Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Piko

Gestart door Peter, 30 juni 2008, 11:11:40 AM

janjozef

#60
die 71 in nord-belge livrei was oorspronkelijk aangekondigd
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

#61
Met uitzondering van de stomers, die ik niet zo goed ken, kan ik niet onmiddellijk op een Belgisch model komen dat Piko zou kunnen uitbrengen op basis van een reeds bestaand model. Wanneer we kijken welke modellen er nog niet eerder zijn uitgebracht (daarom mijn opsomming eerder in deze draad) zijn er niet zoveel modellen meer die nog niet eerder door andere fabrikanten zijn geproduceerd. Uitzondering zijn de HLE reeks 28 (waarvan in het echt slechts 3 exemplaren hebben bestaan) en een hele reeks rangeerdiesels (waarvan ondertussen door LSM weer een aantal modellen zijn aangekodigd).

Persoonlijk heb ik geen voorkeur, tenzij de Hondekop, hiervan bestaat tenminste een basis bij Piko. Ik kan niet inschatten welke inspanningen er bij Piko nodig zijn om hun bestaand model om te bouwen in een model dat overeenstemt met het grote voorbeeld.

Met het risico off topic te gaan : ik begrijp niet goed waarom Roco er nog niet aan gedacht heeft om de reeks 65 uit te brengen (uiterlijk identiek aan de reeks 62-63), die dan later nog eens als  reeks 75 heeft bestaan.  Of Mehano die met de koppen van de 51 de prototypereeks 60 zou kunnen fabriceren.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

#62
De bogies staan dichter bij elkaar bij de reeks 75 dan bij de reeks 62.(zo'n 800mm)Dit is teveel om hetzelfde onderstel te gaan gebruiken.De kast is dan weer even lang.
Ik denk ook niet dat het mogelijk is om de mallen van de reeks 51 aan te passen om een proto reeks 60 te maken,het lijkt mij eerder logisch om een volledige nieuwe mal te maken + een nieuw onderstel en dat is dan meteen weer een investering.
Het is ook niet omdat een ander merk al ??n bepaald type wagon uitbracht dat een ander merk daar moet afblijven.Ik denk dan bv aan de "spa monopole" wagons die eerder al door Sachensmodelle en Marklin (dacht ik)uitgebracht werden.Waarom zou Piko daar niet mee kunnen uitkomen? Volgens mij moeten er nog andere voorbeelden van dit soort "priv?"wagons zijn,voor tijdperk 4 kan men toch ook enige nummer -en kleurvarianten uitbrengen.

Gerrit

Peter

#63
Ik dacht eigenlijk meer aan een model van bv. de reeks 71 of 91. Buiten de HLE reeks 28 zijn de meesten al op de markt maar zoals ik al zei een hobbyline model van de 22/23/25 zou ook een idee zijn.
De Hondekop is niet te doen. Daarvoor moet er een nieuw onderstel en kast gemaakt worden.
Als stomer zou ik eerder denken aan een 29 of een 53.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#64
oh maar van stomers heb je er nog vele, maar daar vrees serieus voor dat die ooit goedkoop zouden uitkomen

Ja
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#65
Jan,

Als Guido zo blijft voortdoen zoals met die type 12 ziet het er toch goed uit.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#66
Met de type 12 wel, zijn vorige waren ook heel knap maar boven mijn budget

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#67
De volgende zal nog mooier (denk ik) zijn[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

#68
Hallo,
Kan er mij iemand zeggen wat of wie "SB" is?
Thanks!
Steven

citaat:
Geplaatst door prulleman

De 22' van trix zijn inderdaad lawaaierig, maar daar kun je wat aan doen. SB verkoopt een ombouwsetje voor deze loks. DAN heb je pas een lok[:p]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Anarchy

#69
Faulhaber motoren?

Peter

#70
Niet alleen Faulhaber motoren, maar komplete inbouwsets, al dan niet met nieuwe overbrenging.
Qua rij-eigeschappen: het neusje van de zalm.[:D][:D][:D]

http://www.sb-modellbau.com/
Met vriendelijke groeten
Peter