Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Pira-N's Crossing

Gestart door Steam.N, 04 januari 2015, 20:56:15 PM

Steam.N

Mannen, bedankt voor de positieve reacties !
Het geeft me de nodige moed om verder te borstelen  ;)


Citaat van: SuSke op 28 september 2017, 12:24:26 PM
Ik denk dat Bernard het verschil in ronding van de gordelbogen bedoelt.
Op zijn foto is die spits uitgevoerd, terwijl Jean opteert voor een rond boog. ...

Ah, OK.  Had ik niet aan gedacht.
Maar ja, ik volg mijn grote voorbeeld ...  ;)


Citaat van: SuSke op 28 september 2017, 12:24:26 PM
... Of hij opteert gewoon voor een hele dikke muur, maar dat is minder vanzelfsprekend --> materiaalkost en werktijd.
Anderzijds zijn externe steunberen weer gevoeliger voor sabotage om de globele stabiliteit van een gebouw in gevaar te brengen.
Dilemma, dilemma,...   ...

Ik kies voor een derde oplossing   ::) ;) ;D


Citaat van: SuSke op 28 september 2017, 12:24:26 PM
... Maar al bij al, het schilderwerk dat Jean presteert mag meer dan gezien worden. Je zou bijna vergeten dat hij in N bezig is.
doe zo voort Jean  ;) ;)

Dank je wel voor de aanmoediging, Frans !  :)
Er is nog wat werk aan de winkel, maar zolang het de goeie kant op gaat doe ik lustig voort !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Citaat van: evan op 27 september 2017, 22:47:39 PM
Jean,  dat ziet er veelbelovend uit!

Daar heb ik niets aan toe te voegen! ;)
Groet Pierre.


railrunner

Min totsenbrd heft het bgeven vn al dat vcht da tusen de toeten glopn s.

Knp staltje mdelbuw!

Peter

Daar zijn gewoon geen woorden voor.
Gewoonweg perfekt
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Citaat van: Steam.N op 28 september 2017, 13:09:48 PM
...
Citaat van: SuSke op 28 september 2017, 12:24:26 PM
... Of hij opteert gewoon voor een hele dikke muur, maar dat is minder vanzelfsprekend --> materiaalkost en werktijd.
Anderzijds zijn externe steunberen weer gevoeliger voor sabotage om de globele stabiliteit van een gebouw in gevaar te brengen.
Dilemma, dilemma,...   ...

Ik kies voor een derde oplossing   ::) ;) ;D
...

De rand van het model ...   ::) ::) 8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Citaat van: SuSke op 28 september 2017, 16:34:22 PM
Citaat van: Steam.N op 28 september 2017, 13:09:48 PM
Citaat van: SuSke op 28 september 2017, 12:24:26 PM
... Of hij opteert gewoon voor een hele dikke muur, maar dat is minder vanzelfsprekend --> materiaalkost en werktijd.
Anderzijds zijn externe steunberen weer gevoeliger voor sabotage om de globele stabiliteit van een gebouw in gevaar te brengen.
Dilemma, dilemma,...   ...
Ik kies voor een derde oplossing   ::) ;) ;D ...
De rand van het model ...   ::) ::) 8) 8) 8)

Nope  ::) ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Niet normaal!
Buitengewoon prachtig, Jean  :P  :P  :P

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

erik de noorman

Ik ben het daarmee eens Koen.

Erik.

Steam.N

Dank je wel, mannen  :)

Ondertussen begonnen aan de tweede Tenebrium muur ...



Herhaling op hetzelfde thema ... 
De muur vertoont nú al het verdroogde maar nog ongeschilderde aangroeisel.
Let wel : déze muur gaat het spoorweggebeuren van dichterbij zien ...  ::) ;)
Ahaaahhh ... dus toch treinen ? ... Tuurlijk  ;)

Ná deze muur nog vier muren/hoeken te gaan ...
Door déze muur nu te bouwen constateer ik dat ik nog drie extra gewelfblokken mag/moet gieten en schilderen ...
Damn ... alhoewel, ik zie er wat minder tegen op.  Drie blokken vallen wel mee  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach


SuSke

Gatver... Jean. De schimmels staan al op de muur voor je ze geschilderd hebt  ;)

Weer een imposant stukje werk 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Knap gemaakt Jean.
Het geheel wordt zeker indrukwekkend.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Alweer een stukje verder :

Drie van de zes muren zijn ver gevorderd (er zal nog wat moeten verweerd worden en wat meer kleurvariatie gebracht worden).
Dus was het tijd om een stuk vloer te leggen: 



Voorlopig is het maar een laagje gips, maar komende dagen wordt de vloertegel-structuur ingekrast.


Om een eerste indruk te krijgen heb ik de vloer door wat muren omringd :



Enkele gewelfblokken zijn tijdelijk op hun plaats gezet.  Ze steunen voorlopig op overschotjes gips.

Ik ben tevreden over de sfeer die wordt opgeroepen, maar er is nog massa werk.
Als ik íets verder ben wordt een stukje van de spoorweg-sluier opgelicht  ;)

Het gaat me niet snel genoeg, maar de tijd is deze weken wat beperkt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Prachtige doorkijk. En de compositie is schitterend.
Benieuwd naar het vervolg.

evan

Meesterlijke creatie tot nu toe  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.