Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sedelocus ... De Feniks ...

Gestart door Steam.N, 06 september 2015, 16:33:17 PM

SuSke

Op de 2de foto is de balasitngsproef aan de gang  ;)

Mooie constructie Jean, en zeker sterk genoeg, tenzij je een paar kilo's gips gaat gebruiken in de modules  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: 755philippe op 05 november 2015, 21:15:21 PM
Voor N lijkt dit wel een serieuze konstruktie...

of als moeder de vrouw op zeker ogenblik een spin-of stofnet ziet hangen boven de baan ? :-\ ;D ;)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Je gaat er nogal van door Jean,
En dan nog zeggen dat het niet vooruit gaat!

Wat zijn de afmetingen van je baan(tje? ), om een beetje een idee te krijgen ;)

sporen leggen, vond ik nog leuk, dat zie je vooruit gaan. Bedrading daarentegen,...  ;D

Doe zo verder, we volgen ( nog altijd)!

Yannick

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

de treintafel op de foto is 4m lang, 65cm diep.
De achterste tafel wordt 3m lang, ook 65cm diep.
De afstand tussen voorste- en achterste gording bedraagt 2m, dus tussen beide tafels zit een ruimte van 70cm.

Tijdens het spoorleggen op het schaduwniveau ga ik wat dieper nadenken over het zichtbare spoorplan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

vyncky

Een mooie ruimte waar alles goed bereikbaar is ;)

geeft
Citaat van: Steam.N op 06 november 2015, 19:32:07 PM
Tijdens het spoorleggen op het schaduwniveau ga ik wat dieper nadenken over het zichtbare spoorplan ...

Had je dit niet beter eerst gedaan? Geeft dit geen beperkingen?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Michael

Jean je gaat voortvarend te werk, werkt secuur, ga zo door. Mooie afmetingen voor een N-baan, daar kan je flink wat op kwijt, je zal je dus wel goed uit kunnen leven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

#97
Citaat van: Michael op 08 november 2015, 07:16:54 AM
Jean je gaat voortvarend te werk, werkt secuur ...

Eerste keer dat ik zélf een tafel bouw.
Het is wat uitzoeken hoe het best te bouwen, maar tot nu toe ben ik best tevreden.


Citaat van: Michael op 08 november 2015, 07:16:54 AM
... Mooie afmetingen voor een N-baan, daar kan je flink wat op kwijt, je zal je dus wel goed uit kunnen leven.

Klopt.  Voor jaartjes modelbouwplezier  :)
Alhoewel het alweer snoeien zal worden in al mijn ideeën en wensen.
Ik kijk uit naar de bouwstart  :)


Citaat van: vyncky op 07 november 2015, 11:26:30 AM
Citaat van: Steam.N op 06 november 2015, 19:32:07 PM
Tijdens het spoorleggen op het schaduwniveau ga ik wat dieper nadenken over het zichtbare spoorplan ...
Had je dit niet beter eerst gedaan? Geeft dit geen beperkingen?

Op voorhand de baan volledig uitwerken kan ik niet, maar met wat ik in gedachten heb, zal de nu uitgewerkte tafel wel voldoen.
Beperkingen zijn er altijd, maar gezien de modules boveno de tafel komen, kan hun diepte nog varieren (dus stukje naar vóór komen kan ik altijd).
De helix lijkt me op een logische plaats te staan, en om alles bereikbaar te houden kan ik best rondom de ruimte gaan.

Vandaag de voorkant van de overgang tussen beide tafels afgewerkt.



Morgen nog de T-latten, en de tafel is klaar.



Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Ja Jean, daar ga je nog veel werk mee hebben.
Toch wel een lengte voor N denk ik?
Hoe meer het vordert en hoe meer naar je naar de scenery & gebouwen gaat zal het wel knap worden.
Ben benieuwd naar de finish.  ;)



Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Traag maar zeker ...

- Eerste schaduwstation heeft al zijn wissels en sporen (half bedraad)
- Tweede schaduwstation heeft zijn uitrijdende wisselstraat en een kwart van de bundel.
- Spoor tussen beide stations ligt ook.

Schaduwstations drie en vier gaan later gebouwd worden, want ik moet even sparen voor 32 extra wissels ...  :-\
Dus eens het tweede station volledig gelegd is, worden beide volledig bedraad en de servo's geplaatst.
Werkje van lange adem.
Schaduwstations 3 en 4 worden tijdelijk vervangen door een enkel spoor, zodanig dat ik eindelijk kan rondrijden.

Programmatie van de microprocessoren voor de wisselstraten vordert  :)

Dus je hoort me niet klagen:  nog veel te doen, maar het gaat tocb wel stilletjes vooruit.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007


janieburton

Ziet er stevig uit! Mooi!

Wat is de afstand tussen het schaduwstation en het bovenliggend niveau?
 

Steam.N

Jani, het hoogteverschil is 17cm.
Werkhoogte is 12cm, als je de hoogte van het bovenste horizontale profiel aftrekt.
Ruim genoeg om te kunnen ingrijpen indien nodig.

Om de huidige werken (spoorleggen, bedraden, ...) te kunnen uitvoeren haal ik de horizontale dwars-T-liggers en de multiplex plaat weg.
Die plaat is trouwens maar een tijdelijke werkzone.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

ik wacht vol ongeduld op het eerste strookje scenery Jean... :D

Steam.N

Citaat van: Dirky op 26 november 2015, 07:53:18 AM
ik wacht vol ongeduld op het eerste strookje scenery Jean... :D

Ik ook  ;D
Maar eerst moeten de treintjes kunnen rondrijden (therapeutisch achtergrondgeluid  ;) )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }