Piko

Gestart door Peter, 30 juni 2008, 11:11:40 AM

Peter

Laat ons eerst (en ik hoop dat MSM dat wil doen in het magazine en op dit forum) een enquete houden voor een "wensmodel" De Duitse MIBA doet dit elk jaar met goed gevolg. En ja, ik weet ook wel dat zij meer gewicht in de schaal kunnen leggen en dat de afzetmarkt in Duitsland een veelvoud van de Belgische omzet is, maar we moeten het toch proberen. Als we NIETS vragen gebeurt er NIETS.[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Seg jongens, ik vind het een goed idee van jullie h?.
Maar ik heb de laatste jaren al meerdere malen modellen moeten laten liggen omdat het me allemaal te veel werd, dit terwijl ik die eigenlijk wel wou hebben. Ik beperk mezelf al serieus tot een bepaalde periode, namelijk periode V, maar bijna alle modellen zijn modern materieel. Dat lost dus ook niet veel op. [xx(]
Ik zou ook graag die M4 rijtuigen uit een ander draadje opnieuw in de winkels willen zien, maar ik wacht gewoon af tot ze er komen.
Als men de modellen dan ook eens over verschillende jaren wil produceren en niet allemaal in 1 keer is het voor mij al meer dan genoeg. Ik heb tijd en geduld genoeg hoor. Mijn baan zelf moet trouwens ook eens gefinancierd kunnen worden. Met de hoeveelheid modellen die we tegenwoordig krijgen is dat heel moeilijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Dat idee van Peter en ook Roche lijkt mij wel iets. Maar zouden we op voorhand niet enkele modellen , hier in dit forum bv, opstellen  ?
Waarom , omdat ik vrees als we een poll houden , en ieder zijn keuze laten doen ( hetgeen ook het meest democratische is) we weleens met een overvloed aan "te wensen" modellen zitten maw allemaal verschillende modellen, zonder een algemeen echt model te hebben.
Begrijpt U de redenering.
  Daaraan gekoppeld eigenlijk een model van, zeg maar wat, reeks 41 met zeg maar 45 stemmen voor, terwijl om het model te verwezelijken aan een redelijke prijs wij een hogere hoeveelheid moeten hebben.
Tja het is moeilijk om zo neer te pennen, maar ik hoop dat je mijn redenering kan volgen ja

Maar het zou zondermeer ( de poll dan) een beeld geven van wat of van welke modellen een versie zou moeten komen volgens de leden. (Dus eigenlijk een soort van volkse treinen telling.)
  En ook onze Waalse vrienden niet vergeten . Misschien eens te bevragen op hun forum ????? (via Tony bv)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Decapod

Ik heb hier ergens in een andere thread (ik geloof die over de Brossels van Stefan) een Duits bedrijfje vermeld dat kappen (en onderstellen?) maakt tegen een heel redelijke prijs op aanvraag. Misschien daar eens zien?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Peter

De vermelding van die kappen stond inderdaad in het het draadje over die Brossels van Stefan.

Hierbij nogmaals de link naar die firma.
http://www.rst-resinsupertech.de/

Volgens de Miba zouden de prijzen heel demokratisch zijn en de kappen hebben (althans volgens de afbeeldingen in de Miba) een hoge nauwkeurigheidsgraad.

Als ik een kap zou kunnen kiezen was het er een van de reeks 71.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Eigenlijk begrijp ik iets niet, iedereen klaagt dat hij niet voldoende geld heeft om te kopen wat uitkomt, en dan willen dezellfde, of toch een deel nog extra modelen laten maken die gegarandeerd nog een stuk duurder gaan uitvallen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

treinliefde

Ja, Jan dat snap ik ook even niet hoor.

Als ze dit horen bij de importeurs en fabrikanten brengen ze misschien alles nog sneller uit hier, omdat ze denken dat ze anders te lang moeten wachten.

En er is het begin van inflatie en dure stook -en transportkosten die er nog bijkomen.

Ik begrijp dit ook niet.

Of hebben er een paar de Lotto gewonnen [:D][:D][:D]

Dirk

SuSke

citaat:
Geplaatst door treinliefde

[...]Of hebben er een paar de Lotto gewonnen [:D][:D][:D]

Dirk

Vanavond misschien ??????? [;)]
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B-Modelbouw

En de winnende cijfers zijn ...
2 - 5 - 6 - 9 - 11 - 13 - (12)

Ach, ik wil gerust de hele NMBS-stock van tijdperk IV & V.
Maar moeten we in eerste plaats niet wat realistischer zijn in onze planning. En gaat het nu over budget of afwerking (ander draadje) ... Leer van anderen maar stel duidelijk jou grenzen, en stel het eventueel met een locje minder. In eerste plaats moet de Hobby leuk blijven.

Het aanbod van modellen is meer dan groot genoeg ... En een model laten maken voor een goedkope prijs ??? Goedkoop is Dure koop ...
Want je kan nu eenmaal niet een perfect model voor een lage prijs verkrijgen ...

Anderzijds zeg ik niet neen tegen een Poll als merkpaal en vraagbaak naar producenten die in de toekomst toch Belgisch willen uitbrengen.

Trouwens wat is goedkoop als ik nu op internet verkopen een Lima zie voorbij komen tegen een schandalig hoge prijs, waarvan ik weet dat die over geen verlichting beschikt, een minder motor bezit en nog geen digitale voorzieningen heeft... Ombouw kost ook geld. Erger nog is dat fabricanten op zulk iets hun productie en prijzen beginnen af te stemmen ...  

Met andere woorden ... Voor mij geen compromis voor een goedkoper model. Kwaliteit kost nu eenmaal geld, en modelbouw is voor mij persoonlijk niet de enige en zeker ook niet de duurste hobby die ik heb.

Anarchy

Goh ja, voor mij moet er niet gereproduceerd worden hoor. Dat ze eerst nog een paar jaar wachten tot als het aanbod Belgische modellen wat slinkt. Want zoals het er nu aan toe gaat ... Maar 1 ding mogen ze wel reproduceren op korte termijn en dat zijn de M4 rijtuigen, zeker de New Look's.

Peter

Nee, nee, nee, ik heb ook de Lotto niet gewonnen (nog niet tenminste).
Maar het is niet omdat we een poll houden, dat er direkt een model gekozen wordt dat de meesten aanspreekt. Dan moet er nog een firma gevonden die dat wil produceren, en misschien binnen 3 jaar ligt dit model dan in winkel.
Dus veel "als" en "misschiens"
Veel zal er dit jaar waarschijnlijk toch niet meer verschijnen.
De type 12 van Olaerts (einde van het jaar)
Tweetje van Jocadis in het bordeaux en misch. het Sabena stel eind van dit of volgend jaar.
De 15 van LSM ???
De 11 of 12 of 21 of 27 van LSM ???
De stelletjes van Vitrains ???
en van Mehano niets Belgisch meer
Trouwens niemand zegt dat je alles MOET kopen.
Met die kappen, die ook bij MTE vrij goedkoop zijn, haal je weken knutselplezier in huis (beter detaileren, onderstel inbouwen, schilderen enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

citaat:
Geplaatst door Peter

De 15 van LSM ???nog 4 weken
De 11 of 12 of 21 of 27 van LSM 08-09-2008???
De stelletjes van Vitrains ??? Inox 12-2008 -- groen 04-2009  -- poststel tegen eind 2009 begin 2010en van Mehano niets Belgisch meer volgende maand

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

SuSke

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door Peter

De 15 van LSM ???nog 4 weken
De 11 of 12 of 21 of 27 van LSM 08-09-2008???
De stelletjes van Vitrains ??? Inox 12-2008 -- groen 04-2009  -- poststel tegen eind 2009 begin 2010en van Mehano niets Belgisch meer volgende maand

Mogen we nog iets Belgisch verwachten van Mehano dan??
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B-Modelbouw

Mehano ... Misschien de G2000 ???
die is al in hun gamma en dient enkel maar anders geschilderd te worden, om een Belgische versie te bekomen.

Miljaar ... had ik toch maar de lotto ingevuld [V]

janjozef

ja dat had je moeten doen , mischien had je er wel 3 juist[:D],
maar wat gaat er van Mehano verschijnen

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem