Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Bedankt Peter. Dit was voor mij het moeilijkste werk van de baan. Water er zo echt mogelijk laten uitzien, is niet evident. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen. Ik ben wel enkele keren opnieuw moeten beginnen 🙄.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Amaai Koen , dit is machtig mooi man!!

Koen

Bedankt Erwin. Geduld is een schone deugd 😁. Het heeft lang geduurd voor ik tot dit resultaat kwam maar nu ben ik bijna tevreden. Er zijn nog een paar details die ik liever anders zag maar globaal gezien mag ik niet klagen over het resultaat.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

Citaat van: Koen op 25 juli 2025, 06:54:13 AM.... maar globaal gezien mag ik niet klagen over het resultaat.

understatement (taalkundige term, stijlfiguur)         
Een understatement is een veelgebruikte stijlfiguur waarbij iets zwakker wordt geformuleerd dan men te verstaan wil geven. Het beoogde effect is wel degelijk versterkend en vaak ironisch of komisch. Een understatement werkt dus niet verzachtend of verbloemend, zoals een eufemisme.  (VlaanderenTeamTaalAdvies)

Alleszins proficiat voor je moed, volharding en resultaat..

Koen

Dag Herwig,

Bedankt.
Er zijn altijd wel zaken die je anders en beter wil (dat is een beetje mijn probleem  ;D ).
Je probeert de realiteit te benaderen maar dit is echt niet evident. Zeker met het creëren van water ...

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Deze morgen tijdens de intense regenbuien nog wat detaillering aangebracht. Nog wat kabelgoten en kasten (batterij- en seinkast). De kleur van de krokodil is nog niet ok. Ik ben wachtende op de levering van de verf zodat ook dit in orde kan gebracht worden.

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

by Koen Vaganée, on Flickr

Nooit te oud om te leren

Koen

De laatste twee weekends heb ik aan de andere zijde van het station gewerkt. Een hoekje waar ik maar geen oplossing voor vond. Maar dan plots op een nacht waar ik weer eens wakker lag, had ik een ingeving.
Hier is al een deel van het resultaat. Er is nog heel wat werk aan maar het geeft toch aan welke richting het uit gaat. Het probleem zat hem vooral in de overgang tussen de achtergrond (die nog moet komen) en de aansluiting aan het station. Ik wou deze overgang niet zichtbaar maken (wat je tamelijk veel ziet in de expo's).
Ook naast de parking moest er nog een lampisterie van het station komen, een geschenk van een dierbare vriend. Uiteraard moest dit gebouw een ere plaats  krijgen. Ook deze plaats vraagt nog heel wat detaillering. Een leuk detail is de aanbouw van de Vespasienne, bij de meesten gekend als een Frans pissijn.

Nooit te oud om te leren

Herwig

heerlijk, de blendende geuren van pannenkoeken en manneke(s) pis ... ;)

Koen

Citaat van: Herwig op 12 oktober 2025, 13:31:15 PMheerlijk, de blendende geuren van pannenkoeken en manneke(s) pis ... ;)
Ja, Herwig. Dat zouden we er nog moeten aan toevoegen ... de dimensie geur 😋. Misschien is dat wel mogelijk 😊. ... maar dan enkel van de pannenkoeken hé 😁.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Piesblommen zijn ook eetbaar.....

Koen

Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag nog een beetje aan de tunnel gewerkt ... Nog niet zoals ik het wil maar het begint er een beetje op te trekken.

Groetjes,
Koen

En dan natuurlijk niet te vergeten, mijn nieuwe aanwinst die op mijn baan mag blijven staan  ;) Met dank aan MTD  :)

Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag nog de omgeving van de tunnel aangepakt. Hierbij het resultaat. Graag jullie mening en/of advies.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Hoi Koen oogt mooi maar persoonlijk vind ik de begroeing op het tunnelportaal wat onnatuurlijk.
Op een tunnelportaal groeit normaal gezien wel mos en rossen wild gras en soms een klein boompje in scheuren en kieren. Nu zijn de voegen tussen het tunnelportaal en de steunmuur netjes in lijn opgevuld met dotjes groen in verschillende kleuren.

Erik.

Koen

Citaat van: erik de noorman op 26 oktober 2025, 11:18:59 AMHoi Koen oogt mooi maar persoonlijk vind ik de begroeing op het tunnelportaal wat onnatuurlijk.
Op een tunnelportaal groeit normaal gezien wel mos en rossen wild gras en soms een klein boompje in scheuren en kieren. Nu zijn de voegen tussen het tunnelportaal en de steunmuur netjes in lijn opgevuld met dotjes groen in verschillende kleuren.

Erik.

Bedankt voor de tip, Erik. Er was iets wat mij stoorde maar ik kon de vinger er niet opleggen 🙄. Daar gaan we nog even aan werken.
Nooit te oud om te leren