Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

evan

Ik bewonder je werk Dirk!  Echt de moeite en de sfeer is top!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Martin Welberg

CiteerBegin een beetje bang te krijgen dat ik ga overdrijven met accenten te zetten op individuele stenen.

Als je dat gevoel krijgt moet je stoppen aldus den grote meester in de militaire modelbouw en vervuiler Mig Jiminez...

Ziet er goed uit zo Dirk !!

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Jawadde, Dirk.  :o
Wat een verschil nu er kleur in komt.  8)  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

Dirkh

En jullie denken allemaal dat dat perfect gebouwd is.
Zie deze macro foto dan maar.  Deze was eigenlijk bedoeld om de kleine accenten die ik aangebracht had in beeld te brengen.
Nu vallen pas de fouten op. Maar de vraag is vooral, genoeg accenten, of al teveel aangebracht?

Dirkh

Deur toe voor vandaag, het vlot niet, dus stoppen we maar.

HYA

Fouten vallen op als je er met je neus ophangt. Als je dat in z'n geheel ziet op de baan zie je die fouten niet. (moet wel zeggen dat ik me zelf steeds betrap op te veel naar details kijken van het eigen werk ... bv. strijken is een ramp voor mij ... er zit altijd nog een plooitje ... zal bij mij wel een vorm van autisme of zoiets zijn, maar dit volledig terzijde)

In elk geval, ik vind het fantastisch Dirk !

marc goovaerts

Misschien nog een 'wash' om alles te verbinden ? Maar die mening laat ik liever over aan diegenen die er meer praktische ervaring mee hebben.

mahtoska1

Wat een prachtige kerk.
Wat betreft de "fouten". Dit maakt in mijn ogen het geheel meer realistisch. Zonder deze "fouten" wordt alles veel te strak.
CiteerFouten vallen op als je er met je neus ophangt. Als je dat in z'n geheel ziet op de baan zie je die fouten niet.
Volledig mee eens.

railrunner

Fouten???  Welke fouten?  Ik zie er geen of beter, ik wil er geen zien.  Ongelofelijk mooi Dirk, prachtig staaltje pur sang modelbouw!  Eigenlijk zijn er geen woorden voor om dit soort modelbouw te omschrijven.  Als de rest van het dorpje in dezelfde trend wordt, amaaaaai dan!

Dirkh

Citaat van: railrunner op 16 januari 2015, 10:02:09 AM
Fouten???  Welke fouten?  Ik zie er geen of beter, ik wil er geen zien.  Ongelofelijk mooi Dirk, prachtig staaltje pur sang modelbouw!  Eigenlijk zijn er geen woorden voor om dit soort modelbouw te omschrijven.  Als de rest van het dorpje in dezelfde trend wordt, amaaaaai dan!
Zegt dan diegene die zoiets kan bouwen  ;)

Dat is pas modelbouw, daarbij is mijn kerkje een amateur knoeiwerkje.  ;D

Maar bedankt allemaal voor de complimenten, dat doet deugt en geef de moed om verder te gaan.

Maar Goed zien !!   (gebruik eens CTRL+ in je brouwser en vergroot de afbeelding) ;) 
Aan de ingang rechtse pilaar staat iets te ver van de kant, links is het kleine randje tot aan de zijkant krom, bovenste raam binnenzijde is niet even breed aan beide kanten, de rand rond de boog boven de deur is niet mooi uitgelijnd met de boog.
En het schilderen is niet juist genoeg, bij het drybrushen van de stenen soms teveel verf gebruikt en hier en daar zijn de boordstenen niet mooi recht geschilderd. En dan nog zijn er veel foutjes in het krassen die nu na het schilderen pas opvallen.
Het inkrassen van de voegen in de steunberen is ook niet zo geslaagd, er zitten eigenlijk nog teveel braampjes aan.
Zo een macro opname is verschrikkelijk, je denkt dat het er redelijk goed uitziet en dan bekijk je die macro foto's en zie ja allemaal kleine foutjes.
Maar ik lig er niet van wakker, van op een halve meter zie je er niets meer van. ;D

Ik ben eigenlijk best tevreden als je bedenkt dat dit mijn eerste zelfbouw projectje is. Ik had eigenlijk beter eerst een paar huisjes gemaakt die achteraan in het dorp komen te staan en wat eenvoudiger waren om te bouwen om wat ervaring op te doen.

Ik heb in elk geval al heel veel bijgeleerd en vond het tot hiertoe een fijn projectje en een leuke uitdaging. Ik ga nog proberen van volgende week zoveel mogelijk af te werken en dan gaat de kerk mee naar een workshop werken met de snijplotter in Waver (http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=46&t=866) . Benieuwd naar de reacties daar als men de kerk in het echt ziet.

doomslu

+ 1
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

RD25

Citaat van: mahtoska1 op 16 januari 2015, 08:30:32 AM
Wat een prachtige kerk.
Wat betreft de "fouten". Dit maakt in mijn ogen het geheel meer realistisch. Zonder deze "fouten" wordt alles veel te strak.

CiteerFouten vallen op als je er met je neus ophangt. Als je dat in z'n geheel ziet op de baan zie je die fouten niet.
Volledig mee eens.

+1
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'