Piko

Gestart door Peter, 30 juni 2008, 11:11:40 AM

Rochevalien

#15
Hmmm,was het niet de bedoeling om een poll te houden om na te gaan welke modellen er zouden kunnen uitgebracht worden op basis van bestaande modellen? Er bestaat overigens al een -lijvig- boekwerk over alle Belgische modellen die al uitgebracht werden.Voor mij hoeft dat hier niet nogeens overgedaan worden,maar ja als je daar de tijd voor hebt....[:D][:D]

Gerrit

Ludwig

#16
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Hmmm,was het niet de bedoeling om een poll te houden om na te gaan welke modellen er zouden kunnen uitgebracht worden op basis van bestaande modellen? Er bestaat overigens al een -lijvig- boekwerk over alle Belgische modellen die al uitgebracht werden.Voor mij hoeft dat hier niet nogeens overgedaan worden,maar ja als je daar de tijd voor hebt....[:D][:D]

Gerrit


Tja en dat boek is al vrij oud.
Dus ik kijk wel degelijk uit naar en degelijk overzicht van het uitgebrachte materiaal.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dgrr57

#17
citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Hmmm,was het niet de bedoeling om een poll te houden om na te gaan welke modellen er zouden kunnen uitgebracht worden op basis van bestaande modellen? Er bestaat overigens al een -lijvig- boekwerk over alle Belgische modellen die al uitgebracht werden.Voor mij hoeft dat hier niet nogeens overgedaan worden,maar ja als je daar de tijd voor hebt....[:D][:D]

Gerrit



Alle vragen die men hier op het forum stelt vinden ook een antwoord in boeken [;)]

Ik vraag me dus nog het nut van een forum [:(]

doomslu

#18
We zijn inderdaad aan het afwijken. Het boek waarvan sprake is alweer al wat verouderd. Dat heb je met boeken. Een website zou dus wel leuk zijn, denk ik.

Terug naar het topic :

Ik denk dat Lima heel wat succes zou kunnen boeken met het heruitbrengen van de M4 rijtuigen, maar daar hebben we het al over in een ander draadje.

De reeks 23 in hobby-versie, maar met een deugdelijke aandrijving zou ik wel leuk vinden en natuurlijk de AM75.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

#19
citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Hmmm,was het niet de bedoeling om een poll te houden om na te gaan welke modellen er zouden kunnen uitgebracht worden op basis van bestaande modellen? Er bestaat overigens al een -lijvig- boekwerk over alle Belgische modellen die al uitgebracht werden.Voor mij hoeft dat hier niet nogeens overgedaan worden,maar ja als je daar de tijd voor hebt....[:D][:D]

Gerrit



Alle vragen die men hier op het forum stelt vinden ook een antwoord in boeken [;)]

Ik vraag me dus nog het nut van een forum [:(]




>>> Met dit soort van opmerkingen zijn er hier al talrijke schermutselingen en ruzies begonnen[:(]ik ga er dus maar niet verder op in.Ik heb er verder geen enkel probleem mee dat men hier in deze draad alle Belgische modellen gaat opnoemen maar ik zie daar persoonlijk het nut niet van in vooral omdat niemand binnen pakweg 6 maanden deze draad nog leest of zelfs terug vind.In de goede oude tijd van het yahoo forum kon men dat teminste nog kwijt in de "files" voor eeuwig en 3 dagen,maar hier??

Gerrit

dgrr57

#20
Gerrit, ik wil zeker geen ruzie [:)]

Maar leest terug mijn post van 02/07/2008 15:02:41 :

Citaat
Misschien tijd dat er iemand mee verder doet. Ik denk dat een forum die geen plaats heeft voor foto's misschien niet geschikt is (kijk naar alle verdwenen foto's in de hierboven vermelde draden ).

Ik wil best alle gegevens op mijn site plaatsen (daar staat toch al veel). MAAR het werk alleen doen ziet ik niet zitten

Einde citaat.

Zoals jij, vind ik ook dat een forum niet de geschikte plaats voor zoiets [;)]

Ik heb mijn index van MSM. Ik heb hem online gezet.
Ik heb een index van foto's uit tijdschriften en boeken. Die heb ik ook online gezet.
Ik heb mijn index van de Belgische locomotieven (met ongeveer 30.000 entries). Ik dacht die te koppelen aan een index van modellen en dan online te zetten. Maar als jij tevreden bent met uw boek, no problemo [;)]

En terug naar het topic : volgens mij mogen de AM75 en de M4's terug uitgebracht worden [:)]

janjozef

#21
Een boek is een heel mooi begin maar dikwijls staan ze een jaar achter en aan de snelheid van nieuwe modellen dus ook snel achterhaald, voor mij dus een prachtig idee, voor het heruitbrengen van rijtuigen of goederenwagons heb ik niet direct wensen, toch niet dat ik kan bedenken.

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

#22
Dat is nu net het verschil tussen een boek en het internet h? Gerrit: het web is gemakkelijker en sneller up-to-date te houden. Boeken verouderen snel, geraken uitverkocht, bevatten toch steeds onvolledigheden of fouten die eens gedrukt niet meer kunnen aangevuld worden ... .

Zet die lijsten maar op je site Patrick. Wie wil kan eraan meewerken. Met x-aantal forumogen zien we immers veel meer dan slechts een paar alleen.
Ik stuur je mijn lijst wel door als ze wat beter afgewerkt is.

citaat:
Geplaatst door doomslu

We zijn inderdaad aan het afwijken.



Ander draadje openen?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

wimhelsen

#23
hoi,
ik vind een boek handiger dan het internet, om bijvoorbeeld mee te nemen naar een beurs, of ook om kanttekeningen te maken.
Jammer dat ze dat boek (naslagwerk van alle modellen) niet als kaft hebben uitgebracht. In die kaft kan je dan elk jaar een update steken (aanvullingsbladen en of verbeterde bladen). Zou zo iets dan niet mogelijk zijn.

groeten Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

Jurgen

#24
citaat:
Geplaatst door helsen

hoi,
ik vind een boek handiger dan het internet, om bijvoorbeeld mee te nemen naar een beurs, of ook om kanttekeningen te maken.
Jammer dat ze dat boek (naslagwerk van alle modellen) niet als kaft hebben uitgebracht. In die kaft kan je dan elk jaar een update steken (aanvullingsbladen en of verbeterde bladen). Zou zo iets dan niet mogelijk zijn.

groeten Wim



Daarom dat internet ook weer handiger is dan een boek. Je kan de updates gewoon afprinten met je eigen printer en alles in een eigen mapje steken dat je dan weer overal mee naartoe kan nemen. [;)]
Uiteindelijk betaal je alleen voor je internetverbinding, de inkt en het papier dat je gebruikt. Een mapje zal je nog wel liggen hebben van toen je naar school ging h
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

#25
inderdaad jurgen, je kunt het gerust uitprinten en je bent up to date.
en met een kleurenprinter en een iets betere papiersoort kan het net zo mooi zijn als een boek.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Decapod

#26
citaat:
Geplaatst door doomslu

We zijn inderdaad aan het afwijken. Het boek waarvan sprake is alweer al wat verouderd. Dat heb je met boeken. Een website zou dus wel leuk zijn, denk ik.

Terug naar het topic :

Ik denk dat Lima heel wat succes zou kunnen boeken met het heruitbrengen van de M4 rijtuigen, maar daar hebben we het al over in een ander draadje.

De reeks 23 in hobby-versie, maar met een deugdelijke aandrijving zou ik wel leuk vinden en natuurlijk de AM75.



Die M4's vind ik nou niet zo interessant, maar een tpIII-versie van een 23 zou niet mis zijn (zeker als het een hobby-versie zou zijn). Ik rijd wel nooit met HLE's, maar ik heb toch een zwak voor die machines (ik zie ze gelukkig nog wel eens in Leuven).
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

argilla

#27
goed idee, maar wat gaan we nu doen...
a) de poll houden , en overeenkomen welk model , en afwachten of we  dan een stap verder kunnen zetten
b) gaan wij direkt voor een soort van petitie,met 2 of 3 modellen, om alsnoch zo de fabrikant ( bv Piko, of Hornby ) trachten over de streep te halen.

of nog

Waarom gaan we zelf geen model produceren ? Er zijn hier ten lande ( zowel Waalse als Vlaamse) model"bouwers" die genoeg ervaring hebben om via bv resine een kap te maken en dan in massa bv een onderstel laten produceren. Dit vereist natuurlijk een uiterste zelfdisipline van... wie bestelt ook betaald .
Maar in andere landen is dit wel mogelijk , waarom dan bij ons niet. Misschien weet of kent iemand een club in het buitenland, om al zo contact te leggen en te vragen om meer inlichtingen ( bv de aanpak van het produceren....)
Volgens mij hebben wij dan een veel grotere voldoening en we hebben de detailering ook beter in de hand , niet ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

#28
Goed, ik wil wel meehelpen maar een eerste vraag : wat gaat ge maken? een loc? dan moet het een stoomloc zijn, bijna al de rest is reeds geproduceerd, en daar zijn een hoop minder kandidaten voor als voor het moderne materiaal. Wie gaat de eerste investeringen op zich nemen? Deze zullen al snel in de duizenden ? oplopen, mischien de kandidaten op voorhand laten betalen? heb je sommige reacties gezien op Guido's type 12. Hoe gaat ge werken met officiele instanties zoals belastingen en BTW, Ik vrees dat het heel moeilijk tot onmogelijk haalbaar gaat zijn,  

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rochevalien

#29
Ik zou nuchter ?n realistisch blijven en eerst eens zien een poll te houden om te kijken welk model nu juist gewenst wordt,in welk tijdperk,uitvoering enz.
Het zou wel een grote sprong vooruit zijn moest er eerst een brave mens (en een techneut)een soort van programmatje maken waar iedereen zijn 'stem' kan uitbrengen op zijn favoriete model.Met deze lijst kan dan-in samenwerking met MSM -kontakt gezocht worden met een invoerder om op die manier een fabrikant over de streep te halen.
Een andere denkpiste is om een winkelier te overtuigen om x-aantal van het uitverkoren model te laten maken.Dezelfde poll -lijst komt hier dan ook weer van pas.
Ik dat elk antwoord van een invoerder of winkelier erop neerkomt dat er een minumum aantal moeten besteld worden.
Het is dan w?l nodig om ernstig te blijven:als je zegt "ik wil 10 stuks van die wagon" je er ook 10 moet afnemen .
Het in eigen beheer laten maken is volgens mij al direkt te hoog gemikt bij deze eertse  poging.

Gerrit