Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

den T

Dag Koen
bij mij het de zelfde melding als Eric. Ik zou de de muur nog wat meer in kleur durven nuanceren. wat sminken met kaki drab voor mos imitatie of met pigment poeder , hier en daar een kalk druipstreep, soms zit er ook wat nuance verschil in de kleur van de stenen. De begroeing zou ik ook wat snoeien. mocht je voegen willen camoefleren zou ik wat afhangend klimop of wingerd immiteren in de binnenhoek, en een heester voor de buitenste hoek tot de hoogte van de bovenste rode plukte. Waarom kies je voor die rode plukjes? links boven de boog zou ik het licht groene gewas naarboven toe verlengen alsof het een  overgroeiende klimplant is. het donkergroene  iets lager zou ik weg doen. Ook binnen in zou ik nog wat bij sminken,  zwarte vertikale vegen , druipsporen, begin subtiel en zie waar je uit komt . Komt verder helemaal goed. ah ik zie nu bij de laatste foto dat je precies bij de buitenste hoek al een heester gezet hebt? ja dat is beter
groetjes Julien

Koen

Dag Julien,

Bedankt voor de tips & trics. Ik ga ermee aan de slag als we terug zijn van Chambéry  ;) . Daar gaan we nog wat ideeën opdoen  :) .
Wordt vervolgd.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Hallo Koen

Je hebt een prachtige baan  Gewoonweg om jaloers op te worden.
Echt de Franse sfeer

Groetjes
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Bedankt Peter.
Ik heb nog niet het gevoel dat de baan de Franse sfeer uitademt maar dat kan ook omdat ik er continu op kijk hé. Misschien komt die sfeer nog wel na plaatsing van de details zoals de seinen en bovenleiding.
De brug is typisch Belgisch maar daar heb ik teveel tijd ingestoken om deze zomaar opzij te zetten. Het is tenslotte een fictieve baan en geen replica van een Frans station. Desondanks was er wel interesse vanuit de organisator van Savoie modelisme (hoewel ik het niet zie zitten om dit "even" naar Chambéry te verhuizen). Enfin we zien wel hoe het verder gaat. We gaan in ieder geval het tunnelportaal nog aanpakken.
Momenteel ligt alles nog even stil. Ik hoop snel terug aan de slag te kunnen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Peter

Hallo Koen
Wij kwamen zeer dikwijls bij familie van mijn echgenote in Harfleur (vlak bij Le Havre) met redelijk wat
verkeer van treinen achter hun tuin (Le Havre-Rouan)en je kan er zeker van zijn dat die dorpjes daar in de buurt
het echte Vie de France is.

Harfleur 1995 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Inderdaad Peter.
Ik heb dit gevoel ook wanneer we bij onze Franse familieleden zijn. Zij wonen even buiten Vienne waar de PLM-lijnloopt (linkeroever van de Rhône).
Vanuit het dorpje op de heuvel zie je deze lijn mooi langs de oever lopen. Fantastisch gevoel en een hoop nostalgie  :) . Ik kwam daar reeds als kind en was toen al geboeid door deze lijn.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Na de opmerkingen over de tunnelingang, heb ik de beplantingen wat aangepast en gemaskeerd  ;D . Verder zijn de bomen en struiken verder aangelegd. Er dienen nog een paar hoge bomen te komen maar deze staan in bestelling (van MBR).
En dan ... de kleine strook aan de schermen. Ook daar moest er iets gebeuren. Niet evident want uiteraard moeten mijn schermen zichtbaar blijven. De oplossing was het plaatsen van kleine struiken en dan nog wat schapen.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Alle opmerkingen en tips zijn welkom.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

DFS

Kijkt die ene koe nu mee op je scherm?

Koen

tja, die is nieuwsgierig hé  ;D .
Dat is zoals een koe die naar een trein kijkt  :D .
Nooit te oud om te leren

Koen

Na het grovere werk, ben ik nu begonnen aan het maken van de banken voor het perron. Een werkje dat volle concentratie vraagt voor het solderen van de geëtste onderdelen. Dit doe ik dan ook maar een half uur per keer. Het eerste bankje was een gepruts maar intussen zijn er 7 gemaakt. Nog een 30-tal te gaan.
En dan de grondverf en de juiste kleuren aanbrengen.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Michael

Mooi bankje Koen wel een geduld werkje zeker als je er meer dan 30 maakt, Succes.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Koen

Bedankt Michael.
Het is solderen met een loepbril  ::). Een gewone bril voldoet niet. Ouder worden, zeker  ??? .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

Solderen; dat hebben we destijds in den TSM van mr Bohijn zaliger geleerd he! Die leerde ons de kneepjes van t vak  ;)
Ik geniet steeds van je foto's en leer er ook van, prachtig gedaan.
Grtn Rudy

Koen

Tja die goeie oude tijd  :) . Ik vermoed dat jij dan ook les van mijn vader gehad hebt? Bohijn en vader gaven dikwijls samen les.
Ik heb nog les gehad van De Leers (elektronica). Dat was nog eens een tijd hé. Herstellen van TV's, digitale technieken, processoren, ...
Dit is toch ook weeral geleden van de jaren '80. Wat vliegt de tijd. Oei, dat is weer oude mannen praat  ;D .

We proberen er iets van te maken, Rudy. De eerste versie heb ik gemaakt met secondelijm maar dat werkt niet echt goed. Ik heb verschillende types van seconde lijm uitgeprobeerd maar dat bracht niet echt iets op. Dan maar met de soldeerbout. En tot mijn grote verwondering werkt dit veel beter dan het lijmen. Ok, het is niet zo evident om met een loep te solderen maar eens je het gewoon bent ...

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

den T

Dag Koen
Ik ben aangenaam verrast met je upgrade van het tunnel portaal. Knap werk.
grtjs Julien