Nieuws:

Nu in MSM 271 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof | Een dubbele rijwoning met Britse roots |    Een geschilderde rivier | Ombouwproject: VTG-drukgasketelwagen

Hoofdmenu

Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Nooit te oud om te leren

Koen

Zoals jullie op de vorige foto's gezien hebben, is de basis voor een achtergrond aangebracht. Vandaag ben ik dan aan de slag gegaan om te zien welke achtergrond er moet komen. Een eerste experiment. Aangezien ik niet zo goed ben met fotobewerking, heb ik AI gevraagd om het voor mij te doen . Hieronder zien jullie het resultaat van een uurtje werk.

Groetjes,
Koen

Originele foto

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Na bewerking met AI

Copilot_20260504_181457 by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

den T

Dat is spectaculair,Koen. Er is gelijk wat met de kleuren van de beplanting en bomen gebeurd. Heeeel mooi.
warme groeten, Julien

Koen

Citaat van: den T op 04 mei 2026, 19:46:06 PMDat is spectaculair,Koen. Er is gelijk wat met de kleuren van de beplanting en bomen gebeurd. Heeeel mooi.
warme groeten, Julien

Bedankt voor de complimenten. Ik verschiet ervan wat je allemaal kan doen met AI.
Mocht dat nu ook eens goed gebruikt worden 🤐. Helaas worden deze technieken maar al teveel misbruikt 😢.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Kautenbach

;D prachtig Koen, een achtergrond maakt echt het verschil.

Kijk wel goed naar de hoogte van de achtergrond, als ik t zo bekijk gaat dit niet passen zo ;)

Koen

Inderdaad, Wim. Dit is om een idee te krijgen wat het ongeveer moet worden. Nu wordt het de kwestie om hoge resolutie foto's te maken in de Provence.
Weer een reden om ter plaatste te gaan 😁.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

WAW - effect     -     maar dat dorpje-op-de-heuvel lijkt nogal prominent     -     overleg met jezelf of een decor niet neutraler behoort te zijn  ;)

Koen

Citaat van: Herwig op 05 mei 2026, 10:19:37 AMWAW - effect     -     maar dat dorpje-op-de-heuvel lijkt nogal prominent     -     overleg met jezelf of een decor niet neutraler behoort te zijn  ;)

Bedankt voor de tip, Herwig. Het dorpje zal er sowieso afvallen daar dit op de plaats van de schermen komt.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Het volgende gedeelte - de stationsomgeving.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Achtergrond aangemaakt door AI:

Copilot_20260506_092513 by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

SuSke

AI maakt je belichting een tikje meer zuiders en warmer. Vandaar ook het kleurverschil in je eigen begroening.
Maar al bij al netjes.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

De volgende dagen wat foto's gaan maken die door AI voorgesteld werden 😊 en deze aan Frank bezorgen.
Ik hoop dat ik de goede locaties kan vinden.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren