10de Modelspoor Expo 2024

Gestart door ceuleer, 15 april 2023, 15:09:03 PM

doomslu

Vandaag precies over één maand zijn we er aan begonnen!

Ik hoop alvast op een overrompeling.  ;D
Volgens mijn bescheiden mening wordt het een interessante expo en beurs.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

jij bent ook al aan het aftellen?
  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 28 augustus 2024, 15:13:05 PMVooral 's nachts!  :D
dat krijg je natuurlijk als je al wat ouder bent hé luc ;)

Ik kijk er gewoon naar uit !  ;)

Kautenbach

Ja, leuk, spannend en aftellen inderdaad ;D

Het 1e inpakwerk is alvast begonnen....wat een zooi 8)

doomslu

Ha, kom jij ook met een baantje?  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Wim, we komen wel even babbelen bij elkaar.  8)


En s'nachts kan ik niet altijd tellen. (1 loc, 2 loc, etc)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Citaat van: mark7758 op 29 augustus 2024, 07:35:29 AMWim, we komen wel even babbelen bij elkaar.  8)


En s'nachts kan ik niet altijd tellen. (1 loc, 2 loc, etc)

Italiaans type...? ???  ;D  ;D

;)

mark7758

Nee hoor gewoon NS loc op de Maasvlakte.
Maar je kan er soms meer dan genoeg wagons en loc's tellen.

Nog 4 weken en dan moet alles ingepakt staan. :-\
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Rangeerduivel

Citaat van: mark7758 op 29 augustus 2024, 12:48:44 PMNee hoor gewoon NS loc op de Maasvlakte.

Mark,

Je hebt blijkbaar mijn sarcasme niet door...
De schaduw van de paal doet het net lijken alsof de loc in 2 delen bestaat, net als vele Italiaanse loc's uit vorige eeuw!

 ;)

mark7758

Inderdaad, zo had ik hem niet door.  ;)

Over 4 weken gaan we opbouwen. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

31 augustus vandaag. Hoog tijd om aan de voorstelling van de modelspoorwegen te beginnen!

In Modelspoormagazine 249 staat het zaalplan afgedrukt. We beginnen de nummering van de banen vanaf de ingang en de eerste baan die we tegenkomen is meteen een primeur. De lezers van MSM 249 hebben met deze baan kunnen kennismaken. Hieronder in 't kort:

Saint-Hilaire - Steven Deruytter (1:87)



Wat in 2019 begon met een summiere schets om enkele leden van ModelSpoorAtelier Oostkamp in te schrijven voor de minibaantjeswedstrijd 2020, groeide tijdens de covidpandemie verder uit tot een groter geheel. Het oog van de bouwers viel op een oude postkaart van het station van Huy-Saint-Hilaire, langsheen lijn 126 Ciney-Statte. Een typisch Belgisch station met een glazen luifel met een tijdsgeest van vergane glorie. Het gebouw diende enkel als inspiratie. De modelspoorweg heeft een lengte van 5 meter, een grote kijkdoos, met veel groen en de natuur in haar mooie herfstkleuren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

oebr

wow, dat ziet er een heel interessant en mooi uitgevoerd baantje uit. Benieuwd om het in 't echt te zien, maar zo op 't zicht is het een highlight.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

PeterVG

De achtergrond van dit baantje vind ik mooi gedaan. Jammer dat daarover niets te lezen is in het artikel. Daar had we nog iets van kunnen leren. Dus moeten we naar Wieze voor uitleg ;)

doomslu

Voor 't slapengaan, nog een verhaaltje.
Het tweede baantje is nog opbouw. Onze medewerker Tony Cabus werkt er dag en nacht aan.
Het is het enige baantje op de expo met een Engels thema en in de Engelse 00 schaal.

Stoverton - Tony Cabus (1:76)




Stoverton is een fictief agrarisch dorp met 'goede lucht' voor de toeristische sector. Het ligt namelijk maar een paar mijlen van de Britse westkust op vruchtbare poldergrond. Logies is daar dus veel voordeliger! Omwille van dat toenemende toerisme werd het imago wat opgekalefaterd door in het centrum veel huizen in een landelijke stijl met 'fake vakwerk' te bouwen. Het is 'midsummer' en er rijden dus extra treinen af en aan in het kleine station. Maar ook de landbouw floreert, daarvoor werd een tramlijn voorzien die producten naar het station, en grond- en brandstoffen naar de landerijen brengt. Met flink wat rangeringen tot gevolg. Het thema is geen 'schaalmodel', maar geïnspireerd op Llangollen enerzijds en Wisbech anderzijds, met hier of daar een knipoog. De naam is dan weer een samentrekking van de lievelingskost en de voornaam van de bouwer. Het baantje situeert zich in tijdperk IV, eind jaren '50, begin jaren '60.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *