Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Bundesbahnfreak

Dag Koen

Id, van je vader kregen we labo electriciteit, Bohijn maakte het labo Electronica onveilig en De Leers (den Joe) theorie en labo electronica.
Was zalige tijd, komt niet meer terug

mvg

Rudy

Koen

Citaat van: den T op 24 november 2025, 11:56:57 AMDag Koen
Ik ben aangenaam verrast met je upgrade van het tunnel portaal. Knap werk.
grtjs Julien

Morgen kan je het live zien  ;) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: Bundesbahnfreak op 24 november 2025, 12:11:28 PMDag Koen

Id, van je vader kregen we labo electriciteit, Bohijn maakte het labo Electronica onveilig en De Leers (den Joe) theorie en labo electronica.

mvg

Rudy

Inderdaad maar dat kunnen ze toch niet meer afpakken  ;) .
Trouwens den Joe is een paar jaar geleden overleden. Hij is een heel eind in de 90 geworden.

Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

Citaat van: Koen op 24 november 2025, 18:39:12 PM
Citaat van: Bundesbahnfreak op 24 november 2025, 12:11:28 PMDag Koen

mvg

Rudy

Inderdaad maar dat kunnen ze toch niet meer afpakken  ;) .
Trouwens den Joe is een paar jaar geleden overleden. Hij is een heel eind in de 90 geworden.

Ik heb dat ook eens ergens gelezen ja
Was een aangename warme man waar ge nog iets kon van leren.  Zowel theorie als praktijk.  Schreef de cursussen zelf.

Koen

Inderdaad. Ik denk dat ik zijn cursussen nog ergens heb liggen. Alles nog met de hand geschreven  :) .
Het was inderdaad een fantastisch en zoals gezegd een warme man die je nooit slecht gezind zag.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

rgp

Koen,

Nu word ook ik zo n 45 jaar naar achter gecatapulteerd.
Heb ook zo n prof op de hogeschool gehad: cursus uit twee delen, met de hand geschreven. Kende hem van voor voor naar achter en omgekeerd.
En de laatste zin van deel 2: vergeet niet, de laatste dakpan maakt het dak waterdicht !
Kon op alles antwoorden, had ook nog een praktische kennis.
Als ik dat vergelijk met nu: om te wenen

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

SuSke

Breek me de bek niet open... is de laatste jaren mijn hoofdbezigheid: trachten er nog iets goed van te maken  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: rgp op 25 november 2025, 09:11:05 AMKoen,

Nu word ook ik zo n 45 jaar naar achter gecatapulteerd.
Heb ook zo n prof op de hogeschool gehad: cursus uit twee delen, met de hand geschreven. Kende hem van voor voor naar achter en omgekeerd.
En de laatste zin van deel 2: vergeet niet, de laatste dakpan maakt het dak waterdicht !
Kon op alles antwoorden, had ook nog een praktische kennis.
Als ik dat vergelijk met nu: om te wenen

Roland

Dat is inderdaad zo Roland. Er zijn nog wel leerkrachten die het met hart en ziel hun werk doen maar de kennis is niet meer wat deze vroeger was. Het onderwijs is de laatste decenia behoorlijk achteruit gegaan  :-\  (ligt in veel gevallen niet aan de leerkrachten maar aan de school.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Bundesbahnfreak

Dag Ronald, Suske, Koen

De leraar die we aanhaalden was zo iemand. de man was een stuk in de 50 als hij begon les te geven.  Had jaren als ingenieur in onderzoek bij gerenomeerde firma's tot in de USA gewerkt alvoor hij les begon te geven.  Hij ademde electronica uit, kende theorie en praktijk.  We hadden die meer als 20 uur per week (theorie en labo) maar verveelde nooit, was qua kennis zelfs zijn tijd vooruit.  Ik heb hem na mijn schoolse periode nog enkele malen gezien en was nog steeds de hartelijke man die rustig de tijd nam voor zijn oud-leerlingen.

Toen ik op spoor begon en men hier met nieuwere technieken begon zoals wisselstroomtractie met ondulatoren (ik spreek van jaren '90) dacht ik "daar heeft den Joe het nog over gehad dat dit in de toekomst ging komen".

de man is ondertussen overleden maar leeft verder in mijn herinneringen en ik denk bij veel van zijn ex-leerlingen!
maar zo zal elke school wel zijn leerkrachten hebben; gedreven mensen die een stempel drukken op hun leerlingen die dit mss niet direct doorhebben maar pas later beseffen

Bedankt Joe!

Koen

In het weekend en gisteren namiddag heb ik nog wat aan de baan gewerkt. De eerste bankjes zijn gespoten en geschilderd, en werden gisteren op het perron geplaatst.
Verder werden er nog wat bomen bij geplaatst aan de uitgaande bocht van het station.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

just4fun

Die bankjes vind ik wel top!

Paul 

Koen

Bedankt Paul. Het vraagt heel wat tijd om deze in elkaar te knutselen maar dit komt wel goed.
Ik heb er nog een heel deel te doen aangezien het lange perrons zijn  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

mahtoska1

Bankjes zijn super!

Een vraagje? De steunmuur op laatste foto, wordt deze nog nabehanddeld? Ze ziet er nogal "proper" uit.

Koen

Citaat van: mahtoska1 op 18 december 2025, 12:09:34 PMBankjes zijn super!

Een vraagje? De steunmuur op laatste foto, wordt deze nog nabehanddeld? Ze ziet er nogal "proper" uit.

Dat is inderdaad de bedoeling maar eerst moeten de bomen en struiken staan om op een juiste plaats de juiste verwering aan te brengen. Aan dit deel van de baan moet nog serieus gewerkt worden. Ook moeten de seinen, borden ed nog geplaatst worden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Voor de afwisseling nog eens een ruïne gebouwd. Ze staat intussen al op de baan maar de afwerking is voor een volgende keer.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren