aanpassingen aan de kast en het onderstel nodig zijn.
Kontakt opnemen met een winkelier die zelf al eens iets laat maken is ook een optie maar die wil ook weten wat er gewenst wordt en in welke oplage.
Ik denk dat we het meeste kans maken als er hier (en later op het TMM forum) VEEL REAKTIES binnenkomen en liefst nog over modellen die Piko al heeft.Ik weet dat die optie nogal beperkend is maar ze is ook volgens mij de meeste realistische en haalbare.
Ik dacht bv aan een Nord-belge versie van de type 71,een ketelwagen of een donderbus/conducteurswagon in werkwagen livrei (je ziet die regelmatig op e-bay passeren).Ook een platte wagon met -of zonder containers of met een andere lading lijkt mij wel wat.Of de cementwagon met andere opschriften.
Het zou leuk zijn moest er fotomateriaal opduiken die ??n of andere orginele wagon tonen.Wie heeft er zoiets liggen??

Gerrit